Gå til innhold

Bildebok for Junifest 09


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vil det jo som regel bli problemer når alle skal gjøre ting på sin måte da, men når det er sagt, er det virkelig så farlig med? Det er snakk om et uhøytidelig minne fra junifesten, ikke en salgsvare. Så om folk skarper opp slik de mener det er best for papir, så tror jeg det er godt nok jeg.

Lenke til kommentar
Det er snakk om et uhøytidelig minne fra junifesten

Dette resonnerer bra hos meg. Den andre Akam-boken ville det visstnok koste opp mot en tusenlapp å få trykt om det ikke var for rabatt (eller husker jeg feil?), her er vi ned mot 10-15% av dette beløpet, og ambisjonene er en del hakk lavere. Det er mye bra ved å legge mengder av tid og penger i et prosjekt, men dette er kanskje ikke den typen prosjekt?

 

Når vi får noen hint fra prøvetrykket til den andre boken burde vi være langt på vei!

Lenke til kommentar

Da nærmer slutten seg med stormskritt. For å få dette til å gå noenlunde effektivt er det fint om instruksjonene under blir fulgt.

 

Bildeformat

Uten ramme: 2063x2067

Med ramme: 1838x1834

 

Mål er bredde x høyde i piksler. For alle bilder som ikke har disse proposjonene er det bare å la lengste siden følge størrelsen over. Skal du f.eks. fylle en side i bredden med panoramabilde skal bredden være 2063 piksler. Send inn ferdig oppskarpede jpeg-filer, jeg kommer ikke til å gjøre annet enn å plassere de riktig på sidene. (Ser jeg noe rart tar jeg selvsagt kontakt.)

 

Dersom du velger å sende inn bilder uten ramme er det lurt å tenke på at kanten på bildet kan forsvinne (inn mot rygg, pga kutting av papiret etc). Er kritiske biter av bildet helt på kanten av bildeflaten kan det derfor være lurt å ha med ramme.

 

Gi bildene navn som Brukernavn_1_utenramme.jpeg, f.eks. kan mitt andre bilde være Euklid_2_medramme.jpeg.

 

Tekst

Overskrift på maks 50 tegn, inkludert mellomrom. Foreslått format: Brukernavn - Utfordring

 

"Hovedtekst" kan være på maks 1200 tegn inkludert mellomrom. Her hadde jeg selv tenkt til å skrive litt om hvorfor jeg har valgt utfordringen min, hvordan det har gått og litt om bildene - men dette velger du selvsagt selv. Teksten legges enten som tekst i mailen eller vedlegg i et kurant format.

 

Annet

Om du ønsker det er det helt ok å sende alt som en komprimert fil.

 

Hver bruker har fire sider til rådighet, første side (en venstre side) med tekst, de neste tre er bilder. Jeg legger inn bildene i den rekkefølgen filnavnet tilsier. Med andre er det greit å sørge for at bilde 2 og 3 ser ålreit ut sammen.

 

Et eksempel jeg kastet sammen kjapt for å vise layout med/uten rammer etc er under.

post-139385-1246375881_thumb.jpg

Bildet til høyre har en ramme, men er ikke kvadratisk. Bildet skal derfor være 1834 piksler høyt.

post-139385-1246375887_thumb.jpg

Bildet til venstre har ingen ramme, er det kritiske partier i kantene kan disse forsvinne. Dette bildet skal være 2063 piksler bredt. Bildet til høyre har en ramme, her skal bredden være 1838 piksler.

 

Send dette til [email protected] innen 10. juli. Send meg en PM om fristen er et problem.

Lenke til kommentar

I forrige post var jeg kjip og langdryg, her i det omvendte hjørnet: en tilfeldig bruker som sender alt på spesifikasjon innen fristen får boken gratis, betalt av yours truly. Sender du også sitater eller annet som ender opp på trykk får du et ekstra lodd i trekningen.

Lenke til kommentar

Steike! Jeg føler meg litt "tilfeldig" for tiden :thumbup:

 

Edit 1: Håper forresten at ingen får lyst til sette opp skuddpremie om jeg skulle velge å endre litt på utsnitt (ratio og omfang) ift det jeg har lagt inn i tråden min - det kan vel med litt romslighet regnes som "kunsterisk frihet" (selv for hobbyknipsere)?

 

Edit2: Hvis vi skulle ønske å titulere bildene, gjør vi vel det som en del av "hovedteksten"?

Endret av a_aa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...