Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

De der har de utviklet selv, så kan ikke bruke dem, men jeg har de buss ikonene etc så jeg kan bruke det.

 

Nå er det bittelitt misvisende siden jeg ikke bare støtter busser, jeg støtter alt inkl tog. (de støtter kun sanntids info).

 

Kan jo lage en gjennomsiktig buss eller noe sånt, men vet ikke helt om det vil fungere. F.eks med mørk bakgrunn vil det bli borte :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min HTC Magic igår og må si meg godt fornøyd :-)

Har et problem som jeg ikke har funnet ut av enda; jeg satte mobilen til å hente tid og dato fra mobilnettverket, men dette førte til at klokken ble satt til vintertid(!) Jeg la derfor inn dato, tid og tidssone (GMT+1) manuellt.

 

Det viser seg nå at kalenderen min har en time offset i forhold til Gmail (på web). Dette er rart fordi både mobilen og Gmail står til GMT+1.. Noen som har noen idè om hva dette kan være?

 

Blir jo helt ubrukelig når påminnelser kommer en time for tidlig..

 

Edit: leif'er

 

Edit 2: Det viser seg at en foreløpig fiks er å sette tidssonen til GMT+2. Dette er uansett ikke idèelt, jeg er derfor fremdeles ute etter fiks..

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar
Når jeg skal sende en sms, og skriver navn på kontakten, kommer det ikke opp noen forslag til kontakter. det kommer bare opp tallene som bokstavene refererer til. feks erik 3745. Noen med samme problemet?

Det er bare tallene som dukker opp øverst ja.. Men mobilen foreslår samtidig kontakter basert på bokstavene du har tastet.. Begge samtidig liksom.

 

Før du skriver noen tall, trykk øverst der det står "Enter name or number. Tap to open smart search tutorial" og les så skjønner du ;-)

Lenke til kommentar
Edit 2: Det viser seg at en foreløpig fiks er å sette tidssonen til GMT+2. Dette er uansett ikke idèelt, jeg er derfor fremdeles ute etter fiks..

Hvis du velge Amsterdam, Berlin fra lista over tidssoner, får du GMT+2. Det står at dette er Central European Summer Time. Sommertid blir ofte oppgitt som den tidssonen man egentlig har pluss en. Jeg antar derfor at denne vil endres til GMT+1 når det blir vintertid, og dette ikke er et problem.

Lenke til kommentar
Det er bare tallene som dukker opp øverst ja.. Men mobilen foreslår samtidig kontakter basert på bokstavene du har tastet.. Begge samtidig liksom.
Ikke dersom du importerer kontakter med ulike felt for fornavn og etternavn (slik det skal være med andre ord). Det takler ikke android og lagrer navnet som "Etternavn, Fornavn" med kommaet. Alt etter kommaet blir ikke søkbart. Det samme skjedde med mine kontakter som bare har fornavn (lagret som ", Fornavn") og de er dermed ikke søkbare i det hele tatt. Foreløpig bruker jeg star contact som ikke har samme bug - den klarer å søke i hele navnet, no som jo bare skulle mangle.. Man kan velge å skrive sms derifra når man har funnet kontakten.

 

Men fortsatt ille at alle med fornan og etternavn med komma i mellom sørger for at sms-en blir sendt to ganger til vedkommende. Stygg bug IMHO. Veldig rart at det har gått 7mnd uten at de har klart å ordne et fungerende kontakt og meldingsprogram.

Lenke til kommentar
Det er bare tallene som dukker opp øverst ja.. Men mobilen foreslår samtidig kontakter basert på bokstavene du har tastet.. Begge samtidig liksom.

 

Før du skriver noen tall, trykk øverst der det står "Enter name or number. Tap to open smart search tutorial" og les så skjønner du ;-)

Når jeg skriver en ny sms står det øverst

 

To:

 

også står det nederst Type to compose. Ingen "Enter name or number.." hvis jeg begynner å skrive i "To" feltet kommer bare tall basert på hvilke bokstaver jeg skriver opp.

Bare meg som har det slik?

Jeg kjørte JS 1.51, og nå Ion, og begge det samme.

Endret av nick122147
Lenke til kommentar
Edit 2: Det viser seg at en foreløpig fiks er å sette tidssonen til GMT+2. Dette er uansett ikke idèelt, jeg er derfor fremdeles ute etter fiks..

Hvis du velge Amsterdam, Berlin fra lista over tidssoner, får du GMT+2. Det står at dette er Central European Summer Time. Sommertid blir ofte oppgitt som den tidssonen man egentlig har pluss en. Jeg antar derfor at denne vil endres til GMT+1 når det blir vintertid, og dette ikke er et problem.

Åja.. selvfølgelig :-)

Da satser vi på det, takker så mye.

Lenke til kommentar

wee, har flashet til ion :)

 

Er litt raskere, men blir ikke blown away. Men gøy med mer internt minne tilgjengelig.

 

Hva bruker folket til å ta backup?

 

Backup for root users klarte ikke å gjenopprette utenom wallpaper, og market-database.

 

KRaftpapir, du som har hatt begge, hvilke positive forskjeller er det ved magic?

 

Du kan jo bare innstallere et default theme, eventuelt flashe til en annen rom

Lenke til kommentar

Det er to ting jeg ønsker meg på Android;

-Flight Control (spillet som er å finne til iPhone)

-TV Guide for norske kanaler (ser det finnes en svensk på markedet)

 

Men FY så rask Magic er.. Det er jo en drøm!

 

Forresten, programmene man kjører, skal man ikke lukke de? Går det ikke? Om man holder inne menyknappen (huset), ser man de seks siste.. Går det ikke å lukke de helt slik som på WM?

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Hvordan er det med å legge inn andre tastatur og ordlister på android? Like lett som i WM? Og kan man skifte menyspråk uten å flashe rom?

 

Har grøsselig lyst på den samsung i7500 når den kommer, og den skal visstnok komme til frankrike snart, men fransk... pøh :) De har jo verdens merkeligste tastaturoppsett, så det hadde ikke hjulpet om jeg kunne lese fransk.

Lenke til kommentar

Hehe, thx neuron :)

 

 

Fikk min Magic i dag og er strålende fornøyd. Har hatt G1 tidligere, så jeg har naturligvis ikke fått de helt store overaskelsene.

 

Men, er det noen måte å få tilbake standard Android-tema på tastaturet og diverse? Misliker hvordan HTC har "iPhonifisert" utseende på dette.

 

Hvordan er Magic i forhold til Dream. Positive forskjeller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...