Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det skulle vært laget en dummys introduction til android generelt. Hva man trenger for å bli en "medium" bruker av oset. Hvordan man rooter tlf som for.eks zte kis II eller en annen ukjent telefon hvor det er umulig å finne guide på dette. En litt omfattende beginners guide to android ville vært fint, hvor ingenting blir tatt for gitt at man skal kunne fra før. Det hadde vært noe;-)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg syns det skulle vært laget en dummys introduction til android generelt. Hva man trenger for å bli en "medium" bruker av oset. Hvordan man rooter tlf som for.eks zte kis II eller en annen ukjent telefon hvor det er umulig å finne guide på dette. En litt omfattende beginners guide to android ville vært fint, hvor ingenting blir tatt for gitt at man skal kunne fra før. Det hadde vært noe;-)

Hva med Amobil's "Android-skolen":

http://www.amobil.no/artikler/android-skolen-del-1/114261?utm_source=related_articles

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med Amobil's "Android-skolen":

http://www.amobil.no...elated_articles

 

Jaja. det er jo en start. Men jeg tenkte mere på en guide skrevet på norsk med flest mulig fornorskede ord som tok for seg rooting av tlf som ikke finnes noen spesifik guide.

 

Jeg har en utfordring til deg: Finn ut av hva slags maskinvare som står i ZTE kis II og ikke minst hvordan jeg rooter tlf,hehe ;-)

 

Et spørsmål: Jeg har funnet en fanntastisk app, Norway news, den samler sammen overskrifter fra alle tenklige aviser og gir et lite referat fra saken. Så kan man trykke seg inn på hele saken vist man vil. Problemet er bare at den automatisk velger chrome, jeg vil gjerne ha den til å bruke opera mini pga den lavere datamengden.. Noen som kan hjelpe? Er det mulig å sette tlf til å bruke opera til 1 app som for.eks norway news og chrome til andre apps? Kan man sette at den automatisk bruker opera til en app og chrome til en annen? Men nå får jeg altså kun til å bruke chrome når jeg trykker på linker..

 

Edit: Jeg fant ut av det, instillinger, instalerte apps, trykke inn på nettleseren og hukke av default søkemotor. :-)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Skulle bytte sd kort på min gamle Desire. Hadde sånn s2e greier og partisjon på det gamle kortet og glemte dette når eg kopierte over til det nye...

 

Måtte sa begynne på nytt, men får ikke til å lage partisjon på det nye kortet med rom manager.... Står noe om at e: ikke blir mounted og noe. Men eg har full tilgang til kortet inne i Android....

 

Det er et 32 gig kort om det betyr noe....

 

Trenger mer intern minne enn eg har nå. Kan jo knapt ha en eneste app innpå.

 

Noen tips til hva eg gjør galt? Evt andre lurer å lage disse partisjonene på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette hjelper, bruker ikke outlook.com:

 

http://forum.xda-dev...d.php?t=1810395

 

Jo det hjalp. Det ente med at jeg bruker den som zte leverte, oppskriften virket der også og nå har jeg alle mail på samme konto. Ergo er ikke min irritasjon over å "måtte" ha gmail så stor lengere :) Android er altså tingen vil jeg påstå! Men noen som vil guide meg igjenom å roote en zte kis II? Det finnes INGEN guider om denne tlf, og ser man på zte sine egene sider så får man ikke en gang vite spesifikasjonene på tlf...hehe. De spesifikasjonene man finner om tlf er faktisk feil.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noe å spare på bindingstid og dyrt abonnement ved kjøp av ny smarttelefon, om man har et relativt... ubetydelig mobilforbruk?

 

Jeg har ikke orket å holde meg oppdatert i telefonmarkedet. Det er vel sikkert... 7-8 år siden jeg kjøpte mobiltelefon med binding og sparte noe på det, siden har jeg kun hatt et par rimelige telefoner som var så billige uten binding.

 

Men her om dagen fant jeg en smarttelefon som faktisk fristet - Xperia Z. Er dette en telefon jeg kan kunne forvente å spare noe på å kjøpe med binding hos min operatør, Netcom? Eller bør jeg legge inn en forhåndsbestilling på komplett først som sist?

 

Edit: Hva slags standbytid kan man forvente på en moderne androidtelefon nå til dags? Regner med det blir en liten nedtur i forhold til den "dumme" samsungen min som holder i ukesvis, men hvor ille er det?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Jeg vil sterkt anbefale å ha minimum 100MB data inkludert i mobilabonnementet, ellers går mye av poenget bort, etter mitt syn. men avhengig av bruk er jo en GB eller 5 fort kjekt (Spotify uten offlinespillelister, Youtube osv på farten krever sitt).

 

Utover det får du taste inn forbruket ditt på telepriser.no, legge det til billigste pris uten abonnement, og sammenlikne med totalprisen med abonnement. Stort sett er det bare "supertilbudene" du kan spare noe på.

 

Merk at dersom du kjøper mobil med abonnement gjør det i fysisk butikk eller hos Telenors/Djuice sin nettbutikk! Kjøper du den av en annen operatør på nett kjøper du den i realiteten av Moobi, som er Norges desidert mest kundefiendtlige og forjævlige drittselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC one X er kommet i hus og er således min første Android-tlf, så et lite spørsmål til de kyndige:

 

Registrer at facebook automatisk kjører med 1 prosess/tjeneste fra og med oppstart av telefonen, hva er denne tjenesten og hvordan får jeg stoppet auto-kjøringen? Har ingen FB-widget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...