Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem ville tilgitt, eller ikke tilgitt... en utro partner?


Anbefalte innlegg

Jeg er av den opfating av at utroskap er noe som er mer vanlig i noen miljøer enn i andre, sliter du med at flere av jentene/guttene du møter er utro kan vel det tyde på at du helst vil ha feil type personer ifra feil miljø?

 

Jeg personlig ville dødd litt inni meg dersom en partner var utro. Jeg ville tatt det som et "bevis"på at jeg var mindre verdt. Føler det blir feil å basere svaret på "dersom jeg elsker personen" da man åpenbart gjør dette dersom det er veldig sårende og man er/var i et dypt forhold, og jeg ville ikke slått opp, men jeg ville nok mistet all lyst på sex, og sagt til partneren at hun fikk finne noen andre å kose på. Etter dette ville nok forholdet ha stoppet opp etter meget kort tid uansett. Med andre ord ville; Jeg miste all selvtillit og være ødelagt veldig lenge etterpå, og hun ville mistet meg selv om jeg ikke hadde hatt de intensjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utroskap er noe dritt! Enig i det!

 

Men noe er galt i forholdet når noen er utro. Jeg gikk i mange år , og drømte meg vekk, og ønsket meg en annen mann, i et tøfft forhold jeg var i.... Det var pga, at jeg hadde dårlig kjemi med han jeg var sammen med.....

Jeg hadde drømt i flere år, at mannen jeg hadde, skulle forandre holdningene sine i mange år. Men tillslutt ga jeg han opp, og da var jeg veldig opptatt av andre menn... En person er ikke utro for å være stygg. Den er det av oppgitthet også..., mener da jeg. Men samtidig så er forholdet feil når man er det.... Og spørs om det er sjanser for at det kan bedre seg, det tviler jeg på..... isåfall når det har gått så langt......

Lenke til kommentar
Da burde man ikke være i et forhold. Spesielt ikke da jeg ga henne nok spenning og mulighet til å gjøre det hun ville til en viss grad ^^ Jeg er en ganske snill person og gjør det meste for kjæresten. Om hun vil at jeg skal nekte henne ting så får ho jaggu meg si det x)

Og her er pølserosinen begravd sammen med hunden. Jenter vil bli holdt i bånd og kjenne at mannen e sterk og bestemmer. De vil kjenne at det rykker i halsbåndet om de prøver å gå andre plasser enn ved fot. Kvinner er til for å dresseres!

Lenke til kommentar
Da burde man ikke være i et forhold. Spesielt ikke da jeg ga henne nok spenning og mulighet til å gjøre det hun ville til en viss grad ^^ Jeg er en ganske snill person og gjør det meste for kjæresten. Om hun vil at jeg skal nekte henne ting så får ho jaggu meg si det x)

Og her er pølserosinen begravd sammen med hunden. Jenter vil bli holdt i bånd og kjenne at mannen e sterk og bestemmer. De vil kjenne at det rykker i halsbåndet om de prøver å gå andre plasser enn ved fot. Kvinner er til for å dresseres!

 

Jeg er så glad for slike kommentarer. Med unntak av at dette blant annet setter alle kvinner i samme båt, ikke alle er like. Og også med unntak av at sammenligningen med en hund virker nedverdigende og får det høres ut som om man kan gjøre hva man vil med dem, noe som heller overhodet ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Da burde man ikke være i et forhold. Spesielt ikke da jeg ga henne nok spenning og mulighet til å gjøre det hun ville til en viss grad ^^ Jeg er en ganske snill person og gjør det meste for kjæresten. Om hun vil at jeg skal nekte henne ting så får ho jaggu meg si det x)

Og her er pølserosinen begravd sammen med hunden. Jenter vil bli holdt i bånd og kjenne at mannen e sterk og bestemmer. De vil kjenne at det rykker i halsbåndet om de prøver å gå andre plasser enn ved fot. Kvinner er til for å dresseres!

 

Mener du det der seriøst?

Isåfall så lurer jeg på hvilken damer som holder ut med "old style"-versjonen din.

Damer er ikke en ting for svarte, de skal behandles med respekt og man må holde intressen oppe.

At damer liker at mannen er mannen er sant, men dreseres.

Kom deg ned på jorden igjen.

Lenke til kommentar
@AAsaboy & Fluesopp

 

Hvem er gutta med dehotte babsene, og hvem er gutta med annensortering?

 

Igjen, jeg har aldri sagt at verden børe være slik, men jeg sier at verden faktisk er slik. En kan misslike det så mye en vil, men virkelighten ligger der ute og venter.

 

Hvem er du til å bestemme hvem jeg synes er hot?

Forøvrig hører jeg om mye flere "hotte" som har problemer i forhold til partnere og selvtillit, enn de normale med et sunt forhold.

 

Jeg tviler på at du veit akuratt hva slags jenter jeg liker, jeg veit av erfaring at ikke alle damer liker den behandlingen du ville gitt dem (Slik jeg forstår deg). Og sist men ikke minst veit jeg at INGEN liker å bli behandlet på en måte de selv synes er nedverdigende til den grad at de mister sin ære, og frarøvelse av friheten. (Når jeg sier friheten snakker jeg selvsagt ikke om muligheten til å ha sex med alle de ser, og undertrykke deg som mann)

Lenke til kommentar
@AAsaboy & Fluesopp

 

Hvem er gutta med dehotte babsene, og hvem er gutta med annensortering?

 

Igjen, jeg har aldri sagt at verden børe være slik, men jeg sier at verden faktisk er slik. En kan misslike det så mye en vil, men virkelighten ligger der ute og venter.

 

Hu jeg er forlova med er så forbanna hot i mine øyne som det er mulig, og jeg kjenner folk som har dine meninger.

Vi diskuterer aldri det temaet for meningene er feil i mitt hode.

Det er DIN virklighet, ikke min. Og jeg tror jeg gjør noe rett når det har holdt i 6 år.

Nei, kvinner er ikke dyr som skal dreseres.

Håper du en dag du finner deg ei dame som har litt bein i nesa og ikke bare diller etter ræva til typen!!!

Jeg VILLE aldri ha ei dame som som tenker og er sånn, det er svake damer...så forbanna enkelt.

Det sier også mye om deg, du er jo livredd for at ei dame skal få litt kontroll i forholdet.

Og jeg har pratet med noen jenter i livet mitt og ja, har møtt de som må ha en mann som kontrolerer de for at de skal klare omtrent og tenke. Men dej entene jeg kjenner hadde aldri godtatt det du sier.

Sitter 2 voksne damer her og er meget uenig i det du sier.

Men hvis det fungerer for deg så er det jo bra. Er ikke min rett og si det er høl i huet, men jeg er ikke enig at det fungerer sånn.

Men vi trenger vel begge typene, siden de damene du liker hadde ikke jeg taklet\likt og de jeg liker hadde ikke du taklet\likt.

Jeg er for 100% gjensidig respekt.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
For meg viser utroskap at man ikke elsker kjæresten sin. Hvis jeg hadde hatt en kjæreste jeg elsket, ville det aldri falt meg inn å være utro. Jeg ville heller ikke tilgitt om henne hadde vært utro, kjærlighet må være gjennsidig i et forhold og utroskap viser ikke tegn på kjærlighet ovenfor partneren sin.

-------------------------------------------------------------------------------

 

Enig med deg i det :) . Og noen må få mene det og andre annet Men jeg vil alltid holde meg til en som er litt lik meg... For å elske er å ikke være utro.... ! At man kan stole på hveandre !

 

En gang utroskap - så er det ikke noe igjen av forholdet egentlig.... Tilliten er brutt, hvordan skal en da klare å stole på hveandre igjen?

 

Tilslutt: Tror alle er enig i en ting, : det er at utroskap er styggt! En annen ting er at vi er nok uenige i, og har delte oppfatninger i om man skal tilgi det eller ikke. Men jeg mener man er dum, hvis man tilgir, for personen har jo bevist at den ville gi slipp tidligere, hvorfor tro at den er til å satse på da? Det kan når som helst skje noe igjen.... Skal man kanskje overvåke mobilene til hveandre, hvor en er , hele tiden? Er det et liv?

Lenke til kommentar
For meg viser utroskap at man ikke elsker kjæresten sin. Hvis jeg hadde hatt en kjæreste jeg elsket, ville det aldri falt meg inn å være utro. Jeg ville heller ikke tilgitt om henne hadde vært utro, kjærlighet må være gjennsidig i et forhold og utroskap viser ikke tegn på kjærlighet ovenfor partneren sin.

-------------------------------------------------------------------------------

 

Enig med deg i det :) . Og noen må få mene det og andre annet Men jeg vil alltid holde meg til en som er litt lik meg... For å elske er å ikke være utro.... ! At man kan stole på hveandre !

 

En gang utroskap - så er det ikke noe igjen av forholdet egentlig.... Tilliten er brutt, hvordan skal en da klare å stole på hveandre igjen?

 

Tilslutt: Tror alle er enig i en ting, : det er at utroskap er styggt! En annen ting er at vi er nok uenige i, og har delte oppfatninger i om man skal tilgi det eller ikke. Men jeg mener man er dum, hvis man tilgir, for personen har jo bevist at den ville gi slipp tidligere, hvorfor tro at den er til å satse på da? Det kan når som helst skje noe igjen.... Skal man kanskje overvåke mobilene til hveandre, hvor en er , hele tiden? Er det et liv?

 

La meg spørre deg, er det greit at mannen er utro så lenge det ikke er mot deg? For du var jo sammen med en mann som hadde en samboer, med andre ord han var utro mot henne. Allikevel ville du være sammen med han. Selv om du med andre ord sier, en gang utro alltid utro. Og det er noe du ikke tolererer.. Det virker litt selvmotsigende for meg.

Lenke til kommentar
Det er like ondt gjort, selv om mange mener det er personen som er i et forhold som har ansvaret. Men man er 2 for og ha sex.

 

Dette vil jeg si kommer ann på situasjonen da. Dersom personen utenfor forholdet ikke visste om det. Hørt om tilfeller der noen har hatt sex, for så å bli slått ned og skadet av kjæresten til vedkommende personen hadde hatt sex med, uten å i det heletatt vite hvorfor. Dette synes jeg også er direkte forkastelig, både av jenta og gutten i fra forholdet.

Lenke til kommentar

Om jeg kunne tilgitt min partner for å ha vært utro kommer HELT ann på. Er ganske mye som spiller inn på det. Hvor lenge man har vært sammen, om det er no framtid i forholdet, hvor glad jeg er i vedkommende, hvordan situasjonen var, hvem vedkommende var utro med under hvilke forhold, hvorfor vedkommende var det, og hvilken type utro (sex, følelsesmessig, over nett, telefon, IRL, bare kyssing, etc), + mange andre faktorer.

 

Men mest sannsynligvis ville jeg ikke kunne tilgitt det. For tviler sterkt på at jeg ville klart å stole på personen igjen. Og et forhold med en jeg ikke kan stole på er jeg ikke interessert i. Å konstant være sjalu og redd er forferdelig.

Lenke til kommentar
Det er like ondt gjort, selv om mange mener det er personen som er i et forhold som har ansvaret. Men man er 2 for og ha sex.

 

Dette vil jeg si kommer ann på situasjonen da. Dersom personen utenfor forholdet ikke visste om det. Hørt om tilfeller der noen har hatt sex, for så å bli slått ned og skadet av kjæresten til vedkommende personen hadde hatt sex med, uten å i det heletatt vite hvorfor. Dette synes jeg også er direkte forkastelig, både av jenta og gutten i fra forholdet.

 

Såklart er det forkastelig.

Mange som ikke sier at de er i et forhold ja og da blir oppbanking av personen som h*n var utro med litt for dumt.

Bare og tenke seg selv hvis man er singel, går på byen og så møter man ei jente( resten av historien kan man tenke seg) og så noen dager etterpå så blir man plutselig slått ned.

Er ikke så morsomt det kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...