Gå til innhold

Marihuana Marsjen 2009


Anbefalte innlegg

Skal DU delta?

 

 

post-86945-1240485830_thumb.jpg

 

MarihuanaMarsjen i Norge

Hvert år, første lørdag i mai, arrangerer NORMAL en demonstrasjon for å oppheve totalforbudet av cannabisplanten. MarihuanaMarsjen går fra byens torg til en passende park. Dette er en fredlig demonstrasjon hvor vi prøver å sette fokus på en feilslått narkotikapolitikk.

 

 

Et internasjonalt arrangement

Demonstrasjonen arrangeres under det internasjonale navnet Global Marijuana March. I år er over 250 byer påmeldt, og i fjor var det 232 byer som deltok på verdensbasis.

 

antallet medlemmer i toget øker drastisk hvert år!

 

 

 

Spre ordet og møt opp, jo flere jo bedre!

 

 

Lørdag 2. mai.

 

By Tid Oppmøte Avslutning

Oslo 15.00 Youngstorget Kontraskjæret

Stavanger 15.00 Torget Torget

Bergen 15.00 Torgallmenningen Nordnesparken («Totempelen»)

Trondheim 15.00 Torget Rådhuset

 

 

NORMAL

Organisasjonen for legal benyttelse av cannabisplanten. En organisasjon som arbeider aktivt for å forandre lovverket.

 

 

Fra Usa:

i USA foregår det stadig mer og mer liberalisering av cannabis. til nå har de medisinsk cannabis i 14 stater.

 

 

 

zogby091.gif

 

weed.jpg

 

Endret av gorefest
Plasserte store bilder i [spoiler] tag.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal se på i Trondheim, men deffinitivt ikke gå marsjen ettersom det bare er en trist affære som ikke fronter cannabis på noe god måte. :(

 

Masse steine folk som ikke vet hva de driver med.

 

Det er jo også slike holdninger som sørger for at det er "feil folk" som fronter cannabis. Har selv deltatt i marsjen i Trondheim et par ganger, uten at jeg syntes det var "feil folk". Alle som er for å legalisere bør uavhengig hvem andre som deltar fronte denne saken.

Lenke til kommentar
Skal se på i Trondheim, men deffinitivt ikke gå marsjen ettersom det bare er en trist affære som ikke fronter cannabis på noe god måte. :(

 

Masse steine folk som ikke vet hva de driver med.

 

Det er jo også slike holdninger som sørger for at det er "feil folk" som fronter cannabis. Har selv deltatt i marsjen i Trondheim et par ganger, uten at jeg syntes det var "feil folk". Alle som er for å legalisere bør uavhengig hvem andre som deltar fronte denne saken.

Det kommer til å være kameraer der, ønsker ikke at noen bekjente skal assosiere meg en gjeng som det der. Beklager.

Lenke til kommentar
Skal se på i Trondheim, men deffinitivt ikke gå marsjen ettersom det bare er en trist affære som ikke fronter cannabis på noe god måte. :(

 

Masse steine folk som ikke vet hva de driver med.

 

Det er jo også slike holdninger som sørger for at det er "feil folk" som fronter cannabis. Har selv deltatt i marsjen i Trondheim et par ganger, uten at jeg syntes det var "feil folk". Alle som er for å legalisere bør uavhengig hvem andre som deltar fronte denne saken.

Det kommer til å være kameraer der, ønsker ikke at noen bekjente skal assosiere meg en gjeng som det der. Beklager.

 

jeg forstår hva du mener og det er synd at det er sånn, siden det da er mange som er for legalisering som fortsatt blir sittende hjemme. fordi de er redd for å bli sammenlignet med "de".

 

løsningen er at meningene for legalisering blir akseptert blant resten av samfunnet.

dette kan gjøres blant annet ved å delta i MarihuanaMarsjen, for jo flere som er med, jo større toleranse blir det i samfunnet. det er på tide at de som er for legalisering kommer ut av skapet! :p

og det beste er jo at alle kommer ut samtidig..

det er også viktig og forstå at man ikke nødvendigvis må være bruker av cannabis for å ønske en legalisering.

jeg f.eks mener at en legalisering vill føre til at det kriminelle nettverket rund cannabis kollapser og at de som ønsker og benytte det blir stemplet som kriminelle osv... listen på ulike grunner er lang..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

VG sitt innslag av marsjen

 

 

 

97.6% for legalisering (toget) og 2.3% imot (juvente)

500 stk for, 12 stk imot.

tja.. ;)

 

som det sto på en av plakatene til juvente:

"If you want to be fit: dont smoke this shit"

- og det er jo sant nok, for det er bedre for helsa hvis man spiser det.

 

 

 

men....

 

jeg synes foreløbig det har vært dårlig media dekning av marsjen, synes det er litt rart siden det foregår i alle de største byene i Norge. jeg vet ikke hvor mange som var med i år på landsbasis, men i fjor var det vell rundt 3000 stk. så hvorfor får det ikke bedre media dekning?

pessimistisk som jeg er, tror jeg at de lar vær og kommentere saken fordi de er i mot legalisering og ønsker derfor ikke og ta opp debatten. dette er et ofte brukt virkemiddel i ekstreme saker f.eks rasisme, hvor de kommenterer saken så lite som mulig for at ikke andre rasister skal komme frem i lyset. på samme måte som det burde ha dempet media oppmerksomheten rundt skolemassakrene.. i disse tilfeller er dette et bra virkemiddel, men hvis det brukes mot f.eks marihuana marsjen (som er stuerent) er dette trist, og svært truende for vårt elskede demokrati og vår ytringsfrihet. jeg er spesielt skuffet over nrk som vi betaler for gjennom lisens, nettopp fordi de skal være objektive.

Endret av gorefest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...