Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor er det slik at det er mest det offentlige eller kommunale som streiker ?

 

for at landet skal funger så trenger man en balanse mellom offentlig og privat sektor.

det virker også som om ikke alle forstår at man trenger begge deler.

det er også slik at det er kun enkelte oppgaver som er best egnet for det offentlige , men andre oppgaver er best egnet for de private.likevel så hvil mange gjøre oppgaver de ikke er egnet til

Lenke til kommentar

De streker fordi noen politikere en gang i tiden innførte et uholdbart pensjonssystem som de nå står i fare for å miste...

Faren ved at politikere lover mye... 4 år senere er problemet noen andres. Til og med sosialister har skjønt at det systemet er uholdbart og må jekkes ned... hehe

 

elg-elg123: ja vi trenger offentlig system men det er for stort nå... i enkelte kommuner jobber alle innbyggerne i kommunen... alle skriver ut papirer og sender til hverandre... det er et ressurssluk som du betaler skatt for... og resten av næringslivet. Disse menneskene og pengene hadde vi kunne benyttet mye bedre i næringslivet ved å skape verdier ikke bare flytte på dem i offentlig regi.

Lenke til kommentar

Det offentlige byråkratiet er håpløst stort slik det er idag, og antallet kommuner er skremmende, spesiellt siden regjerningen jevnlig gir kommunene flere arbeidsoppgaver og krav. Byråkratiet i AS Norge nå kuttes kraftig og det snart! Dessverre er det bare FRP som har gjennomtenkte forslag til hvordan det skal gjøres. Å beholde kommunestrukturen slik den er idag er serdeles ugunstig og bør endres snarest.

Lenke til kommentar

hadde bare disse partiene godtatt hverandre ( samarbeidet bedre/ dannet regjering ell.l) så kunne man ha fått vekk denne sløsingen.

 

det er tydelig at sosialistene klare ikke å se dette problemet.

de vil heller øke skattene for å gi byråkratene enda mer penger som de kan sløse bort.

så er det SV som har gitt indikasjoner på at det blir dårlige ( syk) når en snakker om private selskaper

 

inne i dette systemet er også LO som roter litt mye.

for meg så virker det som de vil overta hele Arbeiderpartiet

Lenke til kommentar

Enig etter LO ble overtatt av han der Roar... virker de som et eget politisk parti hehe...

Med hovedmotstander FRP...uansett om FRP gjør noe de liker eller ikke så er FRP bare dritt.. hehe nesten på grensen til det komiske..

Endret av investor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det hjelper de andre du snakker med om du forteller hvorfor. Hadde vært en kjedelig debatt om alle sa sin mening og avsluttet med "Så enkelt er det".

Vi kan godt gå inn i enda en av disse "hvorfor vil du\vil du ikke ha FRP i regjering" diskusjonene men for meg er det veldig lite fruktbart. Det har vel vært tusenvis av de diskusjonene, og når vi tilogmed har en egen tråd kan vi vel ta alt sånn der. Jeg vil ikke ha FRP i regjering fordi jeg er uenig med politikken deres.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Politisk debatt er lite fruktbart? Den var ny du.

Hadde du stemt Rødt eller noe annet på den ytterste venstre kant så hadde jeg forstått det om du ikke engang ville kommentere forslag fra FRP. Men Høyre og FRP er ikke så langt fra hverandre så da hadde det vært interessant å hørt hva som er årsak til din misnøye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...