Gå til innhold

Forbered deg på å bli arbeidsledig - faren for det er stor


Aquila

Anbefalte innlegg

Alle som har jobb bør forberede seg på arbeidsledighet. Det som skjer i norsk næringsliv akkurat nå er veldig stygt. Den ene bedriften etter den andre ryker overende og alle ansatte styrtes ut i arbeidledighet.

 

Og bedriftene som ikke ryker overende, redder seg ved å innskrenke virksomheten over flere faser hvor en hver gang sier opp en større del av arbeidsstokken.

 

Det blir mye verre enn ekspertene forteller deg.

 

Grunnen til dette er at Norsk eksport nesten ikke tjener noe penger, og snart er kassa i eksportbedriftene tømt. Da kollapser det og arbeidsledigheten tiltar eksplosivt.

 

En massiv arbeidledighet vil gjøre mange mennesker til nullforbrukere og dette vil minke inntjeningen til innlandsbedriftene kraftig, slik at en får en ny og verre konkursbølge, med enda et skred av ny arbeidsledighet.

 

Med andre ord- vi er kommet i en situasjon hvor arbeidledighet formerer seg som en kreftsykdom.

 

Alle må forberede seg på dette som nå skjer, og forberedelsene går ut på følgende:

 

- IKKE ta opp lån og IKKE gjør store investeringer nå.

 

- Kvitt deg med gjeld ved å selge ut dyre hus og eiendeler. Finn et rmeligere sted å bo. Når det blir som verst, er det for sent, for da skal alle selge samtidig.

 

- Vend deg til et lavere forbruk allerede nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer fra personen som mente rentene ville gå kraftig opp i løpet den tiden vi er inne i nå, og vi skulle også få et 50% fall i boligprisene. Så jeg tar profetiene med et par kg. salt.

 

Aquila, blir du ikke snart litt lei av å komme med dommedagsprofetiene dine hver måned?

Lenke til kommentar
Er bare å flytte til nord-norge om man ser så mørkt på det. Troms har hatt lite konkurser og Finnmark har hatt liten endring i arbeidsledighet. :p

Er det bedre der da? Hvor mange flere fiskere i Troms kan gå konkurs? Og i Finnmark er det vel ca 95% som lever av NAV uansett, ikke så mye endring å vente her!

 

Spøk til alvor: Dette er bare tull. Det er selvsagt synd på de få %-ene som mister jobben sin, eller som ikke kommer seg i jobb. For de aller fleste av oss vil dette ikke ha noen innvirkning, de aller fleste jobber vil bestå.

Lenke til kommentar

Hehe, elsker sånne dommedagsprofetier(og spesielt de som kommer med dem). Krisa her til landet er ikke kul, jeg mistet faktisk selv jobben for noen uker siden. Men guess what, jeg har allerede ny(og faktisk bedre betalt) jobb. Det samme gjelder faktisk 75% av kollegene mine som mistet jobben.

 

Det morsomste med denne "profetien" er jo helt klart at OM folk hadde hørt på deg og gjort som du anbefaller, DA ville det blitt krise da. Nei folkens, bare fortsett å bruke penger sånn noenlunde vettugt så vil de fleste klare seg ganske bra...

Lenke til kommentar
Er bare å flytte til nord-norge om man ser så mørkt på det. Troms har hatt lite konkurser og Finnmark har hatt liten endring i arbeidsledighet. :p

Er det bedre der da? Hvor mange flere fiskere i Troms kan gå konkurs? Og i Finnmark er det vel ca 95% som lever av NAV uansett, ikke så mye endring å vente her!

Du er bare misunnelig.

Lenke til kommentar

Jeg tørr stille det betimelige spørsmålet; Hvis lavere forbruk innelands vil skape de ringvirkninger en nevner innledningsvis - hvorfor anbefaler TS da å senke sitt eget forbruk, selge unna dyrere eiendommer etc?

Et slik tankesett er jo det som danner halve grunnlaget for dommedagsprofetien til TS.

Lenke til kommentar

Trenden i nedgangstider er vel at folk bruker mindre, som igjen da gjør at ting går ned.

 

Det er jo riv ruskende galt å be folk bruke mindre. Grunnen til at f.eks styringsrenten går ned er vel for å gi folk flest bedre råd så de bruker mer og gjør at penger forflytter seg i økonomien.

 

Er det forresten noen som husker hva det heter det med at staten skal bruke mer penger i nedgangstider for å stimulere økonomien? Og hvem det var som lanserte teorien

Lenke til kommentar

Statistikk fra SSB viser at industriproduksjonen har sunket flere måneder på rad, og ordreboka til tungindustrien renner tom.

 

Den som tror at dette ikke vil ha effekt er dum. Arbeidsledigheten blir mye verre enn prognosene. Og jeg tror fremdeles at eiendomsprisene vil synke 50% eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...