Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

App Categories: lar deg legge apps i kategorier. Gå inn på denne og velg f.eks. entertainment hvor du har lagt spillene dine, så får du opp kun apps i denne kategorien. Man kan lage egne kategorier og velge hva som skal ligge hvor.

 

 

Vil anbefale Apps Organizer fremover det der. Så og si samme program, men Apps Organizer er reklamefritt.

Lenke til kommentar

 

App Categories: lar deg legge apps i kategorier. Gå inn på denne og velg f.eks. entertainment hvor du har lagt spillene dine, så får du opp kun apps i denne kategorien. Man kan lage egne kategorier og velge hva som skal ligge hvor.

 

 

Vil anbefale Apps Organizer fremover det der. Så og si samme program, men Apps Organizer er reklamefritt.

 

... og for de som er hakket mer avanserte: FolderOrganizer

 

Krever en del læring, og laging av snarveier fungerer ikke sammen med EStrongs File Explorer (men bra med Astro). Uunnværlig for meg - har organisert hele telefonen med denne. Dessuten et av de virkelig pent designede programmene på Market. (Gratisversjon finnes også.)

Lenke til kommentar

For Android 2.2-brukere er det et irritasjonsmoment at så få programmer lar seg lagre til SD-kortet. Dette er spesielt irriterende når man leter etter et program som skal gjøre en oppgave, finner to-tre mulige kandidater, og må laste ned hver enkelt for å se om de lar seg flytte.

 

Til spørsmålet: Vet noen om en Android-program-database der man kan sile treffene mht om appsene lar seg lagre til SD?

 

(Kjenner til at det finnes en mulighet for å tvinge alle apps til kortet, men ønsker ikke å doktorere med telefonen på den måten. Stoler mer på kinesiske dataingeniører som må grave gull på World of Warcraft hvis de ikke leverer førsteklasses produkter, enn på folkene rundt XDA developers - i alle fall til denne typen lettere brutal omgang med telefonens programvare.)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke spesialprogramvare fra xda-developers for å sette standardplassering til sd-kortet. Programmer som har satt at de kun skal kunne installeres på telefonminnet vil til og med fortsatt legge seg der.

 

Nå ser jeg ikke bort fra at jeg kommer til å lære noe nytt. Hvordan setter du standardplassering? Bruker selv appen app2sd med jevne mellomrom etter oppdateringer til å finne ut hvilke som lar seg flytte.

 

Å tvinge alle apps til kortet er noe annet, antar jeg - visstnok mulig uten root, men for skummelt for meg. Les noen sider ut i denne tråden, så ser du.

 

Edit: Teknisk sett har du nok rett, NgZ, du trenger ikke PROGRAMVARE fra XDA Developers. Antar likevel at kineserne hadde implementert denne løsningen hvis de hadde syntes den hadde noe for seg - hvis det ikke bare var for å lage telefonen idiotsikker.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Det er for å gjøre det idiotsikert med gamle apps som ikke "sier fra" om de kan installeres på minnekortet, skal installeres på telefonminnet, eller legges der brukeren ønsker (atlså til det som er satt som default InstallLocation).

 

I utgangspunktet kan apps nå si "Jeg kan installeres hvor som helst" (havner da på InstallLocation, men kan flyttes om brukeren vil), "Jeg skal installeres på SD-kortet" eller "Jeg skal installeres på telefonminnet"

 

InstallLocation er satt til telefonminnet fordi apps som ikke sier hvor de skal installeres, også havner her. Om appen sier fra at den kan installeres hvor som helst, kan brukeren flytte denne til sd-kortet. Ved endre InstallLocation, kan man få alle programmene som ikke selv sier at "Jeg skal kun være på telefonminnet" på sd-kortet. Apps som sier at de skal være på telefonminnet (nyere home screens osv) havner firtsatt der de skal være.

 

Men dersom det er snakk om gamle program som ikke har satt InstallLocation, og dersom disse er widgets eller apps som skal kjøre services i bakgrunnen, vil de slutte å fungere når man man bruker telefonen som usbdisk. Det er egentlig ingen voldsom big deal.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke spesialprogramvare fra xda-developers for å sette standardplassering til sd-kortet. Programmer som har satt at de kun skal kunne installeres på telefonminnet vil til og med fortsatt legge seg der.

 

Nå ser jeg ikke bort fra at jeg kommer til å lære noe nytt. Hvordan setter du standardplassering? Bruker selv appen app2sd med jevne mellomrom etter oppdateringer til å finne ut hvilke som lar seg flytte.

 

Å tvinge alle apps til kortet er noe annet, antar jeg - visstnok mulig uten root, men for skummelt for meg. Les noen sider ut i denne tråden, så ser du.

 

Edit: Teknisk sett har du nok rett, NgZ, du trenger ikke PROGRAMVARE fra XDA Developers. Antar likevel at kineserne hadde implementert denne løsningen hvis de hadde syntes den hadde noe for seg - hvis det ikke bare var for å lage telefonen idiotsikker.

 

Å gjøre slik som det vises i den tråden for å få alle apps over på SD fungerer helt fint og er fullt reversibelt. Dette er en mulighet som ligger i programvaren og ikke noe som xda har "hacket" eller noe slikt. Telefonen kobles til maskinen mens USB-debugging er aktivert, noen drivere installeres og i kommandolinjen skriver du det som står i tråden der. Etter en restart kan du flytte over akkurat det som passer deg, du må bare passe på å ikke hive over widgeter eller andre programmer som kjører så og si hele tiden da disse ikke vil virke når du har mountet SD-kortet til PC'en.

Lenke til kommentar

Kjekt å ha: Dropbox, Opera (om du betaler for båndbredden, evt. deler av den, på 3G), Google Goggles, Compass, Twitter, Facebook, Meebo, Google Sky, Trafikanten, Skyfire (kjekt å rote litt med alternative browsere), Shazam, FML, Evernote, Wapedia, 3, Barcode Scanner, Calculator, SNesoid (krever SNES-ROMs), Nesoid (krever NES-ROMs), Android Lightsabre (tøys), GODroid (spill), Trap! (spill), Layar, Foursquare, Flikie Wallpapers.

 

Tips/triks:

- Scener (Home > Menu > Scener). Det tok en stund før jeg oppdaget denne featuren. Lar deg definere ulike "themes", f.eks. "Jobb", "Privat" etc, du svitsjer mellom disse for å få separate sett med homescreens. Egne bakgrunner på hver scene, ulike apps ute, etc.

- Kanskje ikke tidenes feteste tips, men jeg har skrudd av dynamisk lysstyrke, og kjører med fast lysstyrke veldig lavt (15-20%?). Bra nok bilde, og sparer litt batteri, siden måleren er litt hissig på grøten.

- Du kan få tilgang til "paid apps" på Android Market ved å kjøpe et brukt amerikansk SIM-kort på eBay (jeg har bestilt et siden jeg ble tipset om det her på forumet, men har ennå ikke fått det)

 

Ellers har jeg vel ikke så mange tips ... bruk litt tid på å sette opp telefonen slik du vil ha den, med "riktig" plasserte widgets etc. Det lønner seg fort, siden det gir deg en skreddersydd brukeropplevelse.

 

Finnes dette på x10 mini? Jeg har lett og lett...

Lenke til kommentar

Forum-ryddemannskapene får unnskylde, men denne posten er vel ikke helt på siden siden alle her er Gmail-brukere og telefoniinteressete:

 

Noen som har oppdaget at man kan ringe til vanlige telefoner fra Gmail nå? Til Norge koster det 2 cent per minutt - tror dette gjelder både mobil og fasttelefon. 2 cent i minuttet er en god del billigere enn mitt mobilabonnement.

 

Gjennomførte nettopp en vellykket samtale med dama - til de 10 cent man får i gratis ringetid, var oppbrukt. Til telefoner i USA er det gratis, ellers er det gjerne 2 cent i minuttet til industriland. Antar man kan kjøpe ringetid i Google Checkout.

 

Må dessverre skuffe dem som forsøker å gå inn på Gmail i desktopvisning på mobilen for å ringe derfra. Man får opp telefontastaturet, men blir bedt om å laste ned en plugin som (naturlig nok) ikke er tilgjengelig for Android. DET hadde vært en oppgave for XDA-typene.

 

Noen som ikke finner valget? - Forsøk å forandre standardspråket i Gmail til engelsk, og gå til Chat på venstre meny.

 

Edit: Ser nå at prisen til FASTTELEFON i Norge er 2 cent, til mobil er det 21 cent. Skit-Google.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Takk for tipset. Bare nevn at det ikke fungerer fra telefon først i innlegget, så slipper man å bli skuffet til slutt. ;)

 

Dette er jo ganske genialt, ettersom det ofte er dyrere å ringe fasttelefon enn mobil fra telefonen, og 8 øre minuttet da er jo... veldig bra. Hvordan fungerer dette med femsifrede numre og 810 numre (altså kundeservice-numre, ikke egentlig betal-nnumre.) Der er jeg virkelig lei av å bli svindlet av Netcom, som dessverre har selskap av tilnærmet alle andre operatører i Norge. Fra fasttelefon: 28 øre. Jeg betaler: 3,50 elns.

Lenke til kommentar

 

Hvordan fungerer dette med femsifrede numre og 810 numre (altså kundeservice-numre, ikke egentlig betal-nnumre.) Der er jeg virkelig lei av å bli svindlet av Netcom, som dessverre har selskap av tilnærmet alle andre operatører i Norge. Fra fasttelefon: 28 øre. Jeg betaler: 3,50 elns.

 

Prisliste her.

 

Norway - Special services: 0.10 dalere. Vet ikke hva de mener - noen som vil forsøke med 1881?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...