Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Modig. Nok en gang er Frp foran de andre. De andre klarer bare å hetse Frp på det groveste. Alle partiene unntatt Frp går altså inn for å torturere mennesker på det mest grusomme. Så umenneskelig trodde jeg ikke nordmenn var.

 

 

helt enig her, har jobbet en del rundt i helsevesenet. det e mye stygt og se. folk holdes i live så lenge skolemedisinen klarer, selv om personen ikke har lyst eller ser mening med og leve. har du smærter får du sjelden tilstrekkelig med smærtelindring oppå allt. Så du står midt i en tap tap situasjon i ditt eget liv som du i teorien skal bestemme selv over.

 

Hvis et meneske har lyst og dø så la de dø med værdighet og på den måten de selv vil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kalle det tortur er jo flåsete nok, er det ikke?

Wikipedia: "Tortur er en handling som med overlegg påfører et menneske smerte eller lidelse, enten psykisk eller fysisk."

 

Når et dyr lider, mener vi det er inhumant å la det fortsette å lide.

 

Når et menneske lider, skal mennesket til enhver pris fortsette å lide.

 

Ja, jeg mener at det definitivt er som tortur å regne at man skal tvinge folk til å lide på grunn av grusomme smerter. Det er direkte umenneskelig, og er uttrykk for et forkastelig menneskesyn.

 

at 'alle andre partier mener det er greit å torturere mennesker' er en absurd stråmann som du burde holde deg for god til

Det er ingen stråmann. Det er hvordan det er i praksis. Se over.

Lenke til kommentar

'Påfører' er nok nøkkelordet der. Ingen påfører pasientene smerter, selv om man ikke tar livet dems.

 

Hvis naboen kommer over til deg med store smerter og ber deg drepe han, torturerer du han hvis du ikke gjør som han sier?

 

Stråmann, stråmann, stråmann. Med slikt skader du kun saken for alle oss som mener dette er et godt forslag.

Lenke til kommentar
Gi FrP en sjanse. Så burde også deres forslag bli gjennomført, uten at de skal være avhengig av flertall fra alle de andre partiene. Man må kanskje sparke ut enkelte av småpartiene fra tinget for å få dette til. Helt greit, isåfall. AP og Stoltenberg har nå fått to sjanser i regjering og bør ikke få en tredje. Liten tvil om at Stoltenberg ikke egner seg i en lederstol. Jeg hadde gitt ham sparken fra tinget uten å blunke.

 

hehehehe

"vi får det ikke som vi vil fordi parlamentet er ikke slik vi vil",

ergo er det noe galt med parlamentet.

 

Luftbor: Fra spøk til alvor: Er det ikke faktisk det? Vi har en rekke partier som er mer opptatt av å kaste skitt om alle andre partier uten å gå seg selv nærmere etter i sømmene.

 

Hadde FrP styrt Norge med jernhånd hadde i det minste ting blitt gjort.

 

Vi trenger FrP ved makten og sparke bl.a. Ap, KrF og SV rett ut av tinget. Og ingen av dem får gullpensjon etter de er ferdige. Ingen.

Lenke til kommentar

Ett innlegg som gikk på person, ikke sak er slettet.

 

Hold dere til saken. Dersom man blir provosert er beste handlemåte å ta et par rolige pust, tenke seg om, og vurdere om man burde prøve å svare saklig, eller om man ikke skal poste i det hele tatt.

 

Å kalle andre brukere ufine ting er ikke et alternativ.

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar
Gi FrP en sjanse. Så burde også deres forslag bli gjennomført, uten at de skal være avhengig av flertall fra alle de andre partiene. Man må kanskje sparke ut enkelte av småpartiene fra tinget for å få dette til. Helt greit, isåfall. AP og Stoltenberg har nå fått to sjanser i regjering og bør ikke få en tredje. Liten tvil om at Stoltenberg ikke egner seg i en lederstol. Jeg hadde gitt ham sparken fra tinget uten å blunke.

 

hehehehe

"vi får det ikke som vi vil fordi parlamentet er ikke slik vi vil",

ergo er det noe galt med parlamentet.

 

Luftbor: Fra spøk til alvor: Er det ikke faktisk det? Vi har en rekke partier som er mer opptatt av å kaste skitt om alle andre partier uten å gå seg selv nærmere etter i sømmene.

 

Hadde FrP styrt Norge med jernhånd hadde i det minste ting blitt gjort.

 

Vi trenger FrP ved makten og sparke bl.a. Ap, KrF og SV rett ut av tinget. Og ingen av dem får gullpensjon etter de er ferdige. Ingen.

 

Javell? Er du klar over hva du her går inn for? Her har FRP gått å klaget i snart 4 år på at et så stort parti som FRP ikke blir hørt(Altså en stor del av befolkningen blir ikke hørt) også vil du kaste ut det største partiet, som til tider har over 1\3 av folket i ryggen? FRP er dobbeltmoralens parti, ingen tvil om det.

Og FRP har sine svin på skogen når det gjelder skitkasting mot andre partier.

Lenke til kommentar
Terminale pasienter med store smerter blir ofte gitt hva enkelte kaller passiv dødshjelp. Man avslutter livsforlengende behandling og går over til smertelindring med morfin til pasienten dør. Mulig enkelte vil kalle dette tortur, men det er rimelig absurd.

Indeed. Påstanden om at det å fjerne matsonden er å sakte sulte ihjel en pasient er like absurd. På slutten av et livsforløp slutter kroppen å ta til seg næring og det å fortsette med mating via sonde kan påføre pasienten større lidelser enn det å fjerne den. Det er også lite redelig av FrP å bruke slike utrykk når de selv klager over at meningsmotstanderene ikke er saklige.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
'Påfører' er nok nøkkelordet der. Ingen påfører pasientene smerter, selv om man ikke tar livet dems.

Vedkommende har ikke engang lov til å ende sitt eget liv. Man hindrer dem aktivt fra å gjøre det. Da vil jeg si at de "påføres", ja.

 

 

FRP er dobbeltmoralens parti, ingen tvil om det.

Du mener altså at LostinSpace er en offisiell representant for Frp? Eller slenger du bare med leppa?

Lenke til kommentar
'Påfører' er nok nøkkelordet der. Ingen påfører pasientene smerter, selv om man ikke tar livet dems.

Vedkommende har ikke engang lov til å ende sitt eget liv. Man hindrer dem aktivt fra å gjøre det. Da vil jeg si at de "påføres", ja.

 

 

FRP er dobbeltmoralens parti, ingen tvil om det.

Du mener altså at LostinSpace er en offisiell representant for Frp? Eller slenger du bare med leppa?

Det er gjennomgående fra mange av dem som støtter FRP at man kommer med motstridende uttalelser. Det kommer ikke alltid fra "offisielt FRP toppnivå" men det kommer fra FRP'ere. Jeg bare registrerer det, thats all.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

At FrP har gått inn for aktiv dødshjelp er et meget kontroversielt forslag her i Norge. Selvfølgelig skal alt annet være prøvd før aktiv dødshjelp skal være aktuelt. Dette er et prinsipp som FrP har gått inn for, det kommer til å gå ganske lang tid før et ferdig forslag til regelverk som definerer bruken kommer på bordet. Dette er et vanskelig tema som bør bearbeides over lang tid hvis det skal settes ut i livet.

Lenke til kommentar

For min del er aktiv dødshjelp helt greit.

 

Dersom noen ønsker å ta sitt eget liv på grunn av uhelbredelig sykdom, men er forhindret fra å gjøre dette selv, ser jeg ingen grunn til å nekte dem hjelp.

 

Å kalle dette mord henger i mine øyne ikke på greip.

 

Det store dilameaet er om dette kan misbrukes, i så fall hvordan, og i så fall, hvordan kan vi unngå det?

Lenke til kommentar
Det store dilameaet er om dette kan misbrukes, i så fall hvordan, og i så fall, hvordan kan vi unngå det?

Og det er nettopp her at det kommer til å bli en god del diskusjon. For hvis aktiv dødshjelp skal kunne være lovlig må regelverket som regulerer en slik praksis være uhyre strengt, nettopp for å unngå misbruk. Helt sikker kan man aldri være, men regelverket må være så vanntett som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
'Påfører' er nok nøkkelordet der. Ingen påfører pasientene smerter, selv om man ikke tar livet dems.

Vedkommende har ikke engang lov til å ende sitt eget liv. Man hindrer dem aktivt fra å gjøre det. Da vil jeg si at de "påføres", ja.

 

Ingen som nekter han å ta selvmord. Det eneste man sier er at man ikke er interessert i å ta livet av han selv. At du vil si at de påføres dette er irrelevant ettersom det er så feil som det kan få blitt. Man kan ikke påføre noe uten handling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...