Gå til innhold

AMD misliker kjølepasta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det ikke er noen big deal for oss er det uansett utrolig lamt gjort av AMD..!

 

Airguard skrev:

må vel si meg enig med AMD, den goopen (silver ditt og datt) er ikke bedre enn de vi ser på kjølerene vi får kjøpt.  

vel min erfaring så langt og det gjelder da ca. 15 cpuer.  

 

med det mener jeg det er meningsløst og kjøre dyr silver shite på  

kjøleren hvis du da ikke sliper kjøleren også.  

 

vel hvorfor bruke dyrebar tid på slik bullshite ? bedre og bruke  

goopen som sitter på fra begynnelsen av

 

Altså, har du hatt hodet ditt nedgravd i et eller annet mørkt hull de siste 5-6 årene? ALLE vet at AS3 har mye bedre varmeledende egenskaper enn den goopen som følger med kjølerne. Bare les tester på sider som www.overklokking.no. Det er faktisk mange graders forskjell mellom de forskjellige kjølepastaene.

Lenke til kommentar

Dette kan være kjekt å lese:

 

> After reading those articles I have more questions than answers.

> Just what exactly does "Thermal Pump Out" mean? They simply

> use the bl00dy term expecting the world+dog to know it. Sure

> I can guess what it means but its a different thing explaining

> in clear language what it means. Does it mean: when you use

> too much compound it might seep out from under the heat sink

> due to the heat? Or does it mean something more worrysone

> like: it might over a period of time not cause proper heating

> due to some thermal physics effect that I'm not aware of.

>

Thermal pump out is just what it sounds like. Liquid or non-solid thermal compounds expand when heated, and contract when cooled. This acts like a pump, and over repeated heat/cool cycles, can literally pump the compound out from between the chip and the heatsink. Not good.

>

> And also just what exactly are these "Phase Change Pads"?

> Are they those bubble gum like pads that I've seen on some

> heatsinks? If so then don't they also have some kind of conductive

> material inside the bubblegum like material. What exactly

> is changing phase in it? I'm mighty confused by all this

> ...

>

The phase change is basically means the stuff goes from bubblegum to more solid upon first heating. It is soft so it fits in the cracks, and when heated, it polymerizes (A guess, but an educated one), and stays in that form.

 

> I've been using Arctic Silver for a while thinking that its

> the best thing since sliced bread for thermal compounds and

> guess you know what? ... I'd like to kick all the reviewers

> in their but7s for recommeding Arctic Silver if it does turn

> out that there is some serious issue with it. On the other

> hand it could also mean AMD is just trying to play it safe

> by making sure inexperienced users don't use such compounds

> wrongly ... Can someone please explain all this?

 

Arctic silver is just what it is. If you have been using it, keep using it. You know that it COULD fry your equipment, and you know it will void your warantee. Smoking gives you cancer. Drinking gets you laid. Pot leads to Fritos leads to weight gain leads to heart attacks. If you KNOW these things, you can make informed decsions, and either continue, or stop. You now know. Personally, I wouldn't lose any sleep over it. I run a dual TBird setup without paste or compound, I live on the edge damn it. I don't smoke either, so I guess the universal karmic conservation theory is right.

 

-Charlie

Lenke til kommentar

Så annen silikonbasertpasta er også fyfy? Takk og lov for norsk kjøpslov sier jeg!

 

argh, hvordan får man det til å stå "bla bla bla skrev:" over quoten?

[quote="Dirty Water"]bla bla bla[/quote]

noe som gir:

bla bla bla

Du kan også bruke "siter" knappen.

 

 

når man kjøper boxed er det goop på cpu'n fra før ikke sant?
Oftest kommer den med en thermalpad som ikke fungerer halvparten så bra som goop. :)
Lenke til kommentar
This acts like a pump, and over repeated heat/cool cycles, can literally pump the compound out from between the chip and the heatsink. Not good.  

Arctic silver is just what it is. If you have been using it, keep using it. You know that it COULD fry your equipment, and you know it will void your warantee.

 

Betyr dette at Artic Silver etterhvert "forsvinner" eller blir presset ut til sidene?:o

 

Eller herder det? (jeg tror jeg hørte/leste det noe sted...)

 

Anyone?

Lenke til kommentar
This acts like a pump, and over repeated heat/cool cycles, can literally pump the compound out from between the chip and the heatsink. Not good.  

Arctic silver is just what it is. If you have been using it, keep using it. You know that it COULD fry your equipment, and you know it will void your warantee.

 

Betyr dette at Artic Silver etterhvert "forsvinner" eller blir presset ut til sidene?:o

 

Eller herder det? (jeg tror jeg hørte/leste det noe sted...)

 

Anyone?

 

Slik jeg har forstått det så ja.

Men det er jo uansett ikke noe å bekymre seg over.

Kan ikke tenke meg at goopen har skyld mer enn noen promille av alle cpuer(amd) som streiker.

Lenke til kommentar
Har i mitt liv sendt tilbake mange 100 amd cpuer.. og det eneste vi måtte passe på før vi sendte dem inn var at core ikke var knust eller skadet.

Alle vi sende inn fikk vi da på garanti.. (såfremt vi ikke hadde oversett en skade på core )

 

Flere hundre CPUer? Hvordan har du klart å ødelegge så mange? Har personlig fram til i dag aldri ødelagt en eneste prosessor...

Lenke til kommentar
Har i mitt liv sendt tilbake mange 100 amd cpuer.. og det eneste vi måtte passe på før vi sendte dem inn var at core ikke var knust eller skadet.

Alle vi sende inn fikk vi da på garanti.. (såfremt vi ikke hadde oversett en skade på core )

 

Flere hundre CPUer? Hvordan har du klart å ødelegge så mange? Har personlig fram til i dag aldri ødelagt en eneste prosessor...

 

Han har helt sikker jobbet i en sjappe, han sa jo at de måte kontrollere om cpuene var knust osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...