Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

-NAV som holder på å kollapse helt?
Å gi de rødgrønne ansvaret for NAV er vel litt urettferdig siden NAV-reformen var tverrpolitisk, og det vel knapt kan påstås at noe tenkelig flertallsregjering ville gjort noe annet enn det de rødgrønne har gjort.
Det er en vestentlig forskjell her. De rødgrønne står for en massiv trygdeinnvandring. Hvordan tror du trygdeinnvandringen påvirker arbeidsbelastningen for NAV?

 

Om du tviler på det jeg sier kan du prøve å gå innom et NAV-kontor og se om du finner noen nordmenn der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig i at Norge burde kutte bistanden til korrupte regimer, og spesielt land som Zimbabwe.

U-hjelp bør kuttes ut, og kun direkte nødhjelp bør brukes. Ellers betaler vi i praksis fattige land for å forbli fattige. Vi klientifiserer dem, behandler dem som mindreverdige, og gir dem ikke en sjanse til å klare seg selv.

 

Det derimot som jeg synes det er galt å anklage den sittende regjeringen for er at de tar fra fattige og gir til rike.

Fikk ikke rike redere et saftig skattekutt da?

 

Dette synes jeg passer som en bedre beskrivelse til høyresiden i politikken.

Nei, fordi høyresiden fører en politikk som gir velstandsøkning for alle. Bedre kår for næringslivet og de som investerer = flere jobber.

 

så har hun gjort en god jobb så langt og har heldigvis stoppet mye privatisering som Bondevik 2 innførte

Hvilken privatisering?

 

Det jeg lurer veldig på er hvem som tjener på Frps skattelette hvis de kommer til makten ved neste valg.

Alle. Bedre kår for næringslivet og de som investerer = flere jobber.

Lenke til kommentar
Merkelig da, at vi her i landet med relativt venstrevridd økonomisk politikk sammenlignet med med mange andre vestlige land har så lav arbeidsledighet og så høy grad av velferd ...

En venstrevridd økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme (aksjemarkedet). Smurt av olje. Hvordan tror du Norge hadde sett ut uten oljen?

Lenke til kommentar
Merkelig da, at vi her i landet med relativt venstrevridd økonomisk politikk sammenlignet med med mange andre vestlige land har så lav arbeidsledighet og så høy grad av velferd ...

En venstrevridd økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme (aksjemarkedet). Smurt av olje. Hvordan tror du Norge hadde sett ut uten oljen?

Ja, det er riktig, men mener du at vi med FrP ville hatt enda lavere arbeidsledighet og enda mer velferd?

 

Sosialisme handler ikke om å få til verdiskapning eller legge til rette for verdiskapning, sosialisme handler om å ta penger for noen og så leke julenisse med pengene.

Hvem har snakket om sosialisme? Og forøvrig så er påstanden din feil og fullstendig absurd.

Lenke til kommentar
Hvor og når var dette? De jeg har hørt har vært der i Oslo-området har påstått at de var eneste nordmann der.

 

Ikke tro på alt du hører, spesielt når det kommer fra FrP-folk. :p Så masse nordmenn på NAV i Oslo både på mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, og regner med å se flere neste uke.

Lenke til kommentar
En venstrevridd økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme (aksjemarkedet).

En økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme, er altså venstrevridd økonomisk poltikk? Akkurat, ja...

 

Smurt av olje.

Utrolig nok: Kristin Halvorsen var i 2007 den første finansminister som la fram et statsbudsjett som la opp til å bruke mindre oljepenger enn det handlingsregelen tillater.

 

Hvordan tror du Norge hadde sett ut uten oljen?

Norge har olje (og gass, og fisk, og vannkraft, og tømmer etc). Det er greit nok å mene man burde ført en annen politikk om verden var annerledes enn den faktisk er, men det kan være lurt å føre faktisk poilitikk basert på realiteter.

Lenke til kommentar
Sosialisme handler ikke om å få til verdiskapning eller legge til rette for verdiskapning, sosialisme handler om å ta penger for noen og så leke julenisse med pengene.
Hvem har snakket om sosialisme? Og forøvrig så er påstanden din feil og fullstendig absurd.

De bruker ikke ordet "julenisse", men dette er jo faktisk det sosialistene selv sier at de skal gjøre.

Lenke til kommentar
Sosialisme handler ikke om å få til verdiskapning eller legge til rette for verdiskapning, sosialisme handler om å ta penger for noen og så leke julenisse med pengene.
Hvem har snakket om sosialisme? Og forøvrig så er påstanden din feil og fullstendig absurd.

De bruker ikke ordet "julenisse", men dette er jo faktisk det sosialistene selv sier at de skal gjøre.

Nei det er det ikke. Slutt å vas.

Lenke til kommentar
Merkelig da, at vi her i landet med relativt venstrevridd økonomisk politikk sammenlignet med med mange andre vestlige land har så lav arbeidsledighet og så høy grad av velferd ...

En venstrevridd økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme (aksjemarkedet). Smurt av olje. Hvordan tror du Norge hadde sett ut uten oljen?

Litt som Sverige, er min første innskytelse.

Lenke til kommentar
Merkelig da, at vi her i landet med relativt venstrevridd økonomisk politikk sammenlignet med med mange andre vestlige land har så lav arbeidsledighet og så høy grad av velferd ...

En venstrevridd økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme (aksjemarkedet). Smurt av olje. Hvordan tror du Norge hadde sett ut uten oljen?

Litt som Sverige, er min første innskytelse.

Ikke akkurat så ille det.

Lenke til kommentar
Ja, det er riktig, men mener du at vi med FrP ville hatt enda lavere arbeidsledighet og enda mer velferd?

Velferden ville vært mer effektiv, bedre, og ville løst mange problemer som vi har i dag.

 

 

En økonomisk politikk som i stor grad baserer seg på kapitalisme, er altså venstrevridd økonomisk poltikk? Akkurat, ja...

Nei, men de ønsker egentlig å drive en venstrevridd politikk. I praksis grafser de til seg fra kapitalismens matfat.

 

Det er greit nok å mene man burde ført en annen politikk om verden var annerledes enn den faktisk er, men det kan være lurt å føre faktisk poilitikk basert på realiteter.

Dagens regjering regjerer basert på fantasi og symbolpolitikk.

Lenke til kommentar
Velferden ville vært mer effektiv, bedre, og ville løst mange problemer som vi har i dag.

Du høres så sikker ut, så jeg må bare spørre: Er denne alternative virkelighetsforståelsen et resultat av overnaturlige evner, eller faktabasert analyse?

 

Nei, men de ønsker egentlig å drive en venstrevridd politikk.

Men de fører altså ikke faktisk venstrevridd økonomisk politikk?

 

I praksis grafser de til seg fra kapitalismens matfat.

Dette er vel det som er kjent som "skatt" blant vanlige dødelige?

 

Dagens regjering regjerer basert på fantasi og symbolpolitikk.

Jaha. Hardtslående og informativ argumentasjon, dette?

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig tror jeg ville vurdert å slutte i forsvaret og flytte til utlandet hvis FRP blir satt i regjering og faktisk gjennomfører det de står for. Slike holdninger til kulturforståelse og menneskeverd vil jeg ikke bli assosiert med!

 

Jeg kunne ikke vært mer enig. Deres kulturpolitikk er en skam. De er imot operaen og alt som har noen mer dannet ved seg enn fotball og dårlig country og popmusikk. Kan ikke forstå at de ikke ser viktigheten ved et rikt kulturliv i Norge.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig tror jeg ville vurdert å slutte i forsvaret og flytte til utlandet hvis FRP blir satt i regjering og faktisk gjennomfører det de står for. Slike holdninger til kulturforståelse og menneskeverd vil jeg ikke bli assosiert med!

Nøyaktiv hvordan har du problemer med menneskeverd her? Er du for eksempel mot at eldre skal få lovfestede rettigheter? Er du mot å gjøre helsekøen kortere ved å gi flere behandling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...