Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Jeg er en av de 245.600, førstegangsvelgerne i år. Vil forresten anbefale TV2s valgsider, mye nyttig informasjon. Kommer sikkert til å stemme Høyre i år!

:thumbup:

Tenkte på det samme fram til jeg så at de skal kjøre en hardere linje mot fildeling. dette kommer til å ende opp i katastrofe hvis ikke noen tyr til fornuft. Det neste blir begrensing av internett tilgang, noe som har vært oppe til diskusjon og avstemning i EU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke helt hva denne las Sponheim driver med.

 

først så ville han samarbeide med arbeider partiet. nå vil han det ikke

så var nei til Eu tilhenger ( det virker som om han er det forsatt ) , men ble presset il å si ja når han allers inne var nei tilhenger. på toppen av det hele så sir han ja men iikke før om ( minst) 4 år

 

nå har han endelig innrømmet at venstre er et lit parti.

nå er det veil i overkant optimistisk at V skal opnå 10% og at krf, og H tilsammen skal opnå 30%.

 

H er helt sikker interessert i å være med i regjering og kan sikkert samarbeide Frp for å oppnå dette

Lenke til kommentar
Jeg er en av de 245.600, førstegangsvelgerne i år. Vil forresten anbefale TV2s valgsider, mye nyttig informasjon. Kommer sikkert til å stemme Høyre i år!

:thumbup:

Tenkte på det samme fram til jeg så at de skal kjøre en hardere linje mot fildeling. dette kommer til å ende opp i katastrofe hvis ikke noen tyr til fornuft. Det neste blir begrensing av internett tilgang, noe som har vært oppe til diskusjon og avstemning i EU.

 

Personlig så er det flere ting som gjør at Høyre blir uaktuelt for meg :

 

*Privatiseringen av TEV har kostet trønderne ca 6 Milliarder kroner.

*Høyre og Frp ønsker å legge ned Trikken I trondheim.

*All lobbyismen som viser at høyre støtter de med mye penger som for eksempel plateselskapene etc.

*Høyre virker ganske virkelighetsfjern i enormt mange saker.

*Uttalelsene om fildeling.

Lenke til kommentar
Jeg er en av de 245.600, førstegangsvelgerne i år. Vil forresten anbefale TV2s valgsider, mye nyttig informasjon. Kommer sikkert til å stemme Høyre i år!

:thumbup:

Tenkte på det samme fram til jeg så at de skal kjøre en hardere linje mot fildeling. dette kommer til å ende opp i katastrofe hvis ikke noen tyr til fornuft. Det neste blir begrensing av internett tilgang, noe som har vært oppe til diskusjon og avstemning i EU.

 

 

Personlig så er det flere ting som gjør at Høyre blir uaktuelt for meg :

 

*Privatiseringen av TEV har kostet trønderne ca 6 Milliarder kroner.

*Høyre og Frp ønsker å legge ned Trikken I trondheim.

*All lobbyismen som viser at høyre støtter de med mye penger som for eksempel plateselskapene etc.

*Høyre virker ganske virkelighetsfjern i enormt mange saker.

*Uttalelsene om fildeling.

 

Enig, men det var fildelings uttalelsen som virkelig var kroken på døra.

Lenke til kommentar

Bønder flest i Norge er subsidiert opp gjennom ørene og det synes jeg burde ta slutt. Om firmaet mitt ikke er liv laga så går det konkurs, det er ikke snakk om at AS Norge kommer og redder meg så hvorfor skal vi bruke masse penger på bønder som ikke driver lønnsomt?

 

Jeg vil anta at trikkeselskapet i Trondheim er privat og ikke kommunalt eller statlig siden FRP/Høyre har makt til å legge det ned. Problemet her vil jeg tro er mangel på lønnsom drift og igjen; Hvorfor skal samfunnet subsidiere selskaper som har en tjeneste markedet ikke vil betale tilstrekkelig for til at driften tjener seg? Vil anta befolkningen i Trondheim velger andre mer tilbud som er mer effektive.

 

På resten er jeg enig, at Høyre maner til krig mot fildelere (eller halvparten av norges internett-brukende befolkning) er uklokt. Høyre burde tatt en runde internt først og forstått at et frieri til platebransjen ikke fører til større oppslutning til høsten og de lave resultatene på meningsmålingene er vel fortjent.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Når det gjelder trikken så har Gråkallbanen i Trondheim greid å drevet veldig lønsomt i alle år, det er først nå som de ønsker å utvide samt at det kommer en del kostnader til for utbedring av banen at Høyre + Frp går til angrep.

 

Er personlig forundret over regnestykket som høyre legger fram, men regner med at grunnen til at det blir sånn er at mens trikken må vedlikeholde sporene som de kjører på slipper bussselskapene å legge asfalten selv.

 

Trikken forurenser heller ikke og er et flott symbol på at det går ann å ha et kollektivtilbud som ikke forurenser , at høyre ønsker at kollektivtilbudet skal drives med profitt er ren og skjær idioti.

Lenke til kommentar

så vidt jeg vet så er et ikke lokalvalg , men stotingsvalg til høsten.

 

så høyere er vel mest interessert i tiltak som tjener penger.

 

venstre leker miljø parti, men bommer lit av og til

 

FRP er mest opptatt av det folk mener riktig når det gjelder bruk av penger

 

Ap skal liksom vær arbeidernes parti men her har det glidd ut

 

Sv er så mye opptatt av velferd at de heller øker skaten til folk en å bruke pengene mest mulig fornuftig.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva Frp mener om fildeling? Vet jo at SV og Venstre vil ha friere fildeling, mens AP og Høyre vil stramme inn, men hva med Frp? Aldri hørt en døyt om det fra dem. De pleier jo å like å profilere seg på saker som folk snakker om. Billigere sprit, lavere skatter, høyerre fartsgrenser, mindre avgifter osv.. Fri fildeling hadde vel passet greit inn i programmet deres?

Lenke til kommentar

FrP + fildeling på google gav meg dette:

 

- Handler om moral

 

Fremskrittspartiets kulturpolitiske talsmann, Ulf Erik Knudsen, er ikke i tvil.

– Moral er problemet, sier han.

 

Bare de siste årene har ulovlig nedlasting økt dramatisk, og siden 1998 har salget av musikk blitt redusert med hele 30 prosent. Det lastes ned ulovlig for mellom åtte og 16 milliarder kroner i året - bare i Norge. Et forsiktig anslag viser et årlig tap for plate- og musikkbransjen på minst 200 millioner kroner.

 

Engasjement

Knudsen tror at arbeidet mot ulovlig nedlastning starter allerede i klasserommene.

 

- Jeg er sikker på at dette temaet vil være en kilde til diskusjon og argumentasjon i skoleverket. I klasserommene vil det være et stort engasjement for nettopp dette. For dette handler om moral og det å skape holdninger hos unge, siden vi vet at majoriteten av de som laster ned ulovlig, er mellom 13 og 25 år, forklarer Knudsen.

 

Internasjonalt samarbeid

Han er enig med Jørn Lande i at bakmennene må tas. Samtidig mener han det burde statueres noen eksempler.

 

- Jeg mener ikke at myndigheter og politi skal drive klappjakt på uvitende 14- og 15-åringer, men det kan virke preventivt om det plutselig dukker politi opp på døren hjemme hos noen. Da får disse et forklaringsproblem overfor sine foreldre, som igjen har et ansvar for å opplyse sine barn om hva som er lovlig og ikke, sier Knudsen.

 

- Men som Lande også sier, så er det åpenbart at man må jobbe sammen på tvers av landegrensene og få til et internasjonalt samarbeid, mener Knudsen.

 

http://www.frp.no/Innhold/FrP/Milliontap+p...d25-TgdDSX-.ips

Lenke til kommentar
FrP + fildeling på google gav meg dette:

 

- Handler om moral

 

Fremskrittspartiets kulturpolitiske talsmann, Ulf Erik Knudsen, er ikke i tvil.

– Moral er problemet, sier han.

 

Bare de siste årene har ulovlig nedlasting økt dramatisk, og siden 1998 har salget av musikk blitt redusert med hele 30 prosent. Det lastes ned ulovlig for mellom åtte og 16 milliarder kroner i året - bare i Norge. Et forsiktig anslag viser et årlig tap for plate- og musikkbransjen på minst 200 millioner kroner.

 

Engasjement

Knudsen tror at arbeidet mot ulovlig nedlastning starter allerede i klasserommene.

 

- Jeg er sikker på at dette temaet vil være en kilde til diskusjon og argumentasjon i skoleverket. I klasserommene vil det være et stort engasjement for nettopp dette. For dette handler om moral og det å skape holdninger hos unge, siden vi vet at majoriteten av de som laster ned ulovlig, er mellom 13 og 25 år, forklarer Knudsen.

 

Internasjonalt samarbeid

Han er enig med Jørn Lande i at bakmennene må tas. Samtidig mener han det burde statueres noen eksempler.

 

- Jeg mener ikke at myndigheter og politi skal drive klappjakt på uvitende 14- og 15-åringer, men det kan virke preventivt om det plutselig dukker politi opp på døren hjemme hos noen. Da får disse et forklaringsproblem overfor sine foreldre, som igjen har et ansvar for å opplyse sine barn om hva som er lovlig og ikke, sier Knudsen.

 

- Men som Lande også sier, så er det åpenbart at man må jobbe sammen på tvers av landegrensene og få til et internasjonalt samarbeid, mener Knudsen.

 

http://www.frp.no/Innhold/FrP/Milliontap+p...d25-TgdDSX-.ips

Det liberale partiet FrP :D

Lenke til kommentar

Greit å vite at Frp er såpass mye imot fildeling.

Når det gjelder den lokale politikken så reflekterer den jo også ofte mye av den globale politikken til et parti, derfor blir det langt mindre aktuelt å stemme på feks høyre når man har slike udugelige lokalpolitikkere.

 

Uansett så er jeg generelt imot høyre sin politikk, enkelt og greit, det stemmer rett og slett ikke overens med det jeg selv føler er riktig i mange spørsmål. Selvsagt så er ikke alt galt, men mye er rett og slett feil og vil føre til at vi mister mange goder vi har arbeidet i mange år for å få.

 

Regner med at det er ingen som ønsker å ende opp med amerikanske tilstander?

Lenke til kommentar
Regner med at det er ingen som ønsker å ende opp med amerikanske tilstander?

 

Vel, det alternativet er langt bedre enn motsetningen..

Ikke helt sikker på om jeg hører hjemme i denne tråden, da jeg ikke er gammel nok til å stemme.. Men det er jo ikke lenge igjen heller. Har bestemt meg for at jeg skal stemme blankt, eller Nasjonaldemokratene. Har ingen tro på noen av partiene, for å være helt ærlig. Politikere er og blir politikere.

Lenke til kommentar
Regner med at det er ingen som ønsker å ende opp med amerikanske tilstander?

 

Vel, det alternativet er langt bedre enn motsetningen..

Ikke helt sikker på om jeg hører hjemme i denne tråden, da jeg ikke er gammel nok til å stemme.. Men det er jo ikke lenge igjen heller. Har bestemt meg for at jeg skal stemme blankt, eller Nasjonaldemokratene. Har ingen tro på noen av partiene, for å være helt ærlig. Politikere er og blir politikere.

Det eneste du er opptatt av er å sende ut alle innvandrere? Hvorfor ikke heller stemme Frp da? De har jo i minste en helhetlig politikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...