Gå til innhold

Windows 8 under utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor går grensen mellom det å syte og være ening i fakta ?

når noen klager på et eller annet så burde de få lov til at uten at noen andre klager på den og kaller det for syting.

det er vel ikke heller så bra å syte bare fordi andre syter.

det blir nesten som i avisen der noen klager på folk som klager

Lenke til kommentar

Virkelig fint å vite for de som hadde tenkt å kjøpe seg Win 7 (not)

 

Utrolig. Mulig jeg er irritert idag men hva inni helvete er vitsen med å kjøpe Win 7 hvis Win 8 kommer rett etter? Dette irriterte meg til de grader..... Nå får det være nok dritt som kommer og går. Bestemt meg, Vista helt til MS slutter å lansere nye operativ system hvert 3 sekund.

Lenke til kommentar

W8 kommer nok ikke på 5 år og da er W7 definert som gammel .

 

det er mage ting som blir planlagt flere år før det kommer.

 

det er sikker 20 år siden jeg hørte snak om å bruke lys internt i mikrochipene fordi signalene gikk fortere.

en slik microchipp er enda ikke kommet på markedet.

 

et program ( inkluder operativsystemer ) . består av mist 3 stadier .

1: planlegging

2: programmering og testing

3: salg

 

når man er kommet til punkt 3 i en versjon så er man allerede i punkt 2 på neste versjon

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Litt morsomt med alle som klager på nyheter her . Det er ikke alle som sitter på internett 12 timer i døgnet og leser alle andre nyhetsforumer... For meg var dette et godt inlegg som ga meg noe nytt og tenke på men så igjenn leser jeg bare nyheter her så jeg får det meste fra her...

Lenke til kommentar
Virkelig fint å vite for de som hadde tenkt å kjøpe seg Win 7 (not) Utrolig. Mulig jeg er irritert idag men hva inni helvete er vitsen med å kjøpe Win 7 hvis Win 8 kommer rett etter? Dette irriterte meg til de grader..... Nå får det være nok dritt som kommer og går. Bestemt meg, Vista helt til MS slutter å lansere nye operativ system hvert 3 sekund.

Win8 er ikke et 14-dagersprosjekt. Det er snakk om flere år før det blir ferdig.

Du har vel ikke ventet med å bytte ut en klumpete CRT-TV med en HD-ready TV fordi full-HD-TVer bare lå noen få år frem i tid? Og venter med å kjøpe full-HD-TV fordi det kommer noe nytt og ennå bedre om bare noen få år? Altså sitter med den gamle CRT-TVen og ser på at verden kjører forbi?

 

W8 kommer nok ikke på 5 år og da er W7 definert som gammel .

Husk at alder ikke nødvendigvis er negativt. Noe blant annet Windows XP og gode viner er eksempler på.

 

det er mage ting som blir planlagt flere år før det kommer. det er sikker 20 år siden jeg hørte snak om å bruke lys internt i mikrochipene fordi signalene gikk fortere.

en slik microchipp er enda ikke kommet på markedet.

Det som så ut som glimrende idéer for 20 eller 100 år siden er ikke nødvendigvis gode idéer nå lengre. Intern lyskommunikasjon er og forblir upraktisk av flere årsaker. Bølgelenden til lys gjør at det kreves ekstremt stor plass sammenlignet med elektriske ledere. Det har f.eks vist seg å være lurere å legge noen hundre parallelle elektriske ledere i stedet for en enkelt optisk leder mellom A og B intert på en brikke. Konvertering av signaler mellom elektrisk og lys krever alt for mye plass og energi sammenlignet med alternativer. Optiske signaler har derimot noe for seg på andre områder: langdistanse signaler fra brikke til brikke på avstander fra noen desimeter og oppover.

 

Ellers så er effektiv optisk prosessering begrenset til svært få oppgaver: massive matrisemultiplikasjoner. Dette er ikke særlig interessant for vanlige PCer, bærbare og "normale" servere, men brukes i noe sær og ekstremt dyr maskinvare for videoprosessering i blant annet det amerikanske forsvaret.

 

Med andre ord: Det som så ut som en glimrende idé i 1990 har vist seg å bare være egnet for ganske spesielle formål i dag.

Lenke til kommentar

Man behøver ikke være sosialist for å like Linux. Det holder med de tekniske fordelene alene. Forøvrig så er en av de store fordelene med Linux' "politikk" at det fremmer fri konkurranse i stedet for å hemme den. Fri konkurranse er som kjent en av kjerneverdiene i kapitalisme.

 

Forøvrig er det jo verd å merke seg at de virkelig dyre og gode vinene (1000kr+) har en veldig lang modnignskurve. Linux har også hatt en veldig lang modnignskurve og vil modne ennå flere år - og bli stadig bedre. Den som venter på noe godt - kjøper ikke dyr masseprodusert pappvin fra Microsoft. ;)

Lenke til kommentar
Virkelig fint å vite for de som hadde tenkt å kjøpe seg Win 7 (not) Utrolig. Mulig jeg er irritert idag men hva inni helvete er vitsen med å kjøpe Win 7 hvis Win 8 kommer rett etter? Dette irriterte meg til de grader..... Nå får det være nok dritt som kommer og går. Bestemt meg, Vista helt til MS slutter å lansere nye operativ system hvert 3 sekund.

Win8 er ikke et 14-dagersprosjekt. Det er snakk om flere år før det blir ferdig.

Du har vel ikke ventet med å bytte ut en klumpete CRT-TV med en HD-ready TV fordi full-HD-TVer bare lå noen få år frem i tid? Og venter med å kjøpe full-HD-TV fordi det kommer noe nytt og ennå bedre om bare noen få år? Altså sitter med den gamle CRT-TVen og ser på at verden kjører forbi?

 

W8 kommer nok ikke på 5 år og da er W7 definert som gammel .

Husk at alder ikke nødvendigvis er negativt. Noe blant annet Windows XP og gode viner er eksempler på.

 

det er mage ting som blir planlagt flere år før det kommer. det er sikker 20 år siden jeg hørte snak om å bruke lys internt i mikrochipene fordi signalene gikk fortere.

en slik microchipp er enda ikke kommet på markedet.

Det som så ut som glimrende idéer for 20 eller 100 år siden er ikke nødvendigvis gode idéer nå lengre. Intern lyskommunikasjon er og forblir upraktisk av flere årsaker. Bølgelenden til lys gjør at det kreves ekstremt stor plass sammenlignet med elektriske ledere. Det har f.eks vist seg å være lurere å legge noen hundre parallelle elektriske ledere i stedet for en enkelt optisk leder mellom A og B intert på en brikke. Konvertering av signaler mellom elektrisk og lys krever alt for mye plass og energi sammenlignet med alternativer. Optiske signaler har derimot noe for seg på andre områder: langdistanse signaler fra brikke til brikke på avstander fra noen desimeter og oppover.

 

Ellers så er effektiv optisk prosessering begrenset til svært få oppgaver: massive matrisemultiplikasjoner. Dette er ikke særlig interessant for vanlige PCer, bærbare og "normale" servere, men brukes i noe sær og ekstremt dyr maskinvare for videoprosessering i blant annet det amerikanske forsvaret.

 

Med andre ord: Det som så ut som en glimrende idé i 1990 har vist seg å bare være egnet for ganske spesielle formål i dag.

 

fiber . eller rettere sagt fiber kabel viste seg å våre en god ide.

her er det også lys som er utgangspunktet .

så det kan slå begge veier.

Lenke til kommentar

Når det gjelder utviklingtrinn regner jeg med at Windows versjoner bruker omtrent samme måte som .NET versjoner.

 

Noen uker før Microsoft lanserte .NET 3.0 var rundt 90% av funksjonaliteten i .NET 4.0 allerede spekket opp. Det fungerer slik at de har satt en deadline for når produktet skal være ferdig (virker kanskje ikke alltid slik). Ut i fra denne datoen ser man på hva man greier å implementere innenfor denne fristen. Funksjonalitet som man ikke rekker innenfor denne fristen går automatisk over i spekken til neste versjon. Funksjonalitet som ikke er moden flyttes også ofte til neste versjon.

 

Samme logikk vil gjelde for Windows 7 til Windows 8. Det de ikke rekker flyttes til neste versjon. Helt vanlig praksis. Det er helt riktig slik som noen skriver at det er flere team invollvert. Over disse teamene har man ofte et felles leder team.

Årsaken til at man har flere team er for at man skal holde fokus. Det er vanskelig å holde fokus hvis du driver med mange versjoner samtidig. Vi må heller ikke glemme at Windows Server versjonene også har egne team.

 

For å sette ting litt i perspektiv så er det rundt 2000 utviklere og testere bare for Windows 7.

Lenke til kommentar
Optiske signaler har derimot noe for seg på andre områder: langdistanse signaler fra brikke til brikke på avstander fra noen desimeter og oppover.
fiber . eller rettere sagt fiber kabel viste seg å våre en god ide.

her er det også lys som er utgangspunktet .

så det kan slå begge veier.

Jepp, vi prater om det samme her.

Lenke til kommentar

Jeg tror Microsoft skal få hardere konkurranse de neste 10 - 20 årene.

 

Montro om noen kommer på tanken med å lage ett hardware-lag, slik at en bare sauser på med resten av OS'et oppå dette, så kan drivere og det nødvendige tas vare på i det laget, og i OS'et så legges de finurlige tingene som gjør OS'et spesiellt.

 

Jeg synes at siden virtualisering har kommet så langt som det har, så er det mye som kan tale for en slik løsning en eller annen gang.

 

Fordelene er jo at Microsoft, Apple, Linux, UNIX med flere får samme plattform å bygge på. Jeg tenker meg at produsentene av hardware kan sysle med det hardware-laget, og så blir samtlige OS-utviklere nødt å følge med på karusellen, fordi de ikke tåler å bli møtt med følgende spørrende svar fra kundene: "Hva for noe, har dere ikke en utgave av Windows 11 for "X-datamaskiner".

Endret av G
Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Jeg er vel ganske nybegynner på virtualisering selv. Har bare som deg prøvd ett virtualiseringslag for vanlig Windows XP og for Vista med VMware Workstation. Men husk at det finnes server virtualisering, og de kjører gjerne på "jernet" av den serverparken du måtte ha til rådighet. På servervirtualisering så tror jeg du får utnyttet maskinvaren ennå bedre enn om du bare installerte ett tradisjonellt server OS.

 

Husk også på at CPU utviklere gjerne har lagt til/kommer til å legge til en del instruksjoner som skal hjelpe på for å kunne virtualisere.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte på i forrige post. Men kanskje en blanding av BIOS og virtualisering. Eventuellt at de lager en ferdig plattform for hver hardware som kommer, som gir fra seg lik kommunikasjon mot det OS'et som legges oppå. Altså at det sitter en gjeng og lager fundamentet for hardware, slik at OS-utviklerne ikke skal behøve å ta hensyn til forskjellene som hardware'n har.

Endret av G
Lenke til kommentar

Elg: Kikk på ytelsebeskrivelsen i kolonna "Guest OS speed relative to Host OS" i denne sammenligningstabellen og kolonna "3D acceleration" i tabellen under.

 

Riktig virtualisering til oppgaven, brukt på riktig måte, vil gi samme (eller bedre) ytelse enn å kjøre noe direkte på host OS.

Lenke til kommentar

Virtualisering er ikke simulering.

Virtualisering er f.eks å kjøre Vista (på ordentlig) i et virtualiseringsprogram på XP. Måten det skjer på er at Virtualiseringsprogrammet setter rammene for hvilken maksinvare Vista skal få tilgang til og hvordan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...