Gå til innhold

Windows 8 under utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor alle krever å få omtrent gratis OS bare fordi de en gang har kjøpt et eldre produkt. Det er ikke sånn at jeg bare kan kreve to nye gratis 9800GTX+ fordi jeg har to 9800GTX. Windows 7 er et nytt helt eget produkt. Selvfølgelig koster det å betale for et nytt produkt. Samme med Windows 8. Blir også som å kreve gratis oppdatering fra Vista Basic til Vista ultimate, bare fordi du har betalt for et produkt av samme type. Denne lista kunne blitt lang av sammenlikninger, men jeg stopper der. Get real people.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor alle krever å få omtrent gratis OS bare fordi de en gang har kjøpt et eldre produkt.

Misunnelse?

 

Hvis jeg kjøper en PC med Windows Vista i år, og du kjøper en PC med Windows 7 neste år, da vil jeg synes at det er "urettferdig" at du har et nyere OS enn meg, selv om min PC bare er ett år eldre enn din og sikkert er i stand til å kjøre Windows 7 helt fint. Jeg har nærmest "krav" på å få Windows 7 ettersom det bare er et år siden jeg kjøpte Vista-maskinen.

 

Barnslig misunnelseslogikk ...

Lenke til kommentar
Misunnelse?

 

Hvis jeg kjøper en PC med Windows Vista i år, og du kjøper en PC med Windows 7 neste år, da vil jeg synes at det er "urettferdig" at du har et nyere OS enn meg, selv om min PC bare er ett år eldre enn din og sikkert er i stand til å kjøre Windows 7 helt fint. Jeg har nærmest "krav" på å få Windows 7 ettersom det bare er et år siden jeg kjøpte Vista-maskinen.

 

Barnslig misunnelseslogikk ...

 

Vel tro det om du vil. En påkostning på en liten høvding er en liten sak for meg hvertfall.

 

Du skjønner ikke helt hva jeg mener tror jeg, ellers så har du bare en merkelig logikk. Jeg kjøpte 9800 GTX da det kom ut for ca et år siden. I følge din logikk har jeg nå krav på et gratis GTX 295, fordi min pc er bare et år eldre og kan sikkert utnytte GTX 295 helt fint. Beklager, men det blir for dumt.

 

Hvis du hadde selv laget to separate spill f.eks og gitt de ut med et års mellomrom. Hva hadde du tenkt om alle som hadde kjøpt det første spiller begynte å whine og skrike fordi de ikke fikk det andre gratis?

 

Barnslig "jeg er raka blakk logikk"...

Lenke til kommentar
Misunnelse?

Du skjønner ikke helt hva jeg mener tror jeg, ellers så har du bare en merkelig logikk.

Nei, du skjønner ikke hva jeg mener: :yes: Jeg er enig med deg.

Jeg forsøkte bare å beskrive hvordan enkelte andre synes å tenke om dette, men det er mulig jeg gjorde det litt uklart ved å blande inn "jeg" og "du" i fortellingen min ...

Lenke til kommentar

Ah, da beklager jeg. Var nok den du/jeg som gjorde det. Det var da enda godt :p

 

synd at hardware og diskusjon generelt blir proppet med negative negative brukere som itavisen er kjent for.

 

for min del så bryr jeg meg fint lite, er storfornøyd med W7 beta :)

 

Two negatives makes one positive ;)

kverulant-five. ssvooosh-KSHHH!

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

Beef Supreme & nebrewfoz: Bruker ikke Windows engang, saa er ikke meg jeg tenker paa i den sammenhengen. Det jeg mente var at kundene garantert kommer til aa bli irritert om deres "kule nye OS" er utdatert rett etter de har brukt sparepengene sine paa det, og at det derfor ville vært gunstig for Microsoft (for sin egen del) aa vente litt med lanseringen.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Godt mulig, men sånn er det nå en gang i denne industrien og om man ikke har fått det med seg kan man like gjerne la være å ha pc.

 

Eneste jeg kan være litt enig med er om man kjøper en OEM pc. Da har man ikke noe valg om man vil ha OS eller ikke, og da burde man kunne velge om man vil oppgradere eller ikke. Men synes ikke at man skal kunne kjøpe OEM nå, og få gratis oppgradering om noen måneder. Da får man vente. Man burde kunne velge hva man vil ha av det som er ute nå.

Lenke til kommentar
Synes egentlig 2-3 år er litt tidlig for en ny Windows etter Windows 7, skulle nok heller vært en 4-5 år.

Det gjorde de med Vista og fant vel ut at det ikke var så gunstig fordi forskjellene ble for store, bakoverkompatibiliteten ble dårlig og det ble ganske mye bugs og problemer. En mellomversjon mellom XP og Vista ville trolig gjort det lettere for dem.

 

Hvis ikke Linux har fått større fotfeste innenfor desktop segmentet innen Win8 kommer, så får dem det aldri.

Den tullepåstanden faller på sin egen urimelighet.

"Hvis ikke 2009-versjonen av Audi får større fotfeste enn i fjor så kommer aldri folk til å kjøpe Audi mer"

 

Herregud skjerp dere folkens. Skal det klages over hver eneste nyhet på forumet nå for tiden? Hadde dere vært fornøyde om det ikke ble lagt ut nyheter kanskje?

Jeg begynner også å bli lei av stadig syting på artiklene. Håper heller folk vil bidra konstruktivt og supplementere artikklene i stedet for å bare syte.

 

Kanksje vi faktisk får se det mytiske WinFS også, hvor lenge har det vært sånn at det skal komme nå? 10 år?

Noe sånt ja. Det har vært tiltenkt både XP, Vista og 7. I god tid før det har nærmet seg lansering har det blitt strøket fra lista over nyheter hver gang.

 

Hva med å gjøre Win7 ferdig?

Tror du de lar være å gjøre W7 ferdig bare fordi W8 går inn i en tidlig planleggingsfase?

Eller at W8 tar noe særlig ressurser ennå?

 

hmm hva gjøre de med de som snart er ferdige med å lage win 7? sparke de? eller er de oppbrukt? hmm

De skal selvsagt fortsette med utvikling av W7, samt support. (bugfikser, tillegg, nye varianter etc). Det vil også lekke utviklere over til W8 etter hvert som W7-utviklingen avtar og W8-utviklingen tiltar.

 

MS har no å lære av Ubuntu her. Hva med NY Windows i April hvert år ? Med oppdatering på høsten ? Og kjøp av Windows gir rett til f. eks. 2-3 års-oppdteringer ? Eventutellt andre tider, ny versjon på høsten og oppdatering om våren, side julesalget er viktig ?

De har definitivt noe å lære, men nå er det forskjell på hvilken oppdateringsfrekvens som er gunstig for brukerne på gratis og kostbare OS. Er det gratis så vil folk gjerne ha nye OS-versjoner raskt. Koster det mye penger så blir folk bare irritert om de finner ut at det de nettopp kjøpte har blitt degradert til nest siste versjon. Jeg tror Microsoft er best tjent med sykluser på 2-3 år, mens Ubuntu er best tjent med 0,5 år. Dette har nok styrene de de respektive selskapene tenkt nøye gjennom og kommet til samme konklusjon.

 

Redigert: Angående det å få W8 gratis fordi man kjøpte W7: Det er selvsagt tullete å forvente eller kreve noe sånt. Men det er også tullete å sammenligne med fysiske produkter som skjermkort. Dersom MS velger å halvere tiden mellom hvert OS uten å bruke flere utviklere så kan man også regne med at det er halvparten så mye utvikling som ligger til grunn mellom versjonene. Halverer de ennå en gang, .. ja dere tar poenget. Derfor mener jeg det er logisk å forvente lavere pris på OSet dersom utviklingstiden er kortere. Men dette er neppe MS tjent med siden folk bare vil hoppe over flere versjoner fordi forskjellen er mindre og de ikke kjøper ny PC så ofte.

Lenke til kommentar

Du får jo Vistas oppdateringspakke SP1 (og etter hvert sikkert også SP2) helt gratis. Det finnes til og med oppgraderingsmuligheter fra f.eks Vista Home Basic til Home premium og noen andre øst-vest-nord-sør-graderinger for et mellomlegg. Til og med opp til XP og ned igjen til Vista er mulig.

 

En rekke produsenter av virusfjernere, brannmurer og annet tilbyr også rabatterte oppgraderingspriser mellom versjonene sine.

Lenke til kommentar

Er enig med noen tidligere her at hw.no journalister har begynt å bli litt captain obvious.

Er også enig i at det ikke er noe automatikk i at man skal kunne få en nyere verson av et program bare fordi man har forgie versonen. Microsoft har jo også laget en ordning om at hvis man kjøper nye maskiner med vista nå får man gratis oppgradering til w7 når det kommer (for ikke å tape salg nå i "finanskrisa" :p).

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en PC med Windows Vista i år, og du kjøper en PC med Windows 7 neste år, da vil jeg synes at det er "urettferdig" at du har et nyere OS enn meg, selv om min PC bare er ett år eldre enn din og sikkert er i stand til å kjøre Windows 7 helt fint. Jeg har nærmest "krav" på å få Windows 7 ettersom det bare er et år siden jeg kjøpte Vista-maskinen.

"Just for the record", tyder ting på at man faktisk vil få gratis oppgradering fra Vista til 7'ern hvis man kjøper PC med forhåndsinnstallert Vista, i perioden 1. juli 2009 til 31. januar 2010

 

http://www.hardware.no/artikler/vista-bruk...e_gratis_/67844

 

Nå var det vel lignende tilbud (oppgraderings-kupong) dengang det gjaldt XP --> Vista, men var det vel mye tull & tøys med hvis jeg husker rett, dvs. mange måtte vente i månedsvis eller mottok aldri den utlovede Vista'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...