Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alle partiene har ett eller annet som er galt .

det som gjør valget vanskelig ( umulig ?) er at ikke alle som stemmer på et parti er enige med at de skal samarbeide med andre partier. f.eks så er det ikke alle som ønsker at SV skal samarbeide med AP

andre ganger så vil ikke partiene samarbeide selv om folket ønsker det .

eks H,KRF , V og FRP eller H,FRP og AP.

 

de burde samarbeide for å balansere politikken.

 

i dag er det alt for stort gap mellom det folk ønsker og det politikerne får til ( eller skulle man si ønsker).

 

hvis noen har et spesielt ønske om et parti skal få prøve seg så protesterer de andre partiene nærmes helt vilt.

Lenke til kommentar

Med en blank stemme uttrykker jeg også at jeg enten ikke føler jeg har nok kompetanse eller innsikt i politikk til å kunne forsvare stemmen min, eller at min ideologi ikke samsvarer spesielt godt med politikken til partiene i Norge. En tom lapp forteller så meget.

 

Og ja, jeg lar andre bestemme. Om det går til helvete med den nye regjeringen har de i allefall lært noe.

Lenke til kommentar

de mest ekstreme sakene får de neppe gjennom.

du tenker sikker på sakene med alkohol på bensinstasjoner og aktiv dødshjelp.

jeg tror det er for at det skal bli debatt om det kommer frem.

 

når det gjelder aktiv døsdshelp så virker det som ikke alle helt har skjøt poenget der.

når noen ønsker å dø settes en hel proses i gang der mange er involverte , ikke minst flere leger.

 

spørmålet her er om noen skal taes livet av fodi de ønsker det eller om det er får å hindre lidelse.

her virker det som om det er viktigere å holde noen i livet for enhver pris en at noen lider r - når en har en lidelse så har en heller ikke noe liv. I tillegg MÅ den syke selv ønske å dø.

Lenke til kommentar

Neppe. SV hadde i 2005 bare 8,8 prosent oppslutning. FRP vaker rundt 30 og vil nok neppe falle sammen som SV har gjort. En bedre sammenligning hadde vært om AP ble halvert nå i perioden med rød-grønt mareritt. Det skjedde ikke og det er liten grunn til å tro at FRP vil oppleve det samme.

Lenke til kommentar

det er synd hvis ikke enkelte av sakene til FRP går gjennom for det trengs.

endre av saken er nok lit lite gjennomtenkt

 

f.eks så får AP press fra Sv hvis de ikke øker skatene nå SV mener at staten skal sløse bort enda mere penger , i stedet for å være lit mer økonomisk i pengebruken.

 

det er lit rat at ikke alle ser tabbene dette barnehage partiet har gjort.

Lenke til kommentar
det er synd hvis ikke enkelte av sakene til FRP går gjennom for det trengs.

endre av saken er nok lit lite gjennomtenkt

 

f.eks så får AP press fra Sv hvis de ikke øker skatene nå SV mener at staten skal sløse bort enda mere penger , i stedet for å være lit mer økonomisk i pengebruken.

 

det er lit rat at ikke alle ser tabbene dette barnehage partiet har gjort.

Et godt, saklig og reflektert innlegg. Du mener Mange av FRP sine saker skal gjennom, du har 70% av befolkningen mot deg. jaja.

Lenke til kommentar

FRP ønsker å bruke pengene der de trengs og ikke slik at alle utledninger bare tror at Norge Er et snilt land.

de ønsker også at de som kan skal jobbe (etter beste evne ) for lønna si , noe ikke alle gjør.

 

sv ønsker å presse AP for å inføre skatte økning for at staten skal få enda mere penger til alt annet en det som virkelig trenges .

 

nå ser jeg heller ikke poenget hvorfor man skal betale så mange ganger for varen/tjenesten man bruker.

det holder da å betale en gang. Og til nød 2 ganger vis man da regner med økonomisk støtte fra skattepengene.

Lenke til kommentar

FrP er et politisk parti, de ønsker makt som alle andre politiske partier, som alle andre politiske partier smører de kraftig på før valget, og i likhet med alle andre politiske partier kommer de ikke til å holde alle løftene, uansett om de skulle ønske, de kommer ikke til å ha muligheten.

 

That's politics.

Lenke til kommentar
FrP er et politisk parti, de ønsker makt som alle andre politiske partier, som alle andre politiske partier smører de kraftig på før valget, og i likhet med alle andre politiske partier kommer de ikke til å holde alle løftene, uansett om de skulle ønske, de kommer ikke til å ha muligheten.

 

That's politics.

 

 

Og sånn vil det alltid bli så lenge den gjennomsnittlige velger ikke engasjerer seg i politikk og har en IQ rundt 100.

 

Det beste argumentet mot demokrati er en 15 minutters samtale med gjennomsnittsvelgeren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...