Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

for meg så hadde det vært perfekt at FRP,AP og kanskje høyre kunne samarbeidet på et saklig grunnlag

det er jo det folket ønsker. problemet her er ar høye og venstre siden nekter å samarbeidde så intens at det går ut over sakene.

 

 

litt pussig i grunnen at venstre i Danmark skulle være så lik (ening ) med FRP i Norge .

jeg har hele tiden at venstre i Norge og Danmark var mere lik hverandre

Selv om partiet heter venstre betyr det ikke at det ligger på venstresiden. Venstre i Norge er jo heller ikke et venstre parti. Venstre i danmark er heller ikke et sosialistisk parti. Hvis jeg ikke tar helt fei avviste danske venstre at de var søsterparti med FrP. De har veldig lik innvandringspolitikk.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for meg så hadde det vært perfekt at FRP,AP og kanskje høyre kunne samarbeidet på et saklig grunnlag

det er jo det folket ønsker. problemet her er ar høye og venstre siden nekter å samarbeidde så intens at det går ut over sakene.

 

 

litt pussig i grunnen at venstre i Danmark skulle være så lik (ening ) med FRP i Norge .

jeg har hele tiden at venstre i Norge og Danmark var mere lik hverandre

Selv om partiet heter venstre betyr det ikke at det ligger på venstresiden. Venstre i Norge er jo heller ikke et venstre parti. Venstre i danmark er heller ikke et sosialistisk parti. Hvis jeg ikke tar helt fei avviste danske venstre at de var søsterparti med FrP. De har veldig lik innvandringspolitikk.

 

Venstre i Norge er på høyresiden.

Venstre i Danmark er ikke sosialistisk ( som du skriver ) og altså ikke på venstresiden.

 

da må både venstre i Norge og Danmark ligge på høyresiden. da skulle man tro at de har sånn noenlunde samme syn på sakene om mellom H,V og Krf i Norge

Lenke til kommentar

Hvilken påvirkning har vi egentlig? For meg ser det ut som om de demokratiske mekanismene er nesten borte. Vi kan stemme på et parti, men de forholder seg overhode ikke til folkeviljen, hvis de da ikke ser seg nødt til å bekjempe den. Det er FN, EU, bildenbergergrupper og jeg vet ikke hva som styrer dem.

 

Det er derfor de frykter og hater Frp. De snakker hele tiden slik som vanlige folk tenker. Og dette passer den etablerte makteliten dårlig.

 

Jeg tror demokratienes tid snart er forbi.

Lenke til kommentar
Hvilken påvirkning har vi egentlig? For meg ser det ut som om de demokratiske mekanismene er nesten borte. Vi kan stemme på et parti, men de forholder seg overhode ikke til folkeviljen, hvis de da ikke ser seg nødt til å bekjempe den. Det er FN, EU, bildenbergergrupper og jeg vet ikke hva som styrer dem.

 

Det er derfor de frykter og hater Frp. De snakker hele tiden slik som vanlige folk tenker. Og dette passer den etablerte makteliten dårlig.

 

Jeg tror demokratienes tid snart er forbi.

Men nå har vel Siv Jensen deltatt på et bilderberg møte da...

Lenke til kommentar

hva skal man si ? hvis man tar miljø saken så har også FRP sine meninger om det. partiet ønsket nok også å være med på forsamlingene for å fremme sine meninger .

 

 

partier er skeptisk til om det er menskene sin skyld eller ikke.

og av den grunne så har de ikke fått lov til å forklare seg til alle gruppene.

 

hvis noen er skeptisk så må man få anledning til å diskutere saken ned dem som tror på den slik at man finner ut av saken .

 

men her var det altså bestemt at at alle skulle tro på det.

 

det er ikke demokratisk.

 

 

det må sies at det virker som om mye av disse miljøavgiften som er trupet fram p.g.a miljøsaken er kun inntekter til staten . de blir altså ikke brukt særlig fornuftig.

 

 

så har man sakene med disse avgiften som hjelpekorpsene må betalte til staten.

her var vist FRP alen om å gjøre noe med det

Lenke til kommentar
hvis noen er skeptisk så må man få anledning til å diskutere saken ned dem som tror på den slik at man finner ut av saken .

 

men her var det altså bestemt at at alle skulle tro på det.

 

det er ikke demokratisk.

Om jeg ikke tror på at bedre veier fører til bedre framkommelighet, slipper jeg da å betale bompenger?

Lenke til kommentar
hvis noen er skeptisk så må man få anledning til å diskutere saken ned dem som tror på den slik at man finner ut av saken .

 

men her var det altså bestemt at at alle skulle tro på det.

 

det er ikke demokratisk.

Om jeg ikke tror på at bedre veier fører til bedre framkommelighet, slipper jeg da å betale bompenger?

 

Nei, men da bør du legges inn.

Lenke til kommentar

det med bedre veier og fremkommelighet er interessant.

på den ene siden så gjør bedre fremkommelighet til at man sparer lit tid og ikke minst bruker mindre drivstoff.det er jo kjent at det stadig kommer flere biler ut på veien

da må fremkommeligheten forbedres på en eller annen måte

 

alternativet er jo at man bruker kollektivtransport. problemet er at de kjøretøyene også bruker de samme veiene som resten av trafikken.

 

på den andre siden så er det en del politikere som har "bestemt" at det skal ikke kjøre flere biler på veiene i Norge uansett hva behovet er .

det prøver de med å sette avgifter på det uten å komme med alternativer .

 

bompenger er bare et eksempel på at staten skal ta inn enda flere (moms)penger.

Lenke til kommentar

er det ingen saker som du er enige med partiene i ?

du måm bare plukke ut det partiet som du er mest enig i, ulempen er da at man da risikerer at de vil dra med seg partier som du er uenige med.

 

det er også lurt å følge med i god stund før valget for å sortere ut hva som er fakta og hva som er ren løgn for om ikke a snakke om propagandaen for å sette kornkuende partier i et dårliger lys en det som er fakta.

 

jeg vil vel også å tro at man bør lese valgprogrammet og en stund før valget for å eliminere løgner der.

 

mange gjør det jeg mer er en tabbe å bastant bestemme seg for om de skal velge sosialistisk eller borgerlig før de velger parti

Lenke til kommentar
Vi som allerede stemte på den gamle pollen kan ikke stemme på den nye. Kanskje en idee å fikse det?

Er veldig klar over dette og jeg synes det er veldig dumt, men det er dessverre ikke teknisk mulig å gjøre noe med. Da må jeg slette hele den gamle spørreundersøkelsen og vil jeg nødig gjøre. Dessverre.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...