Gå til innhold

"SV vil avvikle alternative skoler" - Et godt forslag?


Anbefalte innlegg

OK KRITIKK AV STEINERKRITIKK:

 

Det er viktig å skille mellom steinerskolen og alle Rudolf Steiner sine skrifter,

Mye er tatt ut av sammenheng av det han har sagt for over hundre år siden.

Steinerskolen er en del av steinerbevegelsen, men dette er ikke det samme.

Under steinerbevegelsen er blant annet kristensamfunent, men disse handlingsveiene, reglene, blir ikke brukt i skolen.

 

Dessuten driver de ikke med reinkarnasjonslære på steinerskolen!

mye annet er også overdrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på religiøse skoler. Noen religiøse kristne skoler slipper inn elever av alle trosretninger; de som ikke er kristne eller som er en annen type kristne (katolske eller protestanter) er fritatt for enkelte ting. Andre religiøse skoler er bare for elever av en bestemt menighet, men de lærer fremdeles om andre religioner på skolen. Noen religiøse skoler lærer så vidt jeg husker ikke om andre religioner i det hele tatt, fordi de har et religiøst påbud om at de ikke skal lære om andre religioner - dette siste er jeg ikke helt sikker på forresten, jeg bare husker at det var noen elever på min offentlige skole som ikke kunne være med i timen med oss andre fordi de ikke skulle lære om hva som stod i Bibelen. (Merk at det ikke var dåpsundervisning og bønn og slikt, men bare å lære om Kristendom akkurat som vi lærte om andre religioner.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...