Gå til innhold

Junifest 2009 - RandiA – Nytt kamera ”innøves”


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skulle til å mene det motsatte, mere bokeh gjør gjør slike bilder ofte mye mer behagelig å se på, mye detaljer rundt på bildet, fokuspunktet gir deg en plass å feste blikket.

Mindre dybdeskaprhet mener du vel. Boke sier ingenting om hvor mye eller lite dybdeskarphet du har; boke bruker vi om kvaliteten av de områdene som er uskarpe. Og sier vi om den gjerne god eller dårlig. Dvs. om den ser pen eller stygg ut ... Men det kan være verdt å prøve med større blender for å få mindre dybdeskarphet..

 

Det er mulig at RandiA kunne ha blendet ned til f/16. Men noe særlig mer er det ikke å gå på pga. difraksjon. Det ser ut som om fokuspunkt er litt langt fremme.

 

Tom

Lenke til kommentar

Bilde 6– 6.Juni: Bare øving

Bildet i dag egner seg ikke til å legge frem - tatt under dårlige lysforhold, uten blits, uten stativ, og av et motiv som beveget seg raskt. Høy iso, mye støy....Skulle bare se hvordan kameraet reagerte:

 

post-92574-1244326821_thumb.jpg

 

Exif: 1/30– f/2.8 - ISO 1600

Shooting Date/Time:06.06.2009 21:22:05

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Lenke til kommentar

5. Juni är en vacker bild, men jag är enig med några av de andra som synes att det kanske borde ha varit antingen mer eller mindre skärpedjup. Antingen eller hade fungerat fint, tror jag.

 

6. Juni liker jeg virkeligen! Det kan ha litt å gjöre med att jag hade akvarium i Sverige och saknar mina fiskar. :) Men jag tycker verkligen att bilden blev bra!

Lenke til kommentar

Bilde 8 – 8.Juni: Skip til avveksling fra blomst

Skulle egentlig droppe dagens foto, men så hadde jeg likevel kamera med til det årlige kusinetreffet på Aker Brygge…og dette flotte skipet lå så laglig til, da fikk jeg øvd med ny-kamera på det også.

post-92574-1244500121_thumb.jpg

Shooting Date/Time 08.06.2009 19:53:01

Exif: 1/250– f/11 - ISO 100

Exposure Compensation:-1/3

Focal Length:39.0 mm

Lens:Tamron 17-50

 

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...