Gå til innhold

Asus med tre nye Eee-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke prisen har så mye å si hvis de kan tilby tokjerneprosessorer snart, bedre grafikkort og innebygd 3g-modul.

Det er vel ingen (?) som tilbyr dette i dag, så når det blir tilgjengelig (får lov å selge det av Intel f.eks.) tror jeg etterspørselen vil øke.

Det er det kommer maskiner med 12" og 13" er bare bra, for jeg irriterer meg litt over den lave oppløsningen som det er på min 1000H.

Lenke til kommentar
virkelig "morsomt" å lese om "netbook" med pris rett under hva en får en grei laptop for...

 

her har virkelig poenget forsvunnet i markedsjaget...

Så sant så sant, det eneste man sitter igjen med nå er vel størrelsen. "Vanlige" bærbare i denne størrelsen koster jo en del mer, men om man kun er ute etter en bærbar og ikke bryr seg om den er på 14"+ så har man mye å spare på en "vanlig" bærbar.

Lenke til kommentar
virkelig "morsomt" å lese om "netbook" med pris rett under hva en får en grei laptop for...

 

her har virkelig poenget forsvunnet i markedsjaget...

Så sant så sant, det eneste man sitter igjen med nå er vel størrelsen. "Vanlige" bærbare i denne størrelsen koster jo en del mer, men om man kun er ute etter en bærbar og ikke bryr seg om den er på 14"+ så har man mye å spare på en "vanlig" bærbar.

Grunnen har vel vært at nevnte ultra-portable så langt har vært forbeholdt bedriftsmarkedet.

 

Det morsomme er jo at jeg mistenker mange av dem ultra-portable ble brukt som citrix klient eller lignende, og dermed aldri trengte den innmaten dem ble solgt med. Men siden dem nok fungerte som en melkeku for produsentene så var dem lite interessert i å prøve med svakere innmat og lavere pris, helt til asus kom inn fra undersiden, noe en sikkert kan takke OLPC for...

Lenke til kommentar

Ennå mer søppel på løpende bånd hehe. Hvorfor er det så vanskelig å gi oss en god 16:10 oppløsning som 1280x800 samt kombinert med den glimrende Nvidia Ion? Lurer også på når vi får se GN40 parret med N280 og N330(gammel tokjerne) i netbooks.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ennå mer søppel på løpende bånd hehe. Hvorfor er det så vanskelig å gi oss en god 16:10 oppløsning som 1280x800 samt kombinert med den glimrende Nvidia Ion? Lurer også på når vi får se GN40 parret med N280 og N330(gammel tokjerne) i netbooks.

Nå har da jeg sett flere netbooks med 11.6" og 12.1" skjerm med 1366x768 oppløsing, vil ikke kalle dette alt for ille.

 

12.1" med Ion og Atom 330 finner du her. Blir vel noen av de første med dual core Atom. Grunnet skjerm uten LED baklys og at den faktisk har dual core så havner den på rundt 3 timer i battery mark. Ikke veldig bra, men ikke alt for dårlig heller med tanke på at den hvertfall har Ion, HDMI, muligheten om Bluray, 12.1" skjerm og dual core Atom.

 

Men tilbake til Asus. Skulle gjerne hatt Seashell 1101HA maskinen med HDMI og Ion. Hvis batteriet holder så lenge som det faktisk er nevnt så virker det som en lekker maskin.

Lenke til kommentar

Mandela: Den linken er jo ren ass-kissing.

 

Nå har da jeg sett flere netbooks med 11.6" og 12.1" skjerm med 1366x768 oppløsing, vil ikke kalle dette alt for ille.

Men det er fortsatt feil format og feil oppløsning. Høyde er viktig til en rekke vanlige oppgaver som web, dokumenter osv. 768 er med andre ord dårligere enn 800 til den type oppgaver. Oppgaver som er mer breddefokuserte er regneark og HD-film. Til 720p HD-film er bredden 1280 helt perfekt så fremt høyden er minst 720. Da trengs nemlig ikke noe batteri-tappende skalering av bildet. Det er gunstig for batteritid og for kobling mot TVen. Et godt kompromiss er derfor å prioritere både høyde og bredde. 1280 i bredden kombinert med 800 i høyden. Det ser jeg på som den perfekte oppløsninga for 10-13 tommer.

Lenke til kommentar

Hvordan er Menlow-CPU sammenlignet med N270/N280? Mye dårligere?

 

Må si at det frister veldig med 10,5 timers batteritid, men ikke hvis det går på stoor bekostning av CPU-en. Og jeg skal overleve uten integrert 3G-kort.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Mandela: Den linken er jo ren ass-kissing.

 

Nå har da jeg sett flere netbooks med 11.6" og 12.1" skjerm med 1366x768 oppløsing, vil ikke kalle dette alt for ille.

Men det er fortsatt feil format og feil oppløsning. Høyde er viktig til en rekke vanlige oppgaver som web, dokumenter osv. 768 er med andre ord dårligere enn 800 til den type oppgaver. Oppgaver som er mer breddefokuserte er regneark og HD-film. Til 720p HD-film er bredden 1280 helt perfekt så fremt høyden er minst 720. Da trengs nemlig ikke noe batteri-tappende skalering av bildet. Det er gunstig for batteritid og for kobling mot TVen. Et godt kompromiss er derfor å prioritere både høyde og bredde. 1280 i bredden kombinert med 800 i høyden. Det ser jeg på som den perfekte oppløsninga for 10-13 tommer.

Du er inne på noe der, så skal ikke si meg uenig. Men det er veldig sjeldent man får alle ting man vil på en laptop. Så lenge oppløsningen er grei så er det at den ikke er 1280x800 noe jeg kan leve med. HDMI, Ion og passe batterilevetid er noe jeg MÅ ha.

 

Ellers så ville jo Lenovo S12 være spot on med unntak av at den har Atom N270. Med annet du har noe andre helt ville krav. :p Vil bli interesant og se hvilke Ion netbooks som kommer utover sensommer.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for Dell sin inpiron mini 10, men den største Asusen kan absolutt være en utforderer. Ser frem til å få mer info om blant annet design og pris. Synd at de ikke klarer å stappe oppløsning på 1366x768 på alle maskinene.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det flere enn meg som er på utkikk etter en netbook uten at Windows er installert. Virker som det er stor interesse for dette tatt i betraktning av kommentarer også utover det som blir presentert på HW. Og jeg slenger meg på! Jeg vil ha noe sånt ja! Men Windows-lisens er helt utelukket!

Lenke til kommentar
virkelig "morsomt" å lese om "netbook" med pris rett under hva en får en grei laptop for...

 

her har virkelig poenget forsvunnet i markedsjaget...

Så sant så sant, det eneste man sitter igjen med nå er vel størrelsen. "Vanlige" bærbare i denne størrelsen koster jo en del mer, men om man kun er ute etter en bærbar og ikke bryr seg om den er på 14"+ så har man mye å spare på en "vanlig" bærbar.

Kjære, vakre, vene. Man kjøper jo ikke en netbook hvis ikke størrelsen er viktig og er villig til å betale mer (pris/maskinvare). Det blir som å si at hvis man ikke er opptatt av å ta med seg PC'en kan man spare masse på å kjøpe seg en stasjonær i forhold til en bærbar/slepbar.

 

Selv om mange kjøpte seg en netbook fordi de var billige, er ikke det den eneste grunnen for å kjøpe netbook. De på under 3000 var også svært dyre i forhold til maskinvaren man fikk med.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
virkelig "morsomt" å lese om "netbook" med pris rett under hva en får en grei laptop for...

 

her har virkelig poenget forsvunnet i markedsjaget...

Så sant så sant, det eneste man sitter igjen med nå er vel størrelsen. "Vanlige" bærbare i denne størrelsen koster jo en del mer, men om man kun er ute etter en bærbar og ikke bryr seg om den er på 14"+ så har man mye å spare på en "vanlig" bærbar.

Kjære, vakre, vene. Man kjøper jo ikke en netbook hvis ikke størrelsen er viktig og er villig til å betale mer (pris/maskinvare). Det blir som å si at hvis man ikke er opptatt av å ta med seg PC'en kan man spare masse på å kjøpe seg en stasjonær i forhold til en bærbar/slepbar.

 

Selv om mange kjøpte seg en netbook fordi de var billige, er ikke det den eneste grunnen for å kjøpe netbook. De på under 3000 var også svært dyre i forhold til maskinvaren man fikk med.

Det var jo stort sett det jeg også sa. Jeg er selv en av de som er villige til å betale ekstra for å få en mindre skjerm, men synes selv at prisen på disse PC'ene begynner å bli litt stive. Da jeg kjøpte for en god stund siden lå noen av de jeg så på rundt 2000,-.

 

Spar deg for hånet ditt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...