Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er heller for å ta penger fra de fattigste i Norge og gi til de rikeste slik som de rødgrønne gjør?

 

Hvordan tar de rødgrønne penger fra fattige og gir til de rike?

Sosialistene har i mange år gitt masse penger til korrupte regimer og statsledere som bruker statskassa som sine personlige sparegriser. De fattige i landet sulter mens de på toppen lever i sus og dus.

Lenke til kommentar
Sosialistene har i mange år gitt masse penger til korrupte regimer og statsledere som bruker statskassa som sine personlige sparegriser. De fattige i landet sulter mens de på toppen lever i sus og dus.

 

Jeg er enig i at Norge burde kutte bistanden til korrupte regimer, og spesielt land som Zimbabwe. Staten burde investert alle disse pengene i skole, og sykehus prosjekter isteden. Det derimot som jeg synes det er galt å anklage den sittende regjeringen for er at de tar fra fattige og gir til rike. Dette synes jeg passer som en bedre beskrivelse til høyresiden i politikken. Den berømte skatteletten som alle snakker om er ikke fin for alle. Det er de rike som tjener mest på den og ikke de som har liten råd. Nå vet jeg ikke hvordan Frp har tenkt å gjennomføre sin skattelette, men Høyre sitt forslag for noen år tilbake ble slaktet av økonomer etter at de hadde regnet på hvem som tjente på den. Det vist seg nemlig at vanlig mann i gata bare fikk mellom 500-700 kr. ekstra i måneden. Det er vel ikke akkurat det folk forventer når de hører 50 milliarder i skattelette. Det skal også sies at høyresiden har en "survival for the fittest" politikk, som jeg har lite til overs for. Ikke for å virke som en idealistisk SUer men jeg synes strengt tatt det er bra at man har høy skatt så man for fordelt rikdommen til fellesskapet.

 

bare sånn forøvrig så synes jeg Frp har flere gode forslag, blant annet deres transportplan og forslag innen innvandringsspørsmålet.

Lenke til kommentar
Det derimot som jeg synes det er galt å anklage den sittende regjeringen for er at de tar fra fattige og gir til rike. Dette synes jeg passer som en bedre beskrivelse til høyresiden i politikken. Den berømte skatteletten som alle snakker om er ikke fin for alle. Det er de rike som tjener mest på den og ikke de som har liten råd. Nå vet jeg ikke hvordan Frp har tenkt å gjennomføre sin skattelette, men Høyre sitt forslag for noen år tilbake ble slaktet av økonomer etter at de hadde regnet på hvem som tjente på den. Det vist seg nemlig at vanlig mann i gata bare fikk mellom 500-700 kr. ekstra i måneden. Det er vel ikke akkurat det folk forventer når de hører 50 milliarder i skattelette. Det skal også sies at høyresiden har en "survival for the fittest" politikk, som jeg har lite til overs for. Ikke for å virke som en idealistisk SUer men jeg synes strengt tatt det er bra at man har høy skatt så man for fordelt rikdommen til fellesskapet.

Er du klar over at det første Kristin Halvorsen gjorde som finansminister var å innføre skattelette?

Er du klar over hvem som fikk den skatteletten?

Lenke til kommentar
Er du klar over at det første Kristin Halvorsen gjorde som finansminister var å innføre skattelette?

Er du klar over hvem som fikk den skatteletten?

 

Jeg var ikke klar over at Halvorsen innførte skattelette, men jeg tviler på at det bare var rike som tjente på dem. Og selv om hun innførte den så har hun gjort en god jobb så langt og har heldigvis stoppet mye privatisering som Bondevik 2 innførte. Det jeg lurer veldig på er hvem som tjener på Frps skattelette hvis de kommer til makten ved neste valg. De er ihvertfall ikke partiet som vil prøve å utjevne forskjeller i samfunnet.

Lenke til kommentar
Er du klar over at det første Kristin Halvorsen gjorde som finansminister var å innføre skattelette?

Er du klar over hvem som fikk den skatteletten?

Jeg var ikke klar over at Halvorsen innførte skattelette, men jeg tviler på at det bare var rike som tjente på dem.
Tvil møter man med fakta:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article491564.ece

Det jeg lurer veldig på er hvem som tjener på Frps skattelette hvis de kommer til makten ved neste valg. De er ihvertfall ikke partiet som vil prøve å utjevne forskjeller i samfunnet.
Prøver de rødgrønne å gjøre noe her? De har en flertallsregjering, Norge har mere penger enn noengang og likevel har forskjellene på fattige og rike økt under deres styre.
Lenke til kommentar

 

Dette var jeg virkelig ikke klar over. Det er tydelig at det er dobbelt moral ute og går i den rødgrønne regjering som i de fleste andre regjeringer.

 

Prøver de rødgrønne å gjøre noe her? De har en flertallsregjering, Norge har mere penger enn noengang og likevel har forskjellene på fattige og rike økt under deres styre.

 

Jeg er heller ikke stolt over at regjeringen ikke har gjort mer på dette feltet, men jeg tviler på at Frp vil gjøre det noe stort bedre. Høyrepolitikk og å forbedre levekårene til de som er fattige henger sjeldent sammen.

Lenke til kommentar
Ellers så er jeg ganske mye imot FrPs økonomiske politikk og en del andre områder.

Du er heller for å ta penger fra de fattigste i Norge og gi til de rikeste slik som de rødgrønne gjør?

Ikke nødvendigvis. Det er det overlegne liberale markedet og storfinansiering på masse utbygging som jeg tviler på vil fungere i lengden. FrP ønsker å bruke mye mer av oljepengene og skal finansiere en ekstrem ekspansjon. Jeg tror økonomien vår kan ende opp skakkjørt.

 

Likeskatt har jeg ingen stor formening om, fordi jeg enten ser det slik at private organisasjoner skal kunne kjøre uten å bli skatta ihjel eller at man satser på å kjøre mest statlig.

 

At velferd er dyrt er ikke nytt, men jeg mener absolutt at man bør prioritere mer å hjelpe de svake i samfunnet slik at de kan bidra enn at man bruker alle oljemilliardene på stor utbygging.

Lenke til kommentar
Og her gjør dagens regjering ingen av delene.
Norge er en av det mest utbygde velferdsstatene på jord, så jo.

Foruten barnehagedekningen hva er det de har "utbygget" under denne regjeringen?

 

-Veiene som er på minimumsnivå i Europa?

-Tognettet som holder på å falle sammen?

-Skolebygningene hvor halvparten er så dårlige at de har ulovlig dårlig luftkvalitet?

-De tomme svømmebassengene?

-Kapasitet til å ta unna de 5 % av befolkningen som står i helsekø?

-NAV som holder på å kollapse helt?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
-Veiene som er på minimumsnivå i Europa?

-Tognettet som holder på å falle sammen?

-Skolebygningene hvor halvparten er då dprlige at de har ulovlig dårlig luftkvalitet?

-De tomme svømmebassengene?

-Kapasitet til å ta unna de 5 % av befolkningen som står i helsekø?

-NAV som holder på å kollapse helt?

Dagens regjering har gjort lite med det, ja, men det jeg sier er at Norge har et velferdssystem som gjør at man nærmest må velge å være fattig. Jeg mener ikke å forsvare de rødgrønne, men jeg ønsker å si hvorfor jeg er imot FrPs politikk på enkelte områder.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Det er et veldig enkelt og lett beviselig forståelig faktum at Norge har hatt et av verdens laveste arbeidsledighetsrater. Det burde heller ikke være ufattelig vanskelig å forstå at dersom man i en periode med svært lav arbeidsledighet foretar store offentlige investeringer, så vil det medføre èn av to ting:

1) Inflasjon

2) Økt arbeidsinnvandring

 

Alternativet er å vente med å svi av pengene til det dukker opp ledige hender som trenger arbeid. Det skulle vel være i disse dager. Noen som har hørt om "krisemilliarder"? Det har faktisk jeg.

Lenke til kommentar
Det er et veldig enkelt og lett beviselig forståelig faktum at Norge har hatt et av verdens laveste arbeidsledighetsrater. Det burde heller ikke være ufattelig vanskelig å forstå at dersom man i en periode med svært lav arbeidsledighet foretar store offentlige investeringer, så vil det medføre èn av to ting:

1) Inflasjon

2) Økt arbeidsinnvandring

 

Alternativet er å vente med å svi av pengene til det dukker opp ledige hender som trenger arbeid. Det skulle vel være i disse dager. Noen som har hørt om "krisemilliarder"? Det har faktisk jeg.

Jeg er helt enig i det du nettopp sa. :)

Lenke til kommentar
-Veiene som er på minimumsnivå i Europa?

Det virker i alle fall som om dette er på bedringens vei. Mellom Hedmark og Helgeland så jeg ganske mye fersk asfalt, mye veiarbeid osv. Lokalt har riksveiene også blitt forbedret den siste tiden.

 

-Tognettet som holder på å falle sammen?

Det er vel å ta sterkt i. Jeg har de to siste årene vært i den posisjonen at jeg har reist mye med tog, og selv om jeg avskyr togreise, så har omentrent alt gått knirkefritt. Dog er dette på det indre Østlandet, og ikke i Vestfoldtraktene. Vognene holder helt grei standard (bedre enn både franske og spanske etter egen erfaring), og det er mulig å få grei mat. Ellers må det være noe som gjøres rett på Trønderbanen, der har jeg ikke opplevd forsinkelser. Faktisk tar banen gjerne inn 15-20 minutter mellom Lillehammer og Trondheim de gangene jeg har reist denne strekningen. Også Trondheim-Mosjøen pleier å spare inn 10-15 minutter.

 

-Skolebygningene hvor halvparten er så dårlige at de har ulovlig dårlig luftkvalitet?

Fair enough. Hvordan var luftkvaliteten i de borgerlige skolene? Men de rødgrønne har gjort en for dårlig jobb, akkurat som alle andre regjeringer. En god jobb = løsning, og det har ingen prestert.

 

-De tomme svømmebassengene?

De rødgrønne burde gjort en bedre jobb her.

 

-Kapasitet til å ta unna de 5 % av befolkningen som står i helsekø?

Her burde de rødgrønne gjøre en bedre innsats. Av interesse, hvor store køer er det i sammenlignbare land?

 

-NAV som holder på å kollapse helt?

Å gi de rødgrønne ansvaret for NAV er vel litt urettferdig siden NAV-reformen var tverrpolitisk, og det vel knapt kan påstås at noe tenkelig flertallsregjering ville gjort noe annet enn det de rødgrønne har gjort.

Lenke til kommentar

Norge trenger frp nå mere en noen gang. Vi trenger en regjering som vill satse på NORGE før noe annet land, til nå har hovedoppgaven til regjering er å få en int. freds stempel. ved å sløse penger over alt. De har mistet flere hundre mrd å aksjer. Vi må ha en regjering som er villig til et massiv løft på veiene og bane.

FRP og høyere må bestemme seg, som de får flertall.

Om de blir borglig flertall så er jeg fast bestemt på at det blir som det bli i øst tyskland etter muren falt. Massiv økonomisk vekst stor stasting på infrastruktur.

Nå er tyskland Europas største økonomi.

og ja de kan godt kaste ut folk som ikke følger våre regler.

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...