Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Kikket på screenshot-ene til alternativene, og den eneste andre appen som falt inn i smak, rent designmessig, var denne. Prøvde den litt ved siden av den i min forrige post. Når begge var installert var det litt vrient å se forskjellen, de heter akkurat det samme :p Ikonet er litt forskjellig da. Men denne var lite responsiv og manglet en del features jeg likte i den andre.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alarm-app som også går når telefonen er avslått?

Det er litt som å spørre om et program til PCen som fungerer selv om maskinen er slått av.

 

Telefonen må ha hardware støtte for å vekkes av en alarm. Av en eller annen grunn er det noe som har forsvunnet helt fra smarttelefoner. Jeg har hvertfall fremdeles til gode å ramle over en som støtter det på den måten de gode gamle traverne gjorde.

Lenke til kommentar

alarm-app som også går når telefonen er avslått?

Det er litt som å spørre om et program til PCen som fungerer selv om maskinen er slått av.

 

Telefonen må ha hardware støtte for å vekkes av en alarm. Av en eller annen grunn er det noe som har forsvunnet helt fra smarttelefoner. Jeg har hvertfall fremdeles til gode å ramle over en som støtter det på den måten de gode gamle traverne gjorde.

 

vel, min gamle telefon gjorde det.. og det er nettop for å spare strøm (og stråling) jeg har den av om natten. vil også bli vekt om morningen

Lenke til kommentar

Synes det er greit at telefonen holder kjeft når den er avslått jeg.

Da slipper man pinlige episoder som at en syyk sang begyner å spille på et tidligt morgenmøte, eller idet flyet går inn for landing og telefonen ligger i jakka i boksen over hodet ditt :blush:

Skal du vekkes så er det vel bare å ha telefonen på..bruker ikke mer enn 4-5% over natta alikevel..Setter du på flymodus bruker den sikkert ennå mindre.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig ikke så underlig. Det krever strøm for å holde liv i slik hardware, og om det er en ting som er en knapp ressurs på smarttelefoner så er det nettopp strøm.

Du kan ikke sammenligne strømbehovet til disse telefonene med strømbehovet til en bitteliten hardware timer. Kan aldri tenke meg det ville vært snakk om mer enn 1%, om engang det, i løpet av en natt.

 

Mistenker heller at denne funksjonaliteten bare ikke har blitt sett på som interessant nok av produsentene, og at de skyfler den ut for å frigjøre plass internt i telefonen. Jeg mener, vi har mistet det dedikerte hardwaret for å gi oss disse alarmene mens telefonen er av, men vi har fått wi-fi/gps/akselerometere og fanden og hans oldemor i stedet. Jeg ville ikke byttet tilbake..

Lenke til kommentar

Burde ikke være teknisk vanskelig å ha en liten hardware timer som starter opp telefonen ved en gitt tid. Om telefonen så programmeres til å gå rett i alarm når den trigges av timeren har man løst problemet.

 

En slik timer vil i praksis dra 0 strøm, tenk på hvor lenge et digitalt armbåndsur lever på et knøttlite batteri, det må i tillegg oppdatere skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...