Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Fikk min Magic i dag og er strålende fornøyd. Har hatt G1 tidligere, så jeg har naturligvis ikke fått de helt store overaskelsene.

 

Men, er det noen måte å få tilbake standard Android-tema på tastaturet og diverse? Misliker hvordan HTC har "iPhonifisert" utseende på dette.

Lurer litt på denne selv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er Magic i forhold til Dream. Positive forskjeller :)

 

Vel, jeg synes den er mer behagelig å bruke, den er ikke så klumpete. Byggekvaliteten er vesentlig bedre og den er ikke et ork å ha i bukselomma. Bortsett fra det, så er ikke forskjellene kjempestore. Nå fikk jeg jo denne i dag, så det blir spennende å se hvordan den er over tid. Opplevde at Dream ble litt treg når det ble mye mail osv, så er litt spent på å se om det er noen forskjeller her.

 

Nå skal det sies at jeg hadde Dream før Cupcake kom, så jeg har jo sett litt forbedringer pga det også. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvorfor har det seg at alle meldingene jeg mottar (SMS) har en times tidsforskjell i forhold til hva klokken er? Meldinger jeg sender har korrekt tid, så det gjelder kun de jeg mottar, disse blir da datert en time tidligere.

 

Og når det gjelder programmer som kjører, så avslutter jeg de med hjem- eller tilbaketasten, de havner da i "tasken" som du får om du holder inne hjemtasten, krever ikke dette en del prosesser? Har tidligere brukt WM og har alltid krysset ut de programmene jeg ikke bruker for å få telefonen til å gå raskere. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Sjekk at du har satt klokken din rikitg i settings (GMT +1, summer time)

Mottatte meldinger viser noen ganger med oppgitt tidsstempel fra avsenders telefon, evt med din operatørs tidstsstempel - med andre ord tdspunktet da den ble sendt, og ikke da du fikk den. Litt usikker på om Magic gjør det, har ikke lagt merke til noe rart med tidsstemplingen på min Dream ihvertfall. Men det _kan_ jo være forklaringen om du eller den du sender melding til befinner seg i utlandet, eller om den du får meldinger fra har gal klokke.

 

Kjørende programmer kan avsluttes med f.eks. Advanced Task Manager Lite, men det kjekkeste hadde jo vært et program som lot deg avslutte programmer fra den innebygde task switcheren. I utgangspunktet skal prosessene i bakgrunnen som regel "sove", med mindre de gjør noe, som f.eks. å spille musikk eller synce mailkontoen. Dermed bruker de ikke mye minne. Bortsett fra Mail, bruker alle mine bakgrunnsprogrammer nå 11kb minne eller mindre. Det er neppe merkbart.

Lenke til kommentar
Til dere som har kjøpt HTC Magic: Hvordan er batterikapasiteten in real life?

 

Jeg lurer også på dette. Er drittlei av dårlig batteri på Cruisèn...

Hei!

 

Jeg fikk min Magic i går. Jeg tok den ut av esken, satte den ikke på lading og har hatt batteriet frem til nå. Jeg har jo da brukt det meste av tiden i går (12:00 til 23:00) til å utforske telefonen, surfe, laste ned programmer med mer. Jeg brukte den ikke konstant, men en god del. Nå i dag når jeg kom på jobb 09:00 var batteriet på den oransjefargen og jeg fikk beskjed om å koble den til lader.

 

Jeg har vel ikke det største grunnlaget til å uttale meg om batteritiden etter et døgn med telefonen, men hittil er jeg meget imponert av batterikapasiten og telefonen sådan.

 

Det er en glimrende telefon og den er vanvittig rask! Gler meg til flere og flere blir kjent med Android og oppdager de enorme mulighetene og det geniale operativsystemet - og ikke minst til det havner flere norske applikasjoner på markedet.

 

Jeg er ute etter litt spill (men her er jo det meste internasjonalt), men applikasjon for norske TV-kanaler og nyhetswidghet fra norske aviser er av høyt ønske - men regner med dette kommer straks.

Lenke til kommentar
Kunne du lagt ut bilde, spesigikasjoner og mål på batteriet? Hvis det er mer enn 1100mah og passer i Dreamen også, hadde jo det vært genialt. Dukker sikkert opp replacment batterier på ebay for ikke altfor mye etterhvert.

Hei!

 

Jeg har dessverre ikke kamera tilgjenglig akkurat nå da er jeg er på arbeid, men batteriet er av typen SAPP150, 3,7CDC og er på 1300mAh. Det måler 40 mm. * 37mm. ca. Du finner det sikkert på nettbutikker eller lignende som selger tilbehør for mer spesifikasjoner.

 

Det jeg også liker ved Android er "notifications". Du har oppgavelinje med klokke helt oppe, denne kan du "dra" ned for å se nedlastninger, SMS, e-post og andre varsler.

Lenke til kommentar
Men fortsatt ille at alle med fornan og etternavn med komma i mellom sørger for at sms-en blir sendt to ganger til vedkommende. Stygg bug IMHO. Veldig rart at det har gått 7mnd uten at de har klart å ordne et fungerende kontakt og meldingsprogram.

 

Jeg har hatt G1 siden begynnelsen av november, og er nesten 100% sikker på at dette ikke skjedde før jeg oppgraderte til en Cupcake-versjon.

 

Utrolig irriterende uansett, jeg må huske på å i mest mulig grad skrive ny SMS i en eksisterende SMS-tråd dersom jeg har en for den jeg skal sende til.

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Og når det gjelder programmer som kjører, så avslutter jeg de med hjem- eller tilbaketasten, de havner da i "tasken" som du får om du holder inne hjemtasten, krever ikke dette en del prosesser? Har tidligere brukt WM og har alltid krysset ut de programmene jeg ikke bruker for å få telefonen til å gå raskere. Noen som har peiling?

 

Når ett program mister fokus (program, ikke service) trigger det onPause og programmet er ikke i bruk, hvis systemet trenger mere resursjer dreper den det, hvis ikke og du bytter tilbake til programmet starter det "instant".

 

Du trenger ikke manuelt gå å skru av programmer.

Lenke til kommentar
Bruker du ikke StarContact fortsatt? Den lar meg søke på fornavn og, selv bak komma. Men er det i forhold til doble meldinger du tenker, og i tilfelle: skjer ikke det hvis man skriver i en eksisterende tråd.

Sorry, uklar melding fra meg: det var dobbeltmeldinger jeg tenkte på - det skjer ikke dersom du svarer på en SMS/MMS.

Joda, bruker selvsagt StarContact fortsatt, da jeg foreløpig ikke ønsker å tilpasse meg Google sitt (IMHO) rare system for navngivning av Contacts. Jeg benytter to metoder som begge to ikke helt spiller på lag med Google; jeg navngir personer som Lastname, Firstname, og jeg har flere Contacts som er bedrifter der jeg kun fyller ut Company, ikke noe firmanavn i personnavn-feltet, nei! Og da er StarContacts det eneste som duger, da kan jeg fritt søke på firmanavn og faktisk finne firmaet.

 

~C

Lenke til kommentar
Hei!

 

Hvorfor har det seg at alle meldingene jeg mottar (SMS) har en times tidsforskjell i forhold til hva klokken er? Meldinger jeg sender har korrekt tid, så det gjelder kun de jeg mottar, disse blir da datert en time tidligere.

Sjekk at du har satt klokken din rikitg i settings (GMT +1, summer time)

Norge er GMT+1, det blir +2 med sommertid. Tror ikke Norge finnes i listen, så velg Amsterdam eller Stockholm (tror jeg) :)

 

Og når det gjelder programmer som kjører, så avslutter jeg de med hjem- eller tilbaketasten, de havner da i "tasken" som du får om du holder inne hjemtasten, krever ikke dette en del prosesser? Har tidligere brukt WM og har alltid krysset ut de programmene jeg ikke bruker for å få telefonen til å gå raskere. Noen som har peiling?

Dette er meningen, programmer skal avsluttes ikke på samme måte. Er de veloppdragne bruker de ikke mer batteri/ressurser enn de skal likevel (tror jeg), så dette kan være et fint konsept.

 

Noen som hat godt tips til alarmprogram? Jeg er vandt til G-alarm fra WM, savner det.8P

Alarming!

 

Kunne du lagt ut bilde, spesigikasjoner og mål på batteriet? Hvis det er mer enn 1100mah og passer i Dreamen også, hadde jo det vært genialt. Dukker sikkert opp replacment batterier på ebay for ikke altfor mye etterhvert.

Det finnes allerede alternative batterier for G1, både av samme størrelse og med utvidet bakdeksel.

 

Når det gjelder manglene til Android, har jeg håp om at disse blir utbedret etter hvert i større grad enn hos andre leverandører. Min Nokia E51 (S60) har fremdeles samme barnesykdommer, selv om programvaren har blitt oppdatert fra 1xx til 2xx til 3xx!

Lenke til kommentar

Har et spm. ang. den "innebygde" alarmfunksjonen: Er det noen mulighet får å få den til å gi lyd fra seg selv om mobilen står i "silent mode"? Jeg bruker locale for å få telefonen til å holde kjeft når jeg sover (ingen skal pese meg med meldinger eller telefoner da), men dette gjør jo at alarmen også blir lydløs..

(dette er et ganske banalt problem, tom. den gamle k750'en min fungerte bedre på dette området)

 

Blir jeg nødt til å innstallere noe annet? Finnes det en alarm som lager lyd selv om mobilen står på lydløs?

Lenke til kommentar
Har et spm. ang. den "innebygde" alarmfunksjonen: Er det noen mulighet får å få den til å gi lyd fra seg selv om mobilen står i "silent mode"? Jeg bruker locale for å få telefonen til å holde kjeft når jeg sover (ingen skal pese meg med meldinger eller telefoner da), men dette gjør jo at alarmen også blir lydløs..

(dette er et ganske banalt problem, tom. den gamle k750'en min fungerte bedre på dette området)

 

Blir jeg nødt til å innstallere noe annet? Finnes det en alarm som lager lyd selv om mobilen står på lydløs?

Har ikke telefonen foran meg akkurat nå da den ligger igjen i bilen(!), men jeg så at man kan stille alarmen til å fungere SELV om telefonen er satt til silent/vibrate, så dette fungerer. Kan teste det ut litt senere i dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...