Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Home-knappen. Alle her har en telefon fra før, vet du. 8P

Har du fått tak i en allerede? Gratulerer! Hvordan er førsteinntrykket, og har den et ordentlig norsk tastatur (med æ, ø og å)?

Skulle vel være slik at man holdt inne 'a' for 'å' osv.. Eller må man trykke flere ganger?

Tviler på at det er æøå tilgjengelig direkte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Home-knappen. Alle her har en telefon fra før, vet du. 8P

Har du fått tak i en allerede? Gratulerer! Hvordan er førsteinntrykket, og har den et ordentlig norsk tastatur (med æ, ø og å)?

Se der ja, ikke verre enn som så. Jeg klarer fortsatt ikke å gå ut av enkelte programmer da... Leggpå-knappen setter telefonen i sleep-mode og tilbake-knappen bare minimerer programmet. How?

 

Førsteinntrykket er at den er langt langt penere i virkeligheten enn på bilder. Videre var Android veldig smooth og pent, og endelig noe som kan konkurrere med iPhone i form av touch-grensesnitt. Med Android, iPhone OS, WebOS og med tiden Symbian-Foundation vil det bli en god konkurranse på denne fronten. Flott.

 

Ellers står jeg nok fortsatt på min mening om at mobilen foreløpig er for spesielt interesserte.

 

Tastaturet er som nevnt over, hold inne en A så får man opp Å, Æ osv.. Selve grensesnittet på mobilen er kun engelsk.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er det, kan man laste ned norsk tastatur fra market. Søk på Norwegian, og t med ordlisten med det samme, så får du forslag selv om du bommer litt på tastene. Fungerer overraskende godt, ihvertfall i landscape er det IMO like greit som originalen (med ordlisten som ekstra fordel). Men nå skriver man enda bedre med fysisk tastatur da. :wee:

Lenke til kommentar
Da var det bare å sette igang å gå gjennom 80 powerpoint-slides i opplæring :/ :p

Har nettopp bestilt fra Komplett, kan du laste opp den opplæringen et sted?

Er godt over middels klar :-P

 

Edit: uansett må kveile, skal tidlig opp. Er klar for den presentasjonen imorgen tidlig

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar

Et spørsmål fra en fyr som ikke helt har hatt all verdens tid til å følge med på alt som tikker inn via RSS:

Når kommer betal-løsning på Android Market native til Norge? nå er det jo en i sirkulasjon her allerede("offisielt", i tilleg), og de har jo sagt at det var på vei, men har ennå ikke hatt mulighet til det...

Lenke til kommentar

Veldig bra guide Ngz!

 

Min telefon er allerede unlocked og aktivert ;p

utrolig digg å kunne aktivere via wifi uten å ha en adp.

Jeg skaffet meg et t-mobile simkort bare for å aktivere telefonen.

 

Genser, en del programmer skal avsluttes når man går ut av dem ved å trykke på tilbakeknappen. Men ja, teit at det ikke finnes en enklere måte å avslutte programmer.

 

Noen som kan anbefale et raskt 8GB minnekort?

Lenke til kommentar

Raijin: Oh well. 8P

Kjøpte en unlok-kode til min, gadd ikke vente i evigheter på en software hack eller svar fr T-mobile.

 

Hvor raskt minnekort _trenger_ man egentlig? Mitt class 4 sandisk 8gb leser med en hastighet på ~10MB/s. Med mindre det er snakk om unormalt store programmer, lastes de altså inn på under sekundet uansett. Nå har jeg ikke prøvd a2sd på det enda da, så det kan jo hende det blir tregt, men. Tror ikke jeg gidder å kjøpe et nytt uansett, jeg har to 8gb fra før.

 

Noen som vet hvorfor telefonen sletter alle .m3u-filer? sjekket og dobbeltsjekket nå, den sletter faktisk alle .m3u-filene jeg legger over, men ikke de der jeg fjernet filendelsen .m3u. Æsj, får finne en annen måte å spille nrk nettradiostream i ogg-format på.

Lenke til kommentar

Jeg har bruk 22.05mb på en måned, det er med masse email/instant messaging, og en del web surfing. Svært overaskende lite spør du meg. Men det har blitt mest forums/text sider (f.eks bash.org på bussen hjem :p ).

 

Vært å nevne at jeg har AdBlock på en rooted phone, så jeg mister noen banners på det.

 

//edit, også kjørt noen software updates, men de fleste av dem går på wireless.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Jeg kjører i dag HTC sin 1.5 på ADP1, men skal snart wipe telefonen og være litt mer restriktiv med hvor mange programmer jeg installerer. Har dere noen custom builds dere vil anbefale ovenfor originalen?

 

Har ikke behov for apps2sd. Det som er interessant er vel nye funksjoner (Rose, XT9, design etc) eller økt stabilitet/hastighet.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler modifisert versjon av Rogers rom:

 

http://tinyurl.com/qhvbmh

 

Les instruksjonene nøye flere ganger før du prøver noe. Denne rom'en er veldig rask og stabil for min HTC G1 ADP. Og den har støtte for Exchange.

 

Den raskeste jeg har testet er Google Ion rom:

 

http://tinyurl.com/kwvs23

 

Veldig minimalistisk og ikke støtte for Exchange.

Endret av IngveR
Lenke til kommentar

Legger opp trafikanten apk'n her nå.

 

Det har vært ferdig siden rett etter påske, men jeg har sittet og ventet på å få ikoner jeg har lisens på å bruke fra dem, det har jeg ikke fått, så de ikonene som ligger inne nå er ikke helt 100%.

 

Vær klar over at sanntids api og routing via trafikanten's systemer, hvis du ber om data fra "nå" får du data fra nå + 10 min. Jeg skal legge inn kode for å spørre om "nå - 10 min" når jeg får tid til det, men det har ikke vært en prioritet. Jeg kom pluttselig ut i full jobb, så jeg har ikke finpusset så mye, men det fungerer.

 

Jeg har også kjedet meg en del, så det er ikke oversatt til norsk, og det er ett kart der med en del ting på som var morsomme å kode (f.eks finne stasjoner rundt kontakt, auto dra fra nærmeste stasjon til nærmeste stasjon til en kontakt etc). Det fungerer ikke så bra atm, på grunn av trafikaten's api. Det kommer bedre api på slutten av sommern.

 

På kart, stasjoner med ? betyr at det ikke er noen mulighet for å identifisere hva slags stasjon det er, og de fleste er ?.

Trafikaten.zip

Lenke til kommentar
Meget bra program. Synes det funker kjempebra jeg.

 

Jo takk! :), Jeg har brukt det hver dag siden rundt etter påske og det funker, ingen force close etc, men det er ett par logikk problemer der.

 

F.eks at søk på "nå" er "nå + 10 min", den var jeg ikke helt klar for :p, men så lenge man har det i hodet når man sjekker sanntids info på om bussen har gått ennå, så går det greit ;)

 

Pluss at det er en del features der som har blitt lagt til etter at jeg fant ut at det gikk ann, så noe av det er litt hackish. Håper jeg får tid til en full rewrite når trafikanten kommer med ny api. Da har jeg en del planner, som f.eks visning av linje kart på kartet og sånt. Og alle stasjoner burde komme med riktig ikon da, istedet for ? ;). Håper også på en mere modular layout, så jeg kan støtte flere systemer og ikke bare trafikanten's :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...