Gå til innhold

Takk til dere pirater :)


Anbefalte innlegg

Har ikke noe med om man har råd til eller ikke.

Jeg går utifra at du har vært student, en periode i livet man ikke har så mye penger man skulle ønske. Synes det derfor er vanskelig at du fjerner denne faktoren, som definitivt er en grunn blant mange piratkopierere (og viktig å merke hvor aldersgruppen for spill ligger). Jeg kjenner til flere personer som rett og slett ikke har råd til alle de titalls spillene som blir kastet etter oss hver dag, og som derfor tyr til piratkopiering. Spill havner som regel ikke høyest på budsjettet. Jeg tror noe av det viktigste som kan gjøres "mot" piratkopiering er prisreduksjon, spesielt i andre land med dårligere valuta (Brasil, Mexico, Spania osv).

 

Jeg er enig at studenter har det trangere økonomisk enn andre grupper, men hva med konsollspill som folk "alltid" har råd til? I bunn og grunn handler det om prioriteringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig at studenter har det trangere økonomisk enn andre grupper, men hva med konsollspill som folk "alltid" har råd til? I bunn og grunn handler det om prioriteringer.

Jeg er helt enig at det handler om prioriteringer. Det er nok ikke umulig for studenter å finansiere en del spill over året, men lommeboka strekker neppe til for alle spillene. Piratkopiering er også et stort problem på PSP, DS, Wii og Xbox360. Man piratkopierer vel det man kan, og sparer pengene til det som ikke kan kopieres. Posten min var ment som en kommentar til oslo72.

Lenke til kommentar
Kjøper du lakris om du ikke liker det?

 

Nei, men jeg stjeler det heller ikke (hvem er det som stjeler godteri som de ikke liker?). Hvis man ikke liker noe. Hvorfor skal man i det hele tatt bruke tid på det?

 

Enda en dårlig unskyldning fra pirater. Alt dere gjør er å ødelegge for de legale kundene, samt at mange folk mister jobben når firmaer går konkurs.

 

Hvis du ikke har penger til noe, så er du heller ikke ment for å ha det. Thats life. En annen sak er mennesker som ikke har penger til mat (og ende opp slik uten egne valg), de syns jeg synd på.

 

Jeg har faktisk ikke så mye penger selv, men jeg har rett og slett ikke hjertet til å piratkopiere, liker ikke holdningen, eller de stygge konsekvensene (for andre).

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Dessverre kan det aldri bli vinnere.

 

Hvis noe kan piratkopieres, så blir det piratkopiert.

Hvis det ikke kan piratkopieres, så blir griskheten til de som lager spill/film/musikk for stor.

 

Husker når ps2 var nytt og spillene ikke kunne kopieres, så lå de konsekvent 200-250 kr over prisen for pc versjon.

 

Så kan en diskutere hva som kom først. Griskheten eller piratkopieringen.

Lenke til kommentar
Kjøper du lakris om du ikke liker det?

 

Nei, men jeg stjeler det heller ikke (hvem er det som stjeler godteri som de ikke liker?). Hvis man ikke liker noe. Hvorfor skal man i det hele tatt bruke tid på det?

 

Enda en dårlig unskyldning fra pirater. Alt dere gjør er å ødelegge for de legale kundene, samt at mange folk mister jobben når firmaer går konkurs.

 

Hvis du ikke har penger til noe, så er du heller ikke ment for å ha det. Thats life. En annen sak er mennesker som ikke har penger til mat (og ende opp slik uten egne valg), de syns jeg synd på.

 

Jeg har faktisk ikke så mye penger selv, men jeg har rett og slett ikke hjertet til å piratkopiere, liker ikke holdningen, eller de stygge konsekvensene (for andre).

Ok da, ny sammenligning.

Si at det kom en ny sjokolade fra freia hver uke, som kostet 30kr (*kremt*ny jordbærsjokolade ute nå*kremt*), får du da umiddelbart lyst til å bruke 30kr på sjokolade du ikke aner om smaker godt hver uke? (spill)

Smaksprøvene er jo ubrukelige, de er jo bare av vanlig melkesjokolade, som all sjokoladen er basert på, man får ikke prøvd hele sjokoladen for å se om den faktisk er bra. (mange demoer er slik)

Lenke til kommentar
Ok da, ny sammenligning.

Si at det kom en ny sjokolade fra freia hver uke, som kostet 30kr (*kremt*ny jordbærsjokolade ute nå*kremt*), får du da umiddelbart lyst til å bruke 30kr på sjokolade du ikke aner om smaker godt hver uke? (spill)

Smaksprøvene er jo ubrukelige, de er jo bare av vanlig melkesjokolade, som all sjokoladen er basert på, man får ikke prøvd hele sjokoladen for å se om den faktisk er bra. (mange demoer er slik)

 

Vet at ikke det var beregnet for meg, men kunne ikke dy meg :p

 

Om det kom en ny sjokolade hver uke med forskjellig smak... så ville jeg vel tenkt meg om. Liker jeg sjokolade og jordbær? Hmm. Har vel smakt det en gang og synes ikke no spesielt om det. Nei da gidder jeg ikke bruke penger på det. Men kommer det en sjokolade med blanning av mørk og hvit? Det er jo drit godt! *kjøpe med en gang*

 

For å ta det over til spill siden, etter å ha spilt en del så vet man etter hvert hva man liker og ikke liker. Ut i fra det burde trailere og reviews hjelpe deg med siste besluttningen ;)

Lenke til kommentar
For å ta det over til spill siden, etter å ha spilt en del så vet man etter hvert hva man liker og ikke liker. Ut i fra det burde trailere og reviews hjelpe deg med siste besluttningen ;)

 

Jeg hadde litt tro der også, until jeg plukket opp TES IV: Oblivion fra en hylle i en shappe.

Det hadde anmeldensene, fanbasen, og trailerne. Det var dømt til å være bra. Det var hakket over direkte medicore, det burde ikke engang ha fått 4/10 på de fleste anmeldelser. Som et standalone spill er det værdt kanskje max 6/10.

Når Medicore First Person Shooter: VIII kommer på markede, er det ikke litt rart at den får gode anmeldelser(8-9/10)? Eller når produsentene i bakgrunnen begynner å bestikk de store anmelderne? Der folk kikker for å finne gode spill?

 

Ikke glem at det noen før her sa om melkesjokolade i forhold til melksjokolade med jordbær, demoer flest er sånn.

Lenke til kommentar
Ok da, ny sammenligning.

Si at det kom en ny sjokolade fra freia hver uke, som kostet 30kr (*kremt*ny jordbærsjokolade ute nå*kremt*), får du da umiddelbart lyst til å bruke 30kr på sjokolade du ikke aner om smaker godt hver uke? (spill)

Smaksprøvene er jo ubrukelige, de er jo bare av vanlig melkesjokolade, som all sjokoladen er basert på, man får ikke prøvd hele sjokoladen for å se om den faktisk er bra. (mange demoer er slik)

 

Hvis jeg føler at jeg har lyst på den, så kjøper jeg den. Jeg laster ned demoer av det som fins, hvis det er bra, så kjøper jeg det. Hvis det ikke fins demo av et spill så leser jeg litt om det på seriøse anmeldelse sider.

 

Det er jo en grunn for at demoene ikke er så fylidge som full versjonen. Det er jo fordi de vil at folk skal kjøpe spillet, hvis de vil ha mer.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slik jeg ser det har de gravd graven selv i mange tilfeller.

Hovedårsaken til at jeg "til tider" laster ned piratkopier er enkel:

 

Jeg slipper å lette etter CD/DVD-plata hver gang jeg skal spille spillet.

 

I løpet av en kveld kan jeg gjerne spille 4-5 ulike spill. Skal jeg måtte lete etter coveret, sette inn DVD'en og ikke minst vente på at DVD'en skal spinne opp og laste ned spillet?

 

Nei takk. Jeg har nok penger til å betale for det jeg bruker, men at jeg som legitim kjøper skal bli nødt til å føle meg uglesett vil jeg være frabedt. Ingen poeng med kopisperrer når spill allikevel blir cracket.

 

Jeg har en ekstern DVD-spiller som i 99.9% av tiden er avslått. En piratkopi kan jeg være i gang med å spille på 2-3 sekunder. Skulle jeg måtte lete etter originalen og ventet på DVD-spilleren ville det tatt 4-5 minutter for hver gang.

 

Rest my case...

 

Herreguda, er det så vanskelig å kjøpe lovlige spill, for så å laste ned en NO-CD patch?

 

Whats the difference? Fortsatt piratkopi! Skal jeg kjøpe noe lovlig, for deretter å måtte laste ned noe ulovlig?

 

Herreguda, er det så vanskelig å kjøpe lovlige spill, for så å laste ned en NO-CD patch?

 

 

 

Morsomt at om man skal være lovlydig, må man slite med å finne en no-cd crack, eller å manuelt lage en ISO, mens om man laster ned første og beste versjonen på en torrent side, får man det i ferdig ISO format og ferdig cracket.. Kansje spillbransjen burde slutte å ødelegge for kundene sine ved å infisere spill med DRM som ikke hjelper det spøtt likevel, kun for å sikre at piratversjonen er et bedre produkt enn det som er i salg.. Er mulig spillet ikke blir mindre piratkopiert om man fjerner DRM, men for hvert salg av et securom-spill, får man en ny pirat..

Slite? Er gamecopyworld.com slit?

 

@osloeteller annet fint nummer:

Fortsatt piratkopi? Nei, maken til idioti har jeg virkelig ikke hørt. Det du i realiteten gjør er å kopiere eget kjøpt produkt sammen med en fin .exe fil som lar deg kjøre spillet ditt vanlig. Maken til kresenhet har jeg ikke vært borti før.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
En total misforståelse både når det gjelder spill og film/musikk er dette at en illegal nedlasting liksom skal være et tapt salg. Det er IKKE det!

Stort sett ikke, men når serier som f.eks Kyle XY legges helt død etter 2 sesonger så sier det seg selv at det ikke frister å kjøpe to sesonger av noe halvferdig.

Lenke til kommentar
Ok da, ny sammenligning.

Si at det kom en ny sjokolade fra freia hver uke, som kostet 30kr (*kremt*ny jordbærsjokolade ute nå*kremt*), får du da umiddelbart lyst til å bruke 30kr på sjokolade du ikke aner om smaker godt hver uke? (spill)

Smaksprøvene er jo ubrukelige, de er jo bare av vanlig melkesjokolade, som all sjokoladen er basert på, man får ikke prøvd hele sjokoladen for å se om den faktisk er bra. (mange demoer er slik)

 

Hvis jeg føler at jeg har lyst på den, så kjøper jeg den. Jeg laster ned demoer av det som fins, hvis det er bra, så kjøper jeg det. Hvis det ikke fins demo av et spill så leser jeg litt om det på seriøse anmeldelse sider.

 

Det er jo en grunn for at demoene ikke er så fylidge som full versjonen. Det er jo fordi de vil at folk skal kjøpe spillet, hvis de vil ha mer.

Eller så kan de gjøre som en del programmer fra ukjente (og kjente) utviklere gjør, gi ut en time-limited fulltrial. Brennerprogrammer, et kjent bilderedigeringsprogrammer og enkelte småspill gjør det slik. Gi meg en fulldemo på 1-2 timer så vet jeg godt hva jeg går til. Som tidligere nevnt, så bruker jeg opp til en time på dårlige spill. Men gjerne minimum 10 timer på gode spill. (runnet portal på 2:30 føste gangen jeg gikk gjennom det, har spilt gjennom det mange ganger og kødda rundt og kommet godt over 10 timer totaltid.

 

Et unntak er Half Life: Ep1, og 2. Jeg får absolut følelsen av å gå gjennom noe bare for å fylle ventetiden til noe. Så de har jeg bare spillt en gang hver (og så sluttscenen i ep2 har jeg tatt et par ganger). Men de var jo faktisk lange nok i seg selv. Ikke har jeg betalt mange kronasjene heller.

Lenke til kommentar
Jeg hadde litt tro der også, until jeg plukket opp TES IV: Oblivion fra en hylle i en shappe.

Det hadde anmeldensene, fanbasen, og trailerne. Det var dømt til å være bra. Det var hakket over direkte medicore, det burde ikke engang ha fått 4/10 på de fleste anmeldelser. Som et standalone spill er det værdt kanskje max 6/10.

 

Du synes det er et mediocre spill. Jeg likte TES IV veldig godt og har brukt veldig mange timer på det. Men du har rett i at annmeldelser, treilere og egen sans for spill noen ganger ikke stemmer. Men for meg i hvertfall er det ikke ofte jeg har problemer med å finne spill jeg liker. Skulle man komme til å kjøpe et spill man ikke liker, ja da kan man selge det. Har ikke tapt så alt for mye da.

Lenke til kommentar
Jeg hadde litt tro der også, until jeg plukket opp TES IV: Oblivion fra en hylle i en shappe.

Det hadde anmeldensene, fanbasen, og trailerne. Det var dømt til å være bra. Det var hakket over direkte medicore, det burde ikke engang ha fått 4/10 på de fleste anmeldelser. Som et standalone spill er det værdt kanskje max 6/10.

 

Du synes det er et mediocre spill. Jeg likte TES IV veldig godt og har brukt veldig mange timer på det. Men du har rett i at annmeldelser, treilere og egen sans for spill noen ganger ikke stemmer. Men for meg i hvertfall er det ikke ofte jeg har problemer med å finne spill jeg liker. Skulle man komme til å kjøpe et spill man ikke liker, ja da kan man selge det. Har ikke tapt så alt for mye da.

 

Er det et spill som virkelig er verdt pengene er det Oblivion. Spillet var dømt til å være bra, nettopp fordi det er det. Jeg må si at å kalle det spillet for hakket over medicore, og lufte med at det skulle fått 4/10 er egentlig bare flaut på dine vegne med tanke på hvor dårlig spillsmak du da har.

Lenke til kommentar
Oblivion er morsomt i den første delen, men når du lukker gate nummer 25937602 så begynner du å bli en tanke lei.

 

Eller når du lager karakter nr.2

Gjennspillbarheten er direkte elendig

Kommer til quester som "Castle Canvas"

Innser at atmosfæren ikke er en knivodde dyp

Ikke glem den elendige historien

Innser at du ikke kan være ond(i ordets rette betydning)

Anonsert til å være Morrowind 2, var ikke engang i Low Fantasy sjangern

................. Det er en lang list, gidder ikke å skrive mye mer

 

Er det et spill som virkelig er verdt pengene er det Oblivion. Spillet var dømt til å være bra, nettopp fordi det er det. Jeg må si at å kalle det spillet for hakket over medicore, og lufte med at det skulle fått 4/10 er egentlig bare flaut på dine vegne med tanke på hvor dårlig spillsmak du da har.

 

Det var annonsert som Morrowind 2 for pokker............ Og det var ikke annonsert som Medicore Action Game 2, hvor mye mer trenger jeg å si?

Jeg ville ha et spill lagt over medicore linja, det var ikke spesielt over.

Det hjalp ikke spesielt når de slapp F3, som faktisk var bra. Gjett hva som hendt når jeg fikk henda mine i Fallout 1 & 2? Du begynner å lure på hvordan det er mulig å lage så elendige oppfølgere.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Oblivion er morsomt i den første delen, men når du lukker gate nummer 25937602 så begynner du å bli en tanke lei.

 

Eller når du lager karakter nr.2

Gjennspillbarheten er direkte elendig

Kommer til quester som "Castle Canvas"

Innser at atmosfæren ikke er en knivodde dyp

Ikke glem den elendige historien

Innser at du ikke kan være ond(i ordets rette betydning)

Anonsert til å være Morrowind 2, var ikke engang i Low Fantasy sjangern

................. Det er en lang list, gidder ikke å skrive mye mer

 

Er det et spill som virkelig er verdt pengene er det Oblivion. Spillet var dømt til å være bra, nettopp fordi det er det. Jeg må si at å kalle det spillet for hakket over medicore, og lufte med at det skulle fått 4/10 er egentlig bare flaut på dine vegne med tanke på hvor dårlig spillsmak du da har.

 

Det var annonsert som Morrowind 2 for pokker............ Og det var ikke annonsert som Medicore Action Game 2, hvor mye mer trenger jeg å si?

Jeg ville ha et spill lagt over medicore linja, det var ikke spesielt over.

Det hjalp ikke spesielt når de slapp F3, som faktisk var bra. Gjett hva som hendt når jeg fikk henda mine i Fallout 1 & 2? Du begynner å lure på hvordan det er mulig å lage så elendige oppfølgere.

 

Du kan vell bare syte, men både spillsider og bruker annmeldelser er imot deg, synd du hadde et så dårlig opplevelse med dette spillet, for hos meg går det nemlig inn som et av de beste spillene jeg noensinne har spilt, og det er jeg ikke alene om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...