Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, personlig har jeg aldri vært spesielt imponert over TouchFlo, mest fordi det har vært et halvferdig skall, som ikke dekker nok på WM-telefonene. Nå er det vel heldigvis mulig at dette blir langt bedre på mer åpne Android, der de kan tilpasse "alt".

Lenke til kommentar
Jeg tenker på aktivt bruk, f.eks surfing via 3g. sluker batteri!

Er det ikke sånn på de fleste smarttelefoner?

 

Ellers er jo batterikapasiteten latterlig lav, den burde i det minste vørt 1800mah.

 

fommy.com har et 1600mAh-batteri som skal passe under originaldekselet:

http://www.fommy.com/view-full-page.asp?di...amp;skuno=81931

Selv har jeg Seidio sitt 1400mAh som funker fint, men jeg vurderer å kjøpe fommy-batteriet;

http://www.amazon.com/Seidio-Innocell-Exte...e/dp/B001ONTLFC

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som opplever at telefonen sender ut to like SMS'er?

 

Det skjer når jeg skal skrive en ny SMS, og velger "New Message" og deretter søker etter en kontakt. Når jeg finner riktig kontakt ser jeg i det jeg kan kalle vindurammen at kontakten legges inn to ganger, mens i til-feltet legges den bare én gang.

Ved send går det ut to kliss like SMS'er.

Dette skjer ikke når jeg svarer på en SMS, eller skriver en SMS ved å gå inn på en eksisterende SMS-tråd.

Kjører JF1.5 på en G1 som er konvertert til ADP1.

Har forøvrig postet det samme her

http://androidcommunity.com/forums/196124-post7.html

 

Kunne noen kjapt ha testet og sett om de opplever det samme, eller ikke, og hva slags image man kjører?

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som opplever at telefonen sender ut to like SMS'er?

 

Det skjer når jeg skal skrive en ny SMS, og velger "New Message" og deretter søker etter en kontakt. Når jeg finner riktig kontakt ser jeg i det jeg kan kalle vindurammen at kontakten legges inn to ganger, mens i til-feltet legges den bare én gang.

Ved send går det ut to kliss like SMS'er.

Dette skjer ikke når jeg svarer på en SMS, eller skriver en SMS ved å gå inn på en eksisterende SMS-tråd.

Kjører JF1.5 på en G1 som er konvertert til ADP1.

Har forøvrig postet det samme her

http://androidcommunity.com/forums/196124-post7.html

 

Kunne noen kjapt ha testet og sett om de opplever det samme, eller ikke, og hva slags image man kjører?

 

~Christopher

 

Jeg opplever det samme, men bare med 1 spesiell kontakt så langt. Gjør ikke det med de fleste. Tenkte kanskje jeg hadde lagret den 2 ganger, men har ikke det.. Jeg har orginal T-mobile 1.5

Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som opplever at telefonen sender ut to like SMS'er?

 

Det skjer når jeg skal skrive en ny SMS, og velger "New Message" og deretter søker etter en kontakt. Når jeg finner riktig kontakt ser jeg i det jeg kan kalle vindurammen at kontakten legges inn to ganger, mens i til-feltet legges den bare én gang.

Ved send går det ut to kliss like SMS'er.

Dette skjer ikke når jeg svarer på en SMS, eller skriver en SMS ved å gå inn på en eksisterende SMS-tråd.

Kjører JF1.5 på en G1 som er konvertert til ADP1.

Har forøvrig postet det samme her

http://androidcommunity.com/forums/196124-post7.html

 

Kunne noen kjapt ha testet og sett om de opplever det samme, eller ikke, og hva slags image man kjører?

 

~Christopher

 

Jeg opplever det samme, men bare med 1 spesiell kontakt så langt. Gjør ikke det med de fleste. Tenkte kanskje jeg hadde lagret den 2 ganger, men har ikke det.. Jeg har orginal T-mobile 1.5

 

Nå gikk jeg inn å endret litt på navnet på den kontakten jeg hadde det problemet med og det funket! Jeg fjernet et komma. Prøv det Christopher :)

Lenke til kommentar
Nå gikk jeg inn å endret litt på navnet på den kontakten jeg hadde det problemet med og det funket! Jeg fjernet et komma. Prøv det Christopher :)

 

Å nei! Men dette er noe som har dukket opp med 1.5, er jeg nokså sikker på.

Uansett: jeg har 850 kontakter, alle sammen navngitt som "etternavn, fornavn" så det er helt uaktuelt å fjerne kommaer på alle sammen (kunne sikkert vært gjort kjapt ved å eksportere gmail contacts som csv og kjørt en søk/erstatt, men jeg synes det er så utrolig dustete at ikke Android kan støtte den relativt utbredte "etternavn, fornavn"-måten å navngi kontakter på!)

 

Jeg ser an om det kommer en offisiell eller kanskje helst uoffisiell løsning på dette, det må være flere som irriterer seg over dette.

 

Takk skal du ha, ihvertfall!

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Nå gikk jeg inn å endret litt på navnet på den kontakten jeg hadde det problemet med og det funket! Jeg fjernet et komma. Prøv det Christopher :)

 

Å nei! Men dette er noe som har dukket opp med 1.5, er jeg nokså sikker på.

Uansett: jeg har 850 kontakter, alle sammen navngitt som "etternavn, fornavn" så det er helt uaktuelt å fjerne kommaer på alle sammen (kunne sikkert vært gjort kjapt ved å eksportere gmail contacts som csv og kjørt en søk/erstatt, men jeg synes det er så utrolig dustete at ikke Android kan støtte den relativt utbredte "etternavn, fornavn"-måten å navngi kontakter på!)

 

Jeg ser an om det kommer en offisiell eller kanskje helst uoffisiell løsning på dette, det må være flere som irriterer seg over dette.

 

Takk skal du ha, ihvertfall!

 

~Christopher

 

Prøv å fjern kommaet på en kontakt og se om det er det samme hos deg. Er jo ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Nå gikk jeg inn å endret litt på navnet på den kontakten jeg hadde det problemet med og det funket! Jeg fjernet et komma. Prøv det Christopher :)

 

Å nei! Men dette er noe som har dukket opp med 1.5, er jeg nokså sikker på.

Uansett: jeg har 850 kontakter, alle sammen navngitt som "etternavn, fornavn" så det er helt uaktuelt å fjerne kommaer på alle sammen (kunne sikkert vært gjort kjapt ved å eksportere gmail contacts som csv og kjørt en søk/erstatt, men jeg synes det er så utrolig dustete at ikke Android kan støtte den relativt utbredte "etternavn, fornavn"-måten å navngi kontakter på!)

 

Du har importert dem som fornavn = "etternavn, fornavn" tenker jeg, og alle kontakter uten etternavn. Er nok ikke noe med hvordan man navngir kontakter.

Lenke til kommentar
Du har importert dem som fornavn = "etternavn, fornavn" tenker jeg, og alle kontakter uten etternavn. Er nok ikke noe med hvordan man navngir kontakter.

 

Nei, Google skiller av én eller annen grunn ikke mellom fornavn og etternavn, verken i Android eller på Gmail Contacts.

Velger jeg New contact på min telefon, er det ett felt der den ber om "First and Last", og på Gmail Contacts er det tilsvarende ett felt der den ber om "Name".

Jeg har alltid syntes det var teit, og har inntil nå ikke opplevd noen problemer med at jeg har alle mine kontakter lagt inn på formen "Etternavn, Fornavn"...

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Det samme skjer hos meg med The Dudes 1.1a (cupcake) (har ikke sendt meldingen, men ser at det kommer dobbelt øverst), og bare med kontakter med komma. Det skjer antageligvis fordi man kan sende melding til flere kontakter ved å skille de med komma, og når kontakten da har komma i navnet ser det ut som to kontakter.

Lenke til kommentar
Hva om man krysser landegrenser med en slik telefon. Vil man da trenge en ny kontrakt for internetttilkobling i hvert enkelt land man besoker? International roaming blir vel dyrt i lengden. Eller?

Man må enten bytte simkort eller betale dyr roaming.

Er for tiden i USA. Her maa man tegne kontrakt for aa faa internett tilkobling. Noen som vet om man i andre land kan sette inn et simkort med forhaandsbetalte ringeminutter og faa internett tilgang via dette?

Lenke til kommentar

Må du virkelig ha abonnement for å få lov å bruke 3G på telefonen? Hva med GPRS? Det burde jo være mulig å finne instillingene for datatilkobling for de ulike operatørene på nettet og legge dem inn selv.

 

Jeg har aldri hørt at det er begrensning på dette for kontantkort i skandinavia/europa ihvertfall. Men det kan hende det er vanlig i flere land. Strengt tatt vet jeg kun at det ikke er sånn i Norge eller Sverige.

Lenke til kommentar
Irriterte meg før også at 3g eller edge hele tiden slo inn. Det jeg har gjort er å opprette en apn hvor internett ikke funker: f.eks slenge en "#" foran apn navnet.

 

 

Wtf? Jeg har The Dudes 1.1a og slått på "Use only 2G networks" og unchecked "Data roaming". -jeg bruker da Tele2, som går via NetComs nett. På oppgavelinjen øverst står det "R", men jeg regner jo med at den egentlig ikke roamer.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å få programmer til å måtte spørre før de kobler til internett, og velge tilkobling? På s60 kunne jeg velge å bli spurt om hvilken tilkobling jeg ville bruke hver gang et program ville på nett. Det var veldig kjekt.

Lenke til kommentar
Irriterte meg før også at 3g eller edge hele tiden slo inn. Det jeg har gjort er å opprette en apn hvor internett ikke funker: f.eks slenge en "#" foran apn navnet.

 

 

Wtf? Jeg har The Dudes 1.1a og slått på "Use only 2G networks" og unchecked "Data roaming". -jeg bruker da Tele2, som går via NetComs nett. På oppgavelinjen øverst står det "R", men jeg regner jo med at den egentlig ikke roamer.

R på oppgavelinjen betyr ganske enkelt at du utnytter noen andre telefonopperatørers nett en din egen (i ditt tilfelle netcom), tiper både tele 2 og netcom kommer opp som leverandører om du berører opgavelinjen. Det at du har skrudd av dataroaming betyr at telefonen ikke vil overføre data (koble seg opp mot edge eller 3g) hos andres nett enn din egen telefonopperatør. Dette vil ikke så vidt jeg forstår det være farlig i ditt tilfelle da tele 2 benytter seg av netcoms sitt nett i norge også til dataoverføring, slik at du kun betaler de prisene tele 2 har også på netcom sitt nett (er vel 12 kr pr MB). Dette er derimot snedig om du er i utlandet og du ikke vil at telefonen skal koble seg opp mot utlandske nettverksleverandører der du fort må pålage deg å betale en del. Spesielt er dette tilrettelagt for amerikanske kunder som kjøpte telefonen med dataavtaler i USA, men ikke vil at telefonen skal koble seg opp mot nett i utlandet og pluteslig ende opp med en del tusen i telefonregning når de kommer hjem fra ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...