Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Eg for min del synast det sama som dei fleste; jævelar som kjem hit og sel dop, snyltar på trygd, dreper, voldtek, og herjar skal ut. Eg hev inga medkjensle med folk som kjem hit og blir kriminelle. Ut med dei.

Jeg tror knapt at du finner et menneske i Norge som er uenig med deg.

Men eg synast no at vi kunne ha sette grensar for kor mange som skal få kome til Noreg. Om få år heiter det ikkje Noreg, men Nordpolen eller Nordistan.

Eg hev førebels ikkje sett nokon fordelar ved eit flerkulturelt samfunn; folk snakkar ikkje norsk ordentleg, folk hev forskjellige kulturar, folk hev forskjellige grensar for kva som er greitt og kva som er galt.

Jeg kommer fra bygdenorge. Mange eldre storbynordmenn vil si nesten det samme om meg som det du sier om utlendinger over.

 

Norge er et av verdens mest monokulturelle samfunn. USA har blitt verdens eneste stormakt bl.a. ved at de har tiltrukket seg verdens smarteste hoder og gitt dem tumleplass til å lage seg et liv uavhengig av hudfarge og religion. Mange andre ting skiller også Norge og usa på godt og vondt.

Se på Hidjab til dømes; jenter får Hidjab sette på hovudet, og lærar at det er sånn det skal vere. Men så kjem dei på skulen: "Av med sjalet, hovudplagg er ikkje tillatt på skulen, unge dame". Dessutan meiner mange nordmenn at Hidjab er kvinneundertrykkande og så vidare.

Og dette skjer sjølv om vi berre tek inn folk som ikkje gjer lovbrot.

At andre Nordmenn mener hist og pist kan da umulig være hijab-bærernes feil?

 

Kvinnelige muslimer gjør det generelt bedre på skolen enn gjennomsnittlige kvinner. Kanskje man skal fokusere mer på prestasjoner og mindre på dill og dall? Muslimske gutter har adskillig større utfordringer på skolen, og det er kanskje viktigere å sette fokus på?

 

-k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke noe av det du nevner er "godkjent". Det stormer altså på med innvandrerer som krever dette? Har du snakket med alle eller baserer du det på at en leder i islamsk råd e.l har nevnt dette?

Når deres valgte ledere står for disse holdningene, så er det ikke så rart at man antar at de fleste er enige med vedkommende. Akkurat som at man kan anta at de fleste i Norge er enige med den, for meg, merkelige politikken som føres av den rød-grønne regjeringa.

Er enig i at disse konservative lederne som burde forbys. De fleste muslimer er moderate og velge hva de vil følge i koranen. Så lenge de oppfører seg og jobber har jeg ingen problemer med moderate muslimer.

At de fleste er moderate er feil. Alle muslimer er enige om at muslimske kvinner ikke får gifte seg med ikke-muslimer. Samtidig viser statistikk at de fleste muslimer hater jøder.

 

Eg for min del synast det sama som dei fleste; jævelar som kjem hit og sel dop, snyltar på trygd, dreper, voldtek, og herjar skal ut. Eg hev inga medkjensle med folk som kjem hit og blir kriminelle. Ut med dei.

Men eg synast no at vi kunne ha sette grensar for kor mange som skal få kome til Noreg. Om få år heiter det ikkje Noreg, men Nordpolen eller Nordistan.

Eg hev førebels ikkje sett nokon fordelar ved eit flerkulturelt samfunn; folk snakkar ikkje norsk ordentleg, folk hev forskjellige kulturar, folk hev forskjellige grensar for kva som er greitt og kva som er galt.

Se på Hidjab til dømes; jenter får Hidjab sette på hovudet, og lærar at det er sånn det skal vere. Men så kjem dei på skulen: "Av med sjalet, hovudplagg er ikkje tillatt på skulen, unge dame". Dessutan meiner mange nordmenn at Hidjab er kvinneundertrykkande og så vidare.

Og dette skjer sjølv om vi berre tek inn folk som ikkje gjer lovbrot.

 

Nei til Polen i Nord, ja til Vegen til Nord!

 

Polakker føder nesten ingen barn. Somaliere føder i snitt 5 barn i norge.

Lenke til kommentar
Nå var det ikke negre og muslimer på trygd som bygde Amerika

Mener du at hvite anglosaksiske protestanter på trygd bidrar mer enn andre på trygd? Hvordan gjør de det?

 

-k

 

Selvsagt ikke, men flertallet av nordmenn er i arbeid (52%) mot mindretallet av muslimer (30%).

 

http://www.ssb.no/emner/06/01/innvregsys/t...9-06-24-09.html

 

 

Innvandring koster mer arbeidskraft enn det gir.

Lenke til kommentar
At de fleste er moderate er feil. Alle muslimer er enige om at muslimske kvinner ikke får gifte seg med ikke-muslimer. Samtidig viser statistikk at de fleste muslimer hater jøder.

 

Nei, alle muslimer er ikke enige om det. Hvor i all verden er det folk tar informasjonen sin fra? Hvilken statistikk, og hvor er det målt?

Lenke til kommentar
Nei, alle muslimer er ikke enige om det. Hvor i all verden er det folk tar informasjonen sin fra?

Så en muslimsk kvinne kan gifte seg med en norsk mann? Sist jeg sjekket kunne de ikke det, for da er det den vantro mannen som er den dominerende parten. En mann kan derimot gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne, da han er den dominerende parten og kan påvirke sine barn til å følge sin religion.

 

Rasistisk? Ja

Diskrimnerende? Ja

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
At de fleste er moderate er feil. Alle muslimer er enige om at muslimske kvinner ikke får gifte seg med ikke-muslimer. Samtidig viser statistikk at de fleste muslimer hater jøder.

 

Nei, alle muslimer er ikke enige om det. Hvor i all verden er det folk tar informasjonen sin fra? Hvilken statistikk, og hvor er det målt?

 

Da kan du vel gi meg et eksmepel på at en eneste muslimsk kvinne har giftet seg med en som ikke er muslimer. Spør alle muslimene du kjenner og du vil få samme svar.

 

Selvsagt ikke, men flertallet av nordmenn er i arbeid (52%) mot mindretallet av muslimer (30%).

 

Hvordan i all verden har du beregnet de tallene? Hvem definerer du som "muslimer" etter den statistikken?

 

Akkurat her så jeg bare på landsbakgrunn. Kristne fra muslimske land trekker nok opp.

Lenke til kommentar
Da kan du vel gi meg et eksmepel på at en eneste muslimsk kvinne har giftet seg med en som ikke er muslimer. Spør alle muslimene du kjenner og du vil få samme svar.

 

Jeg kjenner personlig et par stykker i den situasjonen. Din påstand er altså gal. Forøvrig:

 

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=431

 

Akkurat her så jeg bare på landsbakgrunn. Kristne fra muslimske land trekker nok opp.

 

Tallene dine henger uansett ikke på greip. Hvordan har du beregnet prosenten din? Dine poster minner mer om fremmedhat enn informert diskusjon.

Lenke til kommentar
Så en muslimsk kvinne kan gifte seg med en norsk mann? Sist jeg sjekket kunne de ikke det, for da er det den vantro mannen som er den dominerende parten. En mann kan derimot gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne, da han er den dominerende parten og kan påvirke sine barn til å følge sin religion.

 

Rasistisk? Ja

Diskrimnerende? Ja

 

For det første: Vi er helt enige om at religioner (ikke bare Islam selv om den ofte står i en særstilling) ofte brukes til å diskriminere kvinner og frata dem rettigheter. Dette er /selvsagt/ galt.

 

For det andre: Religioner har ingen juridisk rett i forhold til giftemål. /Juridisk/ har man rett til å gifte seg med akkurat den man ønsker (så fremt man er over 18 år og ikke gift fra før av).

 

For det tredje: Islam kan (som alle andre religioner) tolkes i mange retninger, noen mer ekstreme enn andre. Man kan ikke velge de mest ekstreme tolkningene og deretter gå ut fra at /alle/ muslimer tolker religionen på den måten (selv om de fleste muslimer åpenbart er mer religiøst konservative enn de fleste kristne).

 

Se forøvrig link i tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
Da kan du vel gi meg et eksmepel på at en eneste muslimsk kvinne har giftet seg med en som ikke er muslimer. Spør alle muslimene du kjenner og du vil få samme svar.

 

Jeg kjenner personlig et par stykker i den situasjonen. Din påstand er altså gal. Forøvrig:

 

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=431

 

Akkurat her så jeg bare på landsbakgrunn. Kristne fra muslimske land trekker nok opp.

 

Tallene dine henger uansett ikke på greip. Hvordan har du beregnet prosenten din? Dine poster minner mer om fremmedhat enn informert diskusjon.

 

 

DU kjenner nok ingen. Artikkelen funker dessuten ikke.

 

Tallene kommer fra SSB men jeg teller også de som ikke er i arbeidsfør alder både når det gjelder nordmenn og muslimer.

 

Muslimer er ikke fremmed for meg. Byen her jeg bor er så full av muslimer at det nesten ikke er en ikke-muslim å se.

 

 

 

http://www.dwp.gov.uk/mediacentre/pressrel...l010-190705.asp

 

Dessuten får england de samme tallene.

Lenke til kommentar
Så en muslimsk kvinne kan gifte seg med en norsk mann? Sist jeg sjekket kunne de ikke det, for da er det den vantro mannen som er den dominerende parten. En mann kan derimot gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne, da han er den dominerende parten og kan påvirke sine barn til å følge sin religion.

 

Rasistisk? Ja

Diskrimnerende? Ja

 

For det første: Vi er helt enige om at religioner (ikke bare Islam selv om den ofte står i en særstilling) ofte brukes til å diskriminere kvinner og frata dem rettigheter. Dette er /selvsagt/ galt.

 

For det andre: Religioner har ingen juridisk rett i forhold til giftemål. /Juridisk/ har man rett til å gifte seg med akkurat den man ønsker (så fremt man er over 18 år og ikke gift fra før av).

 

For det tredje: Islam kan (som alle andre religioner) tolkes i mange retninger, noen mer ekstreme enn andre. Man kan ikke velge de mest ekstreme tolkningene og deretter gå ut fra at /alle/ muslimer tolker religionen på den måten (selv om de fleste muslimer åpenbart er mer religiøst konservative enn de fleste kristne).

 

Se forøvrig link i tidligere innlegg.

 

Koranen kan ikke tolkes nei i og med at den er "fra Gud" og er bare en bok. Bibelen er mange bøker og for det andre er det 1000 forskjellige bibler skrevet av mennesker.

 

Koranen kan sammenlignes med Main Kampf. Det er sikkert mane moderate nazister også følger man din logikk.

Lenke til kommentar
DU kjenner nok ingen. Artikkelen funker dessuten ikke.

 

Hva i all verden vet du om hvem jeg kjenner? Linken til artiklen fungerer helt fint.

 

Tallene kommer fra SSB men jeg teller også de som ikke er i arbeidsfør alder både når det gjelder nordmenn og muslimer.

 

Jeg er klar over hvor tallene kommer fra. Jeg spurte om hvordan du hadde beregnet prosentene dine.

 

Muslimer er ikke fremmed for meg. Byen her jeg bor er så full av muslimer at det nesten ikke er en ikke-muslim å se.

 

I følge de tallene som er tilgjengelige er det flest muslimer i Oslo, og det er totalt et sted mellom 110.000 og 140.000 muslimer i Norge per i dag (tallene varierer litt). Selv om /samtlige/ av disse muslimene hadde bodd i Oslo (hvilket de selvsagt ikke gjør) ville de kun vært mellom 20 og 25% av oslos befolkning. Ut fra dette kan vi konkludere med at enten bor du i Karachi eller så er du kun ute etter å spre fremmedhat med totalt feilaktig informasjon.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Jeg er 100% enig, meste parten av innvandere som kommer til norge, snylter, lyger, forfalsker, stjeler, yter vold, selger dop med mer. Burde vert ulovlig å skifte land med mindre du har jobbet i en fast stilling der minst 5 år. Rydd opp i eget land, ikke dra dritet videre til andre!

 

Har du noe statistikk som underbygger denne påstanden? Så vidt jeg vet er den største innvandringsgruppen i Norge i dag svensker - er disse tatt med i denne statistikken? I og med at det er, hvis jeg har rett, den største innvandringsgruppen vil disse ha mye å si for disse beregningene.

Lenke til kommentar
DU kjenner nok ingen. Artikkelen funker dessuten ikke.

 

Hva i all verden vet du om hvem jeg kjenner? Linken til artiklen fungerer helt fint.

 

Tallene kommer fra SSB men jeg teller også de som ikke er i arbeidsfør alder både når det gjelder nordmenn og muslimer.

 

Jeg er klar over hvor tallene kommer fra. Jeg spurte om hvordan du hadde beregnet prosentene dine.

 

Muslimer er ikke fremmed for meg. Byen her jeg bor er så full av muslimer at det nesten ikke er en ikke-muslim å se.

 

I følge de tallene som er tilgjengelige er det flest muslimer i Oslo, og det er totalt et sted mellom 110.000 og 140.000 muslimer i Norge per i dag (tallene varierer litt). Selv om /samtlige/ av disse muslimene hadde bodd i Oslo (hvilket de selvsagt ikke gjør) ville de kun vært mellom 20 og 25% av oslos befolkning. Ut fra dette kan vi konkludere med at enten bor du i Karachi eller så er du kun ute etter å spre fremmedhat med totalt feilaktig informasjon.

 

Jeg deler antall personer fra muslimske land i arbeid på antall personer fra de samme landene.

Lenke til kommentar
hvem er de egentlige rassistene? her i Norge stormer det på med innvandrere som krever egne rusfrie dager for muslimene? kjønns-delte svømme basseng? bruk av hijab i politiet?? islam-bank uten betaling av renter og mye mer, mye av det her blir godkjent.. er det riktig at innvandrere skal ta med religionen sin til vårt land og nærmest ødelegge kulturen ved å gjøre landet vårt islamsk?

om vi hadde immigrert til landa de kommer fra så hadde vi ikke hatt rettigheter i det hele tatt, tatt i betrakting er utlendingene jævla heldige som får være her, og holde på som de gjør.

jeg støtter FRP.

 

Hvilken kultur er det innvandrene ødelegger - den norske? I tilfelle: Hva er norsk kultur? Hvem er det som bestemmer hva som er norsk kultur? Er norsk kultur noe statisk som alltid har vært som den er, og som aldri ville forandret seg hadde det ikke vært for innvandring?

 

Jeg tror det er viktig å tenke litt over disse spørsmålene før man går til angrep på kultur som innvandrere tar med seg. Personlig synes jeg det kan være vanskelig å få taket på begrepet "kultur", i og med at det dette begrepet kan defineres på så mange forskjellige måter. Men uansett: Norsk kultur for meg, satt litt på spissen naturligvis, er bl.a. norsk folkemusikk og smalahove. Er det denne kulturen som betyr så mye for deg, og som du er redd for at blir ødelagt? Jeg antar at de fleste nordmenn, hva enn man legger i dette begrepet, i dag ikke hører på folkemusikk til vanlig, men heller pop og rock fra USA. Og i stedet for smalahove spiser man pizza (Italia), kebab (Tyrkia?) og tapas (Spania). Med andre ord er "kulturen" i Norge i dag gjennomsyret av impulser fra hele verden. Mener du da at vi skal slutte/forby å la oss påvirke av andre lands kulturer generelt, eller kun kulturer fra enkelte land/områder (som f.eks. afrikanske land eller islamske stater)?

Lenke til kommentar
hvem er de egentlige rassistene? her i Norge stormer det på med innvandrere som krever egne rusfrie dager for muslimene? kjønns-delte svømme basseng? bruk av hijab i politiet?? islam-bank uten betaling av renter og mye mer, mye av det her blir godkjent.. er det riktig at innvandrere skal ta med religionen sin til vårt land og nærmest ødelegge kulturen ved å gjøre landet vårt islamsk?

om vi hadde immigrert til landa de kommer fra så hadde vi ikke hatt rettigheter i det hele tatt, tatt i betrakting er utlendingene jævla heldige som får være her, og holde på som de gjør.

jeg støtter FRP.

 

Hvilken kultur er det innvandrene ødelegger - den norske? I tilfelle: Hva er norsk kultur? Hvem er det som bestemmer hva som er norsk kultur? Er norsk kultur noe statisk som alltid har vært som den er, og som aldri ville forandret seg hadde det ikke vært for innvandring?

 

Jeg tror det er viktig å tenke litt over disse spørsmålene før man går til angrep på kultur som innvandrere tar med seg. Personlig synes jeg det kan være vanskelig å få taket på begrepet "kultur", i og med at det dette begrepet kan defineres på så mange forskjellige måter. Men uansett: Norsk kultur for meg, satt litt på spissen naturligvis, er bl.a. norsk folkemusikk og smalahove. Er det denne kulturen som betyr så mye for deg, og som du er redd for at blir ødelagt? Jeg antar at de fleste nordmenn, hva enn man legger i dette begrepet, i dag ikke hører på folkemusikk til vanlig, men heller pop og rock fra USA. Og i stedet for smalahove spiser man pizza (Italia), kebab (Tyrkia?) og tapas (Spania). Med andre ord er "kulturen" i Norge i dag gjennomsyret av impulser fra hele verden. Mener du da at vi skal slutte/forby å la oss påvirke av andre lands kulturer generelt, eller kun kulturer fra enkelte land/områder (som f.eks. afrikanske land eller islamske stater)?

 

Kebab er bare et Tyrkisk ord. Kebab ble oppfunnet av Grekere. Tror du virkelig muslimer klarte å oppfinne kebab? Dessuten vel vel Tyrkia kristen på den tiden kebab ble oppfunnet.

 

Når det gjelder kultur at vi nordmenn også rett på eget land. Kurdere krever eget land, det samme gjør Tjetjenere, ALbanere, Tamiler og muslimer i Thailand og Kina. Hvorfor må vi nordmenn dele land med disse gruppene når de selv kjemper for eget land for sin etniske grupper og når de ikke selv vil dele land med andre folkesgrupper?

Lenke til kommentar
Inventions of the Islamic Golden Age

 

Noen flere oppfinnelser enn hva nordmenn har spikra i hop.

 

 

 

Koranen kan ikke tolkes nei i og med at den er "fra Gud" og er bare en bok. (...)

 

Hermeneutikk.

Lykke til.

 

Muslimer står for 20% av verdens befolkning. I forhold til folketallet har de ikke oppfunnet en dritt. TIl og med i isalm sin gullalder var det kinesere som sto for de fleste oppfinnelsene.

 

Ingen muslimske land er dessuten i stand til å være netto eksportører av mat. Muslimske land produserer ikke så mye som en motor og er stort sett netto importører av det meste. Sett bort fra olje som både produseres av vestlige og takket være vestlig teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...