Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

går det an å spise sunt for 100 kroner daglig ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Syntes den prisantydninen på fisk blir litt feil, da du kan kjøpe større kvanta for billigere priser. Har da ikke prisene her, men kan ta et kjapt regnestykke på kylling. Du får kjøpt en 2kg pk med kyllingfileter for 160kr

 

La oss si en grandis på 500g koster 40kr, 40kr måltidet.

 

200g kyllingfilet - 16kr, ris til dette 5kr og en hvitløksbaguett (2 for 10kr)

 

Mine regnestykker viser da at det sunne alternativet blir billigst

40 for en grandis!? Billigste ferske pizzaen på Rema 1000 koster 19 kr (500 gram). Pakke med 2 grandiosa koster 44,90 kr.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag lapskaus. Ser dyrt ut med en gang, men om du lager nokk for en uke i slengen og hiver i frysa så blir det relativt billig i lengden. Godt er det og.

 

Selvfølgelig, har du plass på hybelen til en fryser så har du nokk råd til mer enn hundre kroner dagen. Faen, bare å ha råd til en fryser ville vært digg.

Lenke til kommentar
Lag lapskaus. Ser dyrt ut med en gang, men om du lager nokk for en uke i slengen og hiver i frysa så blir det relativt billig i lengden. Godt er det og.

 

Selvfølgelig, har du plass på hybelen til en fryser så har du nokk råd til mer enn hundre kroner dagen. Faen, bare å ha råd til en fryser ville vært digg.

3 store frysere som gis bort på finn.no i skrivende stund, må selvsagt klaffe med bosted, men finn er bare en av mange plasser man kan sjekke.

Lenke til kommentar

Enkel løsning egentlig, kjøp inn i kvantum varer som kan ligge i 1 uke i godt avkjølt oppbevaring.

 

F.eks kjøp inn:

 

Friske grønnsaker

Litt variert kjøtt/sjøprodukter (reker, kjøtt, kylling, fisk)

Tørrmat (som ris og past)

Hermetiserte sunne produkter (som flådde tomater)

 

Regn bruk på 700 kr på dette, pluss minus.

 

Har man kjøleskap kan dette stå, og det som ikke trengs å bruks opp i løpet av uken (tørrmaten, hermetiserte produkter, fråset kjøtt/sjømat) overførere du bare til neste uke og sparer på budsjette der og.

 

Tror ikke dette skulle være noe problem så fremst man tenker litt i lengden. Det man ikke bruker den dagen kan man bruke neste dag, bruker man ikke hele paprikaen bruker man den neste dag.

 

Mye god mat for en billig penge, bruker selv rundt 900 kr i uka på mat, litt over 100 kr dagen, men er litt glad mat så blir noen ganger en liten godbit til kvelds og :)

Lenke til kommentar
Sunn mat er dyrt, usunn mat er også dyrt, men ikke i nærheten av sunn mat.

 

Nå koster jo en 1,5 liter billigbrus fra 6 kr pluss pant, mens en 1.5 liter melk koster 17-18 kr?

 

Se for deg at du har 3k til mat pr mnd:

gradiosa + 1.5 liter brus = 45 kr * 30 = 1350 kr pr. mnd

fisk + 1.5 liter vann = 65 kr * 30 = 1950 kr pr. mnd

 

Det ser ikke så mye ut, men skal du følge dette eksempelet et skoleår:

1500 * 10 = 13500

2250 * 10 = 19500

 

Da snakker vi om 6000 kr forskjell!

(det er prisene i vår nærbutikk, så om det er noen kroner forskjell hos dere, så ikke skyt meg)

 

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har gratis vann i springen. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor det er så billig, men kyllinglår på Meny er nesten gratis. Jeg pleier å kjøpe 2 og da koster det vanligvis 25 kroner. Så kan du kjøpe en av dem små pakkene med salat fra Dole til 15 kroner (det er en som heter Lettvint mini eller noe som er faen så billig)

 

Litt dressing og krydder og VOILA 40-45 kroner, sunn og god middag.

 

Forresten denne salaten jeg mener

 

c8611fba15.jpg

Lenke til kommentar
40 for en grandis!? Billigste ferske pizzaen på Rema 1000 koster 19 kr (500 gram). Pakke med 2 grandiosa koster 44,90 kr.

 

Say what? 2stk grandis for 45 kr? Det er jo en kg med mat, den skal jeg se etter.

Btw, de billigpizzaene til 20kr er ikke verd det, de smaker seriøst papp.

 

Edit: Jo, for å si noe konstruktivt.. Hvis du finner ut at du(originalposteren) plutselig har mye penger så kjøp inn masse hermetikk før de blir borte. Har hamstra en del lapskaus selv :p

Endret av Twinkle
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvorfor det er så billig, men kyllinglår på Meny er nesten gratis.

 

Fordi det er mye bein, bindevev og sener, og lite kjøtt. Sist jeg handlet på Meny, hadde de hele, grillete kyllinger til 29kr, og jeg mener det er fast pris. Da får du brystene i tillegg til lårene, og det er der kjøttet sitter. I tillegg får du skrotten, som man kan koke kraft på. Litt gulrot, løk og sellerirot, så har man en finfin base for alskens supper.

Lenke til kommentar
Sist jeg handlet på Meny, hadde de hele, grillete kyllinger til 29kr, og jeg mener det er fast pris. Da får du brystene i tillegg til lårene, og det er der kjøttet sitter. I tillegg får du skrotten, som man kan koke kraft på. Litt gulrot, løk og sellerirot, så har man en finfin base for alskens supper.

Koke kraft på grillet kylling? Det har jeg aldri hørt om før, skulle tro at det meste av smaken er borte/gått over i kjøttet etter grillingen?

 

Jeg kjøper kyllingen rå, river/skjærer av lårene, skjærer av brystfiletene og koker kraft på skroget. Jeg knekker den i to-tre deler og har den i kaldt vann med gulrot, løk, purreløk og noen pepperkorn, koker opp, skummer av og lar trekke på ~90 grader i 20-30 minutter. Siler av og reduserer.

Endret av H80
Lenke til kommentar
Say what? 2stk grandis for 45 kr? Det er jo en kg med mat, den skal jeg se etter.

Btw, de billigpizzaene til 20kr er ikke verd det, de smaker seriøst papp.

Er ikke noe Gourmetkokk men å kalle de fersklagde pizzaene på Rema for papp når de er 1000 ganger bedre enn grandiosa er bare tull og kommer nok kun fra noen som ikke har smakt disse pizzaene.

 

Personelig er jeg veldig glad i Orginale, veldig god pizza og man får sprø bunn HELE tiden. Er faktisk en av få pizzaer som smaker godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...