Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Ingen som nekter han å ta selvmord. Det eneste man sier er at man ikke er interessert i å ta livet av han selv. At du vil si at de påføres dette er irrelevant ettersom det er så feil som det kan få blitt. Man kan ikke påføre noe uten handling.

 

Men du regnes som dyreplager om du ikke avliver et dyr som er i samme situasjon. Jeg fatter virkelig ikke logikken til enkelte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som nekter han å ta selvmord.

Jovisst. Det er faktisk ulovlig, er det ikke?

I tidligere tider var selvmord ulovlig (normalt via religiøse lover i katolske land). Selvmordsforsøk kunne f.eks. i senmiddelalderen straffes med brenning på bålet, om jeg ikke husker feil (og om jeg får være ørlite galgenhumoristisk).

 

I Storbritannia ble forbudet mot selvmord opphevet i 1961,

 

Wikipedia sier også noe om Norge; "... i 1842 ble det i Norge gitt tillatelse til at selvmordere kunne gravlegges i vigslet jord. Fra 1844 kunne selvmorderes formue tilfalle familien, og ikke som før staten [...]" (link).

 

:)

Lenke til kommentar
Men du regnes som dyreplager om du ikke avliver et dyr som er i samme situasjon. Jeg fatter virkelig ikke logikken til enkelte.

 

Det var nytt for meg at man regnes som dyreplager i en slik situasjon. Har du noen kilde på dette? Blir du dømt for dyreplageri om du ikke avliver et dyr i smerte? Noen har sterke motforestillinger mot å ta liv uavhengig om det er dyr eller menneske og burde ikke straffes av den grunn.

Lenke til kommentar
Om så er tilfelle er det jo også en faktor at vårt samfunn regner menneskeliv og dyreliv for å være to forskjellige saker.
Ja, dyr har jo flere rettigheter enn hva solialistene er villige til å gi eldre. :whistle:
Er du seriøs?

Ja, siden tråden handler om Frp så har Frp foreslått å lovfeste rettigheter for de eldre slik dyr faktisk allerede har lovfestede minstekrav for velferd.

 

Sosialistene er selvsagt mot å gi noen rettigheter.

Lenke til kommentar

Alinoe: Nei, det er ikke noe problem. Jeg leste et debattinnlegg om dette i avisen her om dagen. I land slikt er innført er det null problem, og det er visst såpass få som vil få behov for aktiv dødshjelp at de fleste leger sannsynligvis aldri må ha noe med slike saker å gjøre uansett.

Lenke til kommentar
Om så er tilfelle er det jo også en faktor at vårt samfunn regner menneskeliv og dyreliv for å være to forskjellige saker.
Ja, dyr har jo flere rettigheter enn hva solialistene er villige til å gi eldre. :whistle:

Snakker vi nå om sosialistene i SV, eller sosialistene i FRP? Beklager, det var litt tøysete av meg. :)

 

Nå virker det som en liten overdrivelse å si at eldre i Norge har færre rettigheter enn dyr. Hvordan ønsker du å underbygge denne påstanden?

Lenke til kommentar
Nå virker det som en liten overdrivelse å si at eldre i Norge har færre rettigheter enn dyr. Hvordan ønsker du å underbygge denne påstanden?

Det finnes lover for hvor stor plass dyr skal ha, mens eldre kan man plassere på et bøttekott eller ikke tilby dem noen plass i det hele tatt.

 

Det Frp ønsker er en lofvfestet minimum av tilbud man skal ha til alle eldre akkurat slik det er lovfestet at man skal tilby skolegang til alle barn. Jeg synes dette er helt selvsagt, men de rødgrønne vil selvsagt ikke gi folk noen rettigheter.

Lenke til kommentar
Nå er det tross alt ikke normal prosedyre å skyte eldre mennesker som knekker lårhalsen, i motsetning til kuer og hester, men jeg er enig i at det fortsatt er mye som må gjøres.
Nei, vanlig prosedyre er å fortelle dem at om de er heldig skal de få lov å stå i behandlingskøen. Og i mellomtiden kan de bo hjemme i 4. etasje uten heis da de ikke har noen rett til sykehjem. Hadde kommunen hatt masse penger kunne en sykehjemsplass vært aktuell, men det har kommunen altså ikke.
Lenke til kommentar

Det er ingen som benekter at det forekommer slike problemer. Samtidig har ikke min bestemor hatt noen av de problemene. Så begge deler forekommer.

 

I et idealsamfunn skal bare en av de overnevnte, nemlig den positive. Men det er dessverre ikke noe man kan endre over natta, og det er et system som har overlevd flere regjeringer enn den rødgrønne.

Lenke til kommentar

En ting jeg er sterkt enig med FrP i er aktiv dødshjelp. :) Jeg har personlig ikke lyst til å råtne bort på et gamlehjem i ti år før jeg dør mens jeg blir mer og mer fjern fra virkeligheten og glemmer mer og mer helt til jeg er sånn jeg var når jeg var barn (pga. diverse sykdommer). Et annet eksempel ville vært om jeg skulle snart dø, men måtte gjennomgå 2 mnd. med smerte ... Politikken må dog være restriktiv fordi det er uforsvarlig å la folk drepe seg selv når de egentlig kunne fått hjelpa de trenger til å få seg et bedre liv.

 

Ellers så er jeg ganske mye imot FrPs økonomiske politikk og en del andre områder.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...