Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem ville tilgitt, eller ikke tilgitt... en utro partner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns hevn blir litt i overkant teit. Jeg tør påstå at den utro parten sjelden mener noe vondt mot partneren sin med utroskapet.

 

Og jeg kan strengt tatt ikke si sikkert om jeg hadde tilgitt utroskap eller ikke - jeg har aldri sittet på den siden av bordet. Jeg tror nok jeg kunne tilgitt, men tviler på at forholdet hadde vart noe særlig lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg kan til tider tenke at jeg hadde aldri i verden tilgitt utroskap, uansett situasjon og at jeg i et slikt tilfelle hadde vendt en iskald skulder til henne når hu skulle ha unskyldt seg og grått for meg...

 

Men reelt sett vet jeg at hun elsker meg og jeg elsker henne og at jeg hadde ikke kunnet komme over henne såpass lett, at utroskap hadde jeg nok tilgitt første og kanskje andre gang. Men svært tvilsomt en tredje gang. Det kommer som sagt an på situasjonen. Hadde det foregått over lang tid, så ville selvfølgelig det ha svekket sjangsen for en tilgivelse. Men et et treff kun for sexens del, kunne jeg som sagt ha tilgitt.

 

Hevn er heller ikke noe alternativ synes jeg. Dersom hun faktisk er den personen jeg tror hun er, så blir det nok straff nok i seg selv at hun går med hemmeligheten som tærer på henne.. ikke noe jeg unner henne heller faktisk.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Jeg syns hevn blir litt i overkant teit. Jeg tør påstå at den utro parten sjelden mener noe vondt mot partneren sin med utroskapet.

 

Og jeg kan strengt tatt ikke si sikkert om jeg hadde tilgitt utroskap eller ikke - jeg har aldri sittet på den siden av bordet. Jeg tror nok jeg kunne tilgitt, men tviler på at forholdet hadde vart noe særlig lenger.

 

Husk det er lett og si det, gjennomføre det er noe annet.

Nå teker jeg på hevn, men tror den tanken kan fort bli overskugget av sorg eller hva man føler.

Jeg ble bare forbanna husker jeg og jeg prøvde og ta igjen på samme måte...men fikk det ikke til når vi kom så langt.

Lenke til kommentar

Damen min var utro i helga.. Hun pulte exen.. etterpå lå hun ute å grein i noen timer før hun ringte meg og fortalte om det.. hun var bra drita når de pulte.. Det skal nevnes at han er veldig player og pulte flere andre den festen.. Dette såret meg noe inn i helvette

 

Så kom spørsmålet, kan jeg tilgi hun? Har aldri vært på denne siden av bordet før. Mot min ex-kjæreste var jeg utro.. Hun klarte å tilgi meg, men forholdet ble aldri det samme og jeg slo opp.. Det skal nevnes at jeg ikke på nærheten var like glad i hun som jeg er i damen eg har no..

 

Så skal jeg tilgi hun? føler eg trekkes mot ja.. Elsker hun og hun er det viktigste i livet mitt.. Får se hvordan det går de nesten ukene, så får vi se kordan det utvikler seg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg har selv sittet i situasjoner med madammen i armkroken gråtende hvor jeg var overbevist om at hu kom til å fortelle meg at hu hadde vært utro(dette utenom fest, hjemme til meg). Jeg var fullt forberedt på et skikkelig stikk i hjertet, men fast bestemt på at jeg skulle tilgi, nettopp på grunn av min elsk til henne. Det viste seg heldigvis ikke å være noe som omfattet utroskap, så det ordnet seg likevel etter å ha blitt snakket litt om.

Lenke til kommentar

 

Hvis man skal tilgi utroskap, syns jeg at det der må være en sånn situasjon der det er greit. Men det er min subjektive mening - jeg veit ikke hva du syns. Husk at hun var veldig full (og da blir dømmekraften betydelig svekket) og at hun angret og fortalte deg om det med en gang.

Lenke til kommentar

ville aldri ha tilgitt. uansett hva. det ville alltid ha ligget i hodet på meg hvis jeg skulle ha prøvd å tilgitt. det ville bare ikke ha gått. hvis noen elsker hverandre er man ikke i tilstand til å være utro. alkohol eller ikke alkohol. hvis man vet at det går feil med alkohol drikker man ikke så mye for å være på den sikre siden. det går vel også litt på holdning.

 

jeg ville aldri ha tilgitt. det er helt sikkert.

Lenke til kommentar

Hvis man har et bra forhold og man klarer og prate sammen om det meste av problemer så kan man overkomme det meste.

Har man derimot et forhold som skrangler fra før så kan det bli vansklig.

 

ville aldri ha tilgitt. uansett hva. det ville alltid ha ligget i hodet på meg hvis jeg skulle ha prøvd å tilgitt. det ville bare ikke ha gått. hvis noen elsker hverandre er man ikke i tilstand til å være utro. alkohol eller ikke alkohol. hvis man vet at det går feil med alkohol drikker man ikke så mye for å være på den sikre siden. det går vel også litt på holdning.

 

jeg ville aldri ha tilgitt. det er helt sikkert.

 

Har du opplevd det?

Lenke til kommentar

Men hvis den dere lever sammen med, hadde vært utro flere ganger med en. Hadde dere synes det var en fin ending på det, med at damen deres foreks. ville gå til sak mot den hun var utro med?

 

Er det godt for et videre forhold? At damen deres ville gå til sak, og provoserte den hun hadde vært utro med, når det var unødvendig? Ville det reddet deres forhold sammen? Ville det gjort godt for dere hvis dere tilgir?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...