Gå til innhold

Vil sjekke om du har med deg piratkopiert matriale i tollen. Du kan bli nødt til å dokumentere at all film/musikk du har virkelig er kjøpt!


Anbefalte innlegg

La oss si at den regelen kommer og at de faktisk klarer å kontrollere dette uten særlige problemer.

 

Hva skal de egentlig oppnå med dette?

Mer penger til platebransjen :D

 

.. og mindre til flyselskapene.. :roll:

Akkurat det betyr jo ingenting. Platebransjen er jo gud, jesus og alt som er. :whistle:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er urettferdig at slike fantastiske lovforslag bare skal gjelde en bransje.

 

Hvorfor skal ikke staten også ta alle som går med ulovlige kopier av merkeklær, klokker etc. ? F.eks. må tollerne sjekke om trusene er ekte merkevarer på alle sammen.

 

Snart så blir det også raskere å ta toget nedover i europa enn å ta fly p.g.a. sikkerhets-, narko-, åndverks og iqsjekk.

Lenke til kommentar
La oss si at den regelen kommer og at de faktisk klarer å kontrollere dette uten særlige problemer.

 

Hva skal de egentlig oppnå med dette?

Mer penger til platebransjen :D

 

.. og mindre til flyselskapene.. :roll:

Akkurat det betyr jo ingenting. Platebransjen er jo gud, jesus og alt som er. :whistle:

 

 

Wat? Jeg trodde at folka i piratbukta er Gud.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å nekte. De har INGEN rett, og jeg sier det: INGEN RETT til å si at jeg ikke har kjøpt / lasta ned det jeg har på meg. Og de har heller ingenting på min pc / mobil å gjøre. Om jeg så må rive meg løs eller droppe evt flyturer, så får det være greit! INGEN har rettigheter til å si de skal se igjennom mine ting. Hvis dette høres teit ut, så er det greit for meg, jeg er sånn :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å nekte. De har INGEN rett, og jeg sier det: INGEN RETT til å si at jeg ikke har kjøpt / lasta ned det jeg har på meg. Og de har heller ingenting på min pc / mobil å gjøre. Om jeg så må rive meg løs eller droppe evt flyturer, så får det være greit! INGEN har rettigheter til å si de skal se igjennom mine ting. Hvis dette høres teit ut, så er det greit for meg, jeg er sånn :)

Enig!. Folk har faen ikke noe form for privatliv lenger. Hører om så mye bullshit på radio og nettet nå for tida at jeg blir helt skremt. For et idiot-samfunn verden er i ferd med og bli! :realmad:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Kan egentlig EU tvinge medlemslandene og EØS landene til å gjennomføre slike lover? Er vel opp til hvert enkelt land å bestemme?

 

Sannheten er at Norge er nesten flinkest av alle EU land til å implementere EU regelverket. Ja, i mange tilfeller har Norge vært raskest ute (fordi vi er lite land med lite byråkrati).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Tull, dette er ikke gjennomførbart for fem flate øre. Dessverre har plateselskapene vunnet en idiotisk rettsak og dermed har de fått det for seg at her kan det tures frem.

 

Om ingen stopper dette infernalske tullet risikerer vi å måtte skrive under på fleresiders kontrakter når vi kjøper plater i butikken på at vi under ingen omstendigheter skal videreformidle platene og om vi så gjør vil plateselskapene eier gård, grunn og sjela di i all evighet.

 

Nå begynner dette å gå for langt dette forbanna styret, greit at rett skal være rett og de som sitter som opphavspersoner skal tjene på musikken sin men dette går over stokk og stein, vi risikerer å bli et samfunn uten privatliv og rettigheter.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper skivene til de som jeg synes fortjener mine penger. For å finne ut om dem fortjener mine kroner trenger jeg piratkopiering (eller radio, men det blir en tidkrevende affære). Null piratkopiering = null penger fra meg.

 

Kjøpte senest i dag seks CDer i den lokale platesjappa. Dette var kun musikk jeg hadde blitt introdusert for gjennom nedlasting.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Ser for meg sikkerhetskontrollen på Gardermoen klokka ti om morgonen like før eller etter ein fellesferie om dette tiltaket blir innført. I staden for å bruke lang tid i kø, og så om lag eit minutt på sjølve kontrollen, skal no halvparten av dei reisande bruke ein HALVTIME i kontrollen, og køen skal gjerne fylle heile rommet bak til inngangen.

 

Sweet. Lykke til, er alt eg har å seie.

Lenke til kommentar

Ser for meg sikkerhetspersonel som skal bla gjennom 5000 sanger og sjekke at personen har kjøpt rett til samtlige.

 

Sier seg selv at det ikke er gjennomførbart dette prosjektet. Det tar allerede lang tid gjennom sikkerhetskontrollen på storflyplassene, dette vil bare skape mer kaos.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Trur nesten eg må byrje å berre høyre på fri kultur-musikk sånn at eg slepp å tenkje på all denne jævelskapen.

 

Krigen mot deling kjem berre til å gå ut over mediabransjen i lengda.

Lenke til kommentar

Det kan selvsagt kun bli stikkprøver og de kan ikke sjekke alt av sanger på en spiller.

 

Det jeg ser problem med er om de skal be folk koble sine spillere opp mot en grensesnitt de har:

-det vil innebære stor fare for spredning av virus.

-flere spillere har proprietære fysiske grensesnitt.

-mange spillere kan kobles opp mot en et begrenset antall PC-er, en begrensning gjennom DRM.

Lenke til kommentar

"Det høres ut som en dårlig aprilspøk, men er det er faktisk seriøst ment."

 

Var ikke dette også en aprilspøk for under en måned siden?

 

Uansett er det nok ikke så mye å bekymre seg over som det kan virke som. Grunnlaget til artikkelen er kun et sammendrag av de punktene som er oppe til forhandling, og med andre ord rimelig tynt. Piratkopiering nevnes, men er som kjent også et fenomen utenfor den digital verden, og det er nok ikke helt usannsynlig at de ikke er helt blåst (tabloidmediene som tar det opp derimot, er nok langt mer blåst) og hovedsakelig tenker på fysiske piratkopierte varer som jeans og lignende (Avtalen har tross alt navnet Anti-Counterfeiting Trade Agreement, selv om det også er sterke tegn på avtalen også vil omhandle digital opphavsrettsproblematikk). Det snakkes også om et de minimis-unntak, som vil tillate privatpersoner å importere varer til peronslig bruk, og man snakker da egentlig om kommersiell import.

 

Det er ikke umulig at skrekkscenarioet blir virkelighet, men dette dokumentet er ikke ment for offentligheten, og det er dermed lite sannsynlig at det er ment tolket slik. Det som derimot er grunn til bekymring er at forhandlingene foregår i hemmelighet. Det er ikke akkurat tillitsvekkende, skaper som vi ser hysteri, og er fullstendig udemokratisk.

 

Beklager å ødelegge moroa for dem som synes hysteri er rasende festlig.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Det kan selvsagt kun bli stikkprøver og de kan ikke sjekke alt av sanger på en spiller.

 

Det jeg ser problem med er om de skal be folk koble sine spillere opp mot en grensesnitt de har:

-det vil innebære stor fare for spredning av virus.

-flere spillere har proprietære fysiske grensesnitt.

-mange spillere kan kobles opp mot en et begrenset antall PC-er, en begrensning gjennom DRM.

 

Kanskje like greit for oss som har iPod eller iPhone da, siden man må ha iTunes for å overføre filer. :!:

 

Forøvrig syntes jeg dette utspillet eller forslaget er noe av det minst gjennomtenkte jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...