Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har bruk 22.05mb på en måned, det er med masse email/instant messaging, og en del web surfing. Svært overaskende lite spør du meg. Men det har blitt mest forums/text sider (f.eks bash.org på bussen hjem :p ).

 

Vært å nevne at jeg har AdBlock på en rooted phone, så jeg mister noen banners på det.

 

//edit, også kjørt noen software updates, men de fleste av dem går på wireless.

Dette høres jo lovende ut. Mange operatører har tilbud med maks 100Mb, men dette er jo godt under

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å ta i bruk apps2sd. Internminnet er for lite!

Derfor vil jeg ha et raskt minnekort :)

Er irriterendes når telefonen er treig

 

Hvordan tar dere backup av telefonen?

 

Pedro, tja... Jeg brukte 19 mb på én dag. Det innebærte surfing med medfølgende browser, youtubeklipp, nedlastning av programmer fra markedet. Mengden trafikk kommer jo an på hva du har tenkt å bruke mobilen til.

 

Bruker du opera mini og laster ned mest tekst istedetfor multimedia og programmer, klarer du deg fint med 100 mb eller mindre.

 

Jeg kjører Chess Fritid. Det er også ganske digg at jeg har fri tilgang til nettet innenfor de bestemte periodene. Jeg trenger ikke å tenke over om jeg genererer stor trafikk eller ikke --> Frihet :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg??

 

Fikk Magic i går, men får ikke sett den opp mot gprs eller mms.(Netcom)

 

Leste i denne tråden om å forandre på noe i apn, men når jeg trykker på apn skjer det ikke noe.

 

Er det noen som har sett den opp mot Netcom og kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre det blir jeg takknemlig :thumbup:

Lenke til kommentar

hei

 

sitter å vurderer å kjøpe magic selv om den ikke har 3,5mm jack :(

 

men jeg lurer på en ting. når android 2.0 vill man da kunne opgradere magic til 2.0? eller er det som med windows mobile, at når man kjøper en mobil med windows 6.1 så funker det ikke å oppgradere til 6.5?

Lenke til kommentar

poolshot,

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12509948

 

Du må opprette en ny apn for internett og en for mms.

 

Når du trykker på meny-tasten, får du opp valg om å opprette en ny apn.

I denne fyller du ut det navnet du ønsker (f.eks Netcom Internet) og under apn fyller du inn "internet" med små bokstaver og uten ".

 

For mms skriver man visst inn "mms.netcom.no" under apn og velger apn type "mms".

 

Så du skal opprette to nye apn'er. Navnene på dem spiller ingen rolle.

 

Jepp Andre, man vil kunne oppgradere :)

 

Jeg har den første Android-telefonen og forventer at jeg også kan oppgradere med den til 2.0 og langt utover

Lenke til kommentar
poolshot,

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12509948

 

Du må opprette en ny apn for internett og en for mms.

 

Når du trykker på meny-tasten, får du opp valg om å opprette en ny apn.

I denne fyller du ut det navnet du ønsker (f.eks Netcom Internet) og under apn fyller du inn "internet" med små bokstaver og uten ".

 

For mms skriver man visst inn "mms.netcom.no" under apn og velger apn type "mms".

 

Så du skal opprette to nye apn'er. Navnene på dem spiller ingen rolle.

 

Tusen hjertelig takk... nå er jeg på nett :yes::D:thumbup:

 

Jepp Andre, man vil kunne oppgradere :)

 

Jeg har den første Android-telefonen og forventer at jeg også kan oppgradere med den til 2.0 og langt utover

Lenke til kommentar
Hvordan tar dere backup av telefonen?

 

nandroid, trenger root men fungerer svært bra.

 

men jeg lurer på en ting. når android 2.0 vill man da kunne opgradere magic til 2.0? eller er det som med windows mobile, at når man kjøper en mobil med windows 6.1 så funker det ikke å oppgradere til 6.5?

 

Du vil kunne oppgradere, så lenge det ikke kommer nye hardware krav vil man kunne oppgradere. Og hvis du f.eks trenger mere minne etc kan man bruke sd kort til det (og eller compcache). Jeg har 1.0 tlf på 1.5 nå, og tviler ikke på at 2.0 vil fungere ett sekund ;)

Lenke til kommentar
Sammenlign heller development speeden på android med iphone platformen, og tenk på hva som blir best å ha over tid ;)

 

sant, men er ingen android telefoner med 3,5mm jack enda :(  

 

vurderer samsung i7500 men er så lenge til den kommer for salg

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
neuron: når jeg installerer Trafikanten fra marked så får jeg beskjed om unsuccessful og at app er "not signed correctly".

 

Er det en enkel måte å forandre ikonet på appen når den virker fra marked?

 

Hm, hvilken firmware er dette, og har du prøvd mer en en gang?

Og aner ikke, har aldri prøvd å endre ikoner, men skaff meg ett ikon som ser bra ut så skal jeg bruke det :p (det gjelder også alle de små ikonene, veit de er dårlige :p )

 

//edit, hvis du har adb, prøv adb logcat før du instalerer og copy&paste hva den sier.

//edit2, og har du instalert debug signed versionen før? uninstaler den først (det fjerner desverre alle favorite stations).

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Det var noe snakk om dobbel sending av sms dersom kontakene var listet med"Etternavn, Fornavn". Noen som har en god løsning opå det, og ikke minst på t alle kontakter med bare fornavn blir hetende ",Fornavn" og ikke kan søkes opp i kontaktlisten? Utrolig irriterende. Har importert fra funambol, btw.

Red: I det hele tatt må jeg si at kontakt-applikasjonen var relativt sørgelig, særlig i kombinasjon med sms-delen. Man kan ikke velge kontakter fra kontaktlisten, med mindre de er søkbare på navn. Og det er nesten ingen, siden de hetter ",Fornavn".

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Avinstallerte debug versjonen manuelt og da gikk det fint.

 

Får du ikke låne iPhone Trafikanten ikonet?

 

Har ikke sett på det i det hele tatt, jeg "skal" egentlig få alt trafikanten har av ikoner etc, men har ikke fått det. Programmet har vært ferdig siden etter påske, så jeg er lei av å vente (og ja, har mast en del ganger :p ).

 

Og shameless self plug : http://www.cyrket.com/package/com.neuron.BacklightOff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...