Gå til innhold

AMD misliker kjølepasta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt til desertglow:

 

okay, bare for å utdype med hva jeg mente med "skuffende" hva gjaldt artikkelen mente jeg dette med å lage såpass voldsomme oppslag med "AMD bannlyser kjølepasta". Denne overskriften var rimelig sterk, med verb som "bannlyser", og siden det kun skrives "kjølepasta" i tittelen kan det virke som om det gjelder all kjølepasta (før man leser artikkelen). En moderering i etterkant var absolutt på sin plass.

 

Videre er jeg skuffet over at hw.no ikke i stedet først kom med en moderert/mer nøktern artikkel inntil saken er bekreftet/avkreftet av AMD. Dette er hva man kaller tabloid-oppslag.

 

Å også unnskylde seg med at også andre kilder (du nevnte bl.a. digi.no)rapporterer dette, uten at de heller har fått bekreftet/avkreftet saken er ikke god nok grunn for at da er det greit. Det er jo ikke digi som gir saken sannhet eller ei, kun AMD. (Noe blir ikke sant selv om mange nok forteller den samme løgnen.)

 

Uansett, jeg regner med at hw.no har lært av denne lille blemma, slik at man i fremtiden som hw.no-leser vil være vitne til en noe mer seriøs journalistikk

(:

 

---

 

Og til alle dere andre som klagde på AMD og kom med andre fortvilte kommentarer på forumet: Hva sa jeg? (se tidligere poster) Dere må bli mer kritiske, også til hw.no.

Lenke til kommentar
masse rart

 

Saken ble sett på som bekreftet når både Inquirer, Digi og Xtreme Tek skrev om saken. Sistnevnte henviser til blandt annet Artic Silver og AMD. Jeg snakket også med Xtreme Tek, og de står faktisk på sitt og sier følgende:

 

"Except we got an answer for them [AMD] and arctic silver, and

MULTIPLE retailers all saying its true."

 

Saken fortsetter også uten å bli avkreftet på The Inquirer:

http://www.theinquirer.net/?article=9225

http://www.theinquirer.net/?article=9207

 

Vær derfor klar over at saken derfor egentlig ikke er avkreftet. Jeg har dog fortsatt samtalen med AMD for å høre hva de har å si om den videre utviklingen.

Lenke til kommentar

Heh, The inq. er jo største sladreblekka på nettet. De hadde stoooooore oppslag om at XP 2700+, 2800+ og kanskje 2600+ med 333MHz fsb var Barton-prosessorer. Samme med mye annet møl. Leser ikke noe på theinquirer lenger, de er baer usaklige.

 

desertglow, dine "kontakter" i AMD, ASUS o.l., er det folk du har mailet til ([email protected]), eller er det personer du kjenner?

Lenke til kommentar
Heh, The inq. er jo største sladreblekka på nettet. De hadde stoooooore oppslag om at XP 2700+, 2800+ og kanskje 2600+ med 333MHz fsb var Barton-prosessorer. Samme med mye annet møl. Leser ikke noe på theinquirer lenger, de er baer usaklige.

 

desertglow, dine "kontakter" i AMD, ASUS o.l., er det folk du har mailet til ([email protected]), eller er det personer du kjenner?

 

The Inquirer har en del bra, og en del flauser, det er det ikke til å komme utenom.

 

Når det gjelder kontakter jeg referer til er det konkrete personer ja, som jeg også har møtt flere ganger.

Lenke til kommentar
Heh, The inq. er jo største sladreblekka på nettet. De hadde stoooooore oppslag om at XP 2700+, 2800+ og kanskje 2600+ med 333MHz fsb var Barton-prosessorer. Samme med mye annet møl. Leser ikke noe på theinquirer lenger, de er baer usaklige.

 

Mesteparten av artiklene på hw.no er hentet fra the inq.. og slashdot(?)

Lenke til kommentar

Meste parten av artikklene på hw.no (og maaaaaaaaaaange andre) er opphost fra andre siter ja. Men men, vi får da nyheitene... men kanskje nyheitene er blit gamle når hw.no har oversatt dei til norsk... Må sei hw.no har skjerpa seg litt i det siste. Det er ikkje så masse opphost fra søstersidene lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...