Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte nettop en ZTE kis II men det stod ikke spesifikasjoner på tlf,hehe. Er det mulig å se hva slags maskinvare som står i ved hjelp av android 4.0.4? Det er min første smart tlf så er helt grønn på android, finnes det noen guider hvor jeg kan sette meg litt inn i det?

Les manualen? http://wwwen.zte.com...90420563893.pdf

Deretter: http://www.amobil.no...en-del-1/114261

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker,

 

Jeg lastet ned en benchmark, quadrant het den tror jeg, KIS II scoret rett over Htc Desire HD :-)

Cpuen som står i er en armv7 rev 1 1008Mhz.Det er bare 406mb ram( Er det 406 eller er det 512 hvor rett over 100 går til os? Aldri hørt om noe med 406 mb ram før,hehe.

 

Jeg må si det er en sprek tlf for under 1000,-

 

Men android var ikke vanskelig å finne ut av i allefall :-)

Lenke til kommentar

Har den telefonen et annet navn også? Ser den ikke i oversikten på gsmarena: http://www.gsmarena....e-phones-62.php

 

Nei, ikke som jeg vet. Står kun ZTE KIS II på pakken osv. Veldig rart at det ikke finnes info om den på nett selv om det er en ny tlf. Jeg tok en sjans når jeg kjøpte den, men jeg må si jeg ble fornøyd. Nå har jeg ikke hatt smarttlf før så jeg har ikke noen sammenligningsgrunnlag bare så det er sagt.

 

Når den kjører android 4.0.4. er det mulighet for å oppdatere os? Må dette "gå igjennom" zte? Jeg har også vært inne på zte sine sider og jeg finner ikke tlf der heller, kun ZTE KIS. Meget snodig.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan kan jeg få installert Spotify?

Bor til vanlig i utlandet hvor det ikke er tilgjengelig, men er hjemme i Norge nå og tenkte å installere og legge på Premium mens jeg er her slik at jeg kan fortsette å bruke det når jeg reiser tilbake, men playstore sier enheten min ikke er i rett land.

 

Er det bare å slenge inn Norsk simkort eller er må jeg gjøre noe annet?

Lenke til kommentar

Jepp, men ''sett mobilen til å alltid motta\laste ned mms under meldinger-meldingsinnstillinger-mms.''

Og jeg finner ikke den meldingsinnstillingen. :\

 

Får du feilmelding når du sender?

Får du slik "kan ikke sende melding"?

 

Hvordan kan jeg få installert Spotify?

Bor til vanlig i utlandet hvor det ikke er tilgjengelig, men er hjemme i Norge nå og tenkte å installere og legge på Premium mens jeg er her slik at jeg kan fortsette å bruke det når jeg reiser tilbake, men playstore sier enheten min ikke er i rett land.

 

Er det bare å slenge inn Norsk simkort eller er må jeg gjøre noe annet?

 

Du kan slenge inn norsk SIMkort ja, eller laste ned Spotify apk'en og slenge inn på telefonen :)

Lenke til kommentar

Jepp. Må få aktivisere mms-knappen, men vet ikke hvor den er.

 

Hvem har du som teleoperatør? Telenor, Chess osv?

 

Finnes det en android-widget som gjør at man kan aktivere/deaktivere bruk av mobilnett fra hjemskjermen?

 

Har testet mange widgets, men ikke funnet noen som lar deg deaktivere/aktivere mobildata. Alle sender deg bare til innstillingene.

Lenke til kommentar

4.0.

 

Håper dette fungerer :)

 

1. Trykk: Menyknapp

2. Velg: Alle programmer

3. Velg: Instillinger

4. Velg: "Mer" under Trådløst og nettverk

5. Velg: Mobile nettverk

6. Sørg for at Dataroaming er aktivert

7. Velg: Navn på aksesspunkt

8. Trykk Menyknapp

9. Velg: Tilbakestill til Standardvalg

10. Du får da opp: Velg operatør: Velg: Tele2. Telefonen vil da sette opp APN automatisk.(APN = Access Point Name)

13. Trykk på punkt ved Tele2 Internet slik at dette blir det prefirerte valget.

 

OBS! Husk at Dataroaming må være aktivert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...