Gå til innhold

"SV vil avvikle alternative skoler" - Et godt forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Steinerskolen og andre religiøse skoler er livsfarlige, og bør forbys. Ja, Steinerskolen er visst basert på religiøst skrulleri.

 

Derimot bør det fortsatt være mulig å drifte sekulære privatskoler.

 

HAHA, wrong...!

 

så mye som du vet så kan jo steinerskolen være bedre enn de offentlige skolene :)

Lenke til kommentar

Steiner skolen er vel litt mer new age preget er den ikke? Problemet oppstår jo når new age skrulleri blir bortlært uten den kritiske bremsen, men her er vel heller ikke offentlige skoler helt stuerene så vidt jeg vet...

 

Er faktisk ikke så lenge siden jeg hadde en liten alvorsprat med lærinna til den ene guttungen da hun faktisk trodde det var lov å skremme barn inn i kirken sånn rett før jul.... Hespetreet er kristent og syntes vel hun gjorde sin gud en tjeneste ved å gjøre dette... jeg og rektoren fikk henne på bedre tanker... tror ikke hun prøver å dytte guden sin på flere uskyldige unger.... :mad:

 

Jeg er for skoler der de opplyses om alt nettopp fordi opplysning og kunnskap åpner for kritisk tenkning og er da, såklart, i mot skoler der de lærer vissvass som sannhet enten det er new age eller generell religion. Det er et stykke til å gå for de fleste skoler er jeg redd, for alt står og faller på lærerne.... Tror de på religiøst vissvass og ting de har sett i hasjrus har heller ikke de det berømte kritiske håndbrekket installert er jeg redd.... Og unger ER lette å lede for autoriteter, ingen tvil om det....

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt for steinerskolen og andre friskoler, men må si meg enig i at strengt religiøse skoler ikke burde være lov. Siden jeg selv ikke er religiøs.

Men dette er kanskje feil av meg.

For hvorfor skal vi være så kritiske til det som er litt annerledes?

Burde vi ikke få velge skole selv?

FRIHET JA TAKK!

 

har selv gått på steinerskolen og synes at enkelte folk burde være litt forsiktigere med å dømme uten å vite!

Lenke til kommentar
Jeg er absolutt for steinerskolen og andre friskoler, men må si meg enig i at strengt religiøse skoler ikke burde være lov. Siden jeg selv ikke er religiøs.

Men dette er kanskje feil av meg.

For hvorfor skal vi være så kritiske til det som er litt annerledes?

Burde vi ikke få velge skole selv?

FRIHET JA TAKK!

 

har selv gått på steinerskolen og synes at enkelte folk burde være litt forsiktigere med å dømme uten å vite!

 

Helt enig! Frihet til barna, JA TAKK! Eneste måten de kan få det på er ved nøytral og objektiv opplæring frem til de kan ta egne velbegrunnede valg.

Lenke til kommentar

Jeg tror at hvis du leter etter feil, så finner du det.

Jeg har veldig lyst til å lage en egen side: denoffentligeskolekritikk.no

 

jeg gikk på steinerskolen uten å bli påvirket til å tro på en spesiell religion, og da lurer jeg på hvordan den kan være så utrolig religiøs. Vi lærte om alle religionene på lik linje med andre skoler.

 

Steinerskolen er annerledes og har andre metoder for å lære, metoder som er kjempe bra!

Lenke til kommentar
Hva syns du om at SV ønsker å legge ned blant annet religiøse skoler?

Jeg synes at barn skal ha en nøytral og objektiv opplæring.

Skoler som er partiske ved å fokusere på en spesifikk religion er ikke nøytralt. Ergo må jeg konkludere med at jeg støtter nedleggelse av religiøse skoler. Religion er en særinteresse som man burde bruke fritiden sin på.

Steinerskoler vet jeg ikke nok om til å kommentere noe spesielt, men så går de ikke under "religiøse skoler" heller.

 

 

Ja ja, vi kommer sikkert alle til å le av dette om 25 år når 15% av alle barn i Norge blir opplæt i Scientologi-barneskoler.

 

EDIT:

Og når 3% av alle barn i Norge blir opplæt i engleskoler.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...