Gå til innhold

AMD misliker kjølepasta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD bannlyser kjølepasta

 

Dette var helt idiotisk spør du meg, Tiltroen min til AMD minker!

 

Om du kikker på AMD sin hjemmeside så vil du finne flere steder der de skriver at dette er bare en av de annbefalte pastaene.. man mister ikke garantien så lenge man ikke bruker tannkrem istden for goop, og i tillegg dropper å tørke det av før du sender inn CPU.

Lenke til kommentar

Legg også merke til dette...

 

(fra http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14&page=1)

 

 

"Seconly, this voided warranty really only applies to retail boxed chips, not OEM packaged processors. In fact, according to AMD there is no warranty at all on OEM chips. However, I have personally returned a fried OEM chip to the reseller and had it replaced (it was within a week of receiving). "

Lenke til kommentar
På AMD sidene på denne linken  står jo dette da:  

 

 

A list of suggested materials evaluated by AMD is provided in the table below.  

 

Dette betyr jo bare hva de anbefaler. Ikke hva som er er lov eller ikke.

 

Hvorfor skulle de anbefale noe som ikke var lov?

 

synes dette var dårlig av hw.no å poste.... burde vært undersøkt mer nøye! :grumpy:

 

Vi kan nå føre XtremeTek.com på listen av usikre kilder

Lenke til kommentar
må vel si meg enig med AMD, den goopen (silver ditt og datt) er ikke bedre enn de vi ser på kjølerene vi får kjøpt.

vel min erfaring så langt og det gjelder da ca. 15 cpuer.

 

med det mener jeg det er meningsløst og kjøre dyr silver shite på

kjøleren hvis du da ikke sliper kjøleren også.

 

vel hvorfor bruke dyrebar tid på slik bullshite ? bedre og bruke  

goopen som sitter på fra begynnelsen av :D

Vi som ikke er så heldige å få maskinene ferdig goopet fra Dell, vi må montere kjøler og kjølepasta selv. Og dersom kjøleren ikke er slipt vil AS/SE gi enda større fordel enn den hvite guffa. Rent logisk det.

Lenke til kommentar

Tja, akkurat at AMD har gjort dette synes jeg er litt merkleig, men jeg driter egentlig en LANG i det. Det bryr meg altså bare fint lite! Jeg har aldri, noeninne, sendt inn en CPU, har bare ødelagt 1, og det var ved å kjøre den uten fungerende vifte, så der er det ingen garanti å hente uansett..

 

Intel skifter jeg iallefall ikke til. "Nei til overklokking" er ikke akkurat et motto som appelerer til meg nei..

 

Og hvis jeg er så forbanna uheldig å en dag ødelegge en CPU OG ha muligheten for å sende den inn for et eller annet, ja da bare bytter jeg goop!

Lenke til kommentar

Tatt fra produktbeskrivelse på artic silver fra : www.articsilver.com

 

Absolute Stability.

Arctic Silver 3 will not separate, run, migrate, or bleed.

 

Med andre ord, tviler på at det kommer til å lekke ut under cpu med det første.

 

Tror heller det er et marketing stunt fra amd samtidlig som di ønsker å kvitte seg med en del ansvar.

 

GUD hvorfor kan di da ikke bare lage en heatspreader på kjernen så hadde di sikkert spart masse tid og problemer for alle parter.

 

Amd lagde garantert kjernene sånn som di er bare for at ivrige noobs med ustø hender og 2kgs kobberribber skal knuse kjernen før di har fatta hva som har gått galt :roll:

Lenke til kommentar
GUD hvorfor kan di da ikke bare lage en heatspreader på kjernen så hadde di sikkert spart masse tid og problemer for alle parter.

Vel, du vil forsatt kunne klare å kjøre CPU'en da, men all form for overklokking vil da være MEGET risky.

 

Stemmer det, men er amd lur så fikser di det sånn at det er mulig å fjerne denne med noen enkle ingrep...

 

Eller selle 2 versjoner en med og en uten for di som har litt peil...

Lenke til kommentar

Jaja, det er notert at hw.no tar til seg deler av kritikken og endrer overskriften på saken fra drastiske "AMD bannlyser kjølepasta" til noe mer modererte "AMD missliker kjølepasta" (egentlig skrives misliker med 1 s). Skulle bare mangle, med overdreven ordbruk og ubekreftede kilder.

 

Hvorfor ikke sende en mail til AMD og få det utredet, fremfor å spekulere slik og skremme livet av de minste barna?

 

Ja, lukter litt itavisen av denne artikkelen her, må jeg si. Skuffende.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke sende en mail til AMD og få det utredet, fremfor å spekulere slik og skremme livet av de minste barna?

 

Ja, lukter litt itavisen av denne artikkelen her, må jeg si. Skuffende.

 

Mail er sendt til AMD, forløpig intet svar, men i artikkelen det refereres til er et brev fra AMD gjengitt. Ellers kan det jo nevnes at HW.no ikke er den eneste norske publikasjonen som har tatt fram denne saken. Les f.eks hos Digi.no. The Inquirer har også tatt opp saken.

 

Hvis vi får en avkreftelse fra AMD om dette vil vi selvsagt poste dette med en gang det skjer. Men jeg ser ikke hvordan dette er en "skuffende" sak fra vår side.

 

Oppdatering:

 

Jeg snakket nå med en av våre kontakter innenfor AMD, og han syntes saken virket snodig, men visste ikke helt hvordan saken stod, og ville hverken bekrefte eller avkrefte saken før han hadde fått det helt avklart.

Lenke til kommentar

Jeg forstår AMD veldig godt. Med tanke på alt det rare jeg ser her på jobb da. Ser nesten ut som folk tenker noe slik: "Hmmm... jeg har en tube med dette her... Skal vel bruke alt da!" også smører de utover hele CPU'en også renner litt ned på hovedkortet og andre morsomme saker. Har ett par bilder liggende, tørr nesten ikke poste det. Får se om jeg gjør det senere. =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...