Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

For er det ikke litt ignorant å avvise all eventuell ny kunnskap og erfaring frem mot valget? Det er tross alt det man gjør hvis man alt har bestemt seg i dag.

Tidligere erfaringer og kunnskap om politikeres idioti og holdninger ser jeg ingen grunn til å legge bort, så å bestemme seg for hvilke partier jeg ikke vil stemme på blir lett. Da står det igjen få kandidater, og man har i praksis bestemt seg.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde stemt DLF dersom det stilte i Hordaland, men blir vel FrP som beste alternativ.

 

 

 

Fikk disse resultatene på den testen=)

 

FRP

88,9 %

 

H

61,6 %

 

V

61 %

 

 

Disse partiene bør du styre unna:

 

KRF

45,8 %

 

SP

22,7 %

 

SV

21,4 %

 

AP

21,1 %

Lenke til kommentar

Stemmer vel AP. Andre partier jeg kan stemme Venstre eller Høyre. AP, Venstre og Høyre i regjering hadde vært perfekt. Det er lite sannsynlig men det er lov å håpe. Det er historikken som hindre Høyre og AP i å samarbeide. Disse partiene er enige i mye og det hadde vært en fin blanding. Jeg tipper det blir en mindretallsregjering med AP. Jeg tror ikke de rødgrønne kommer til å få over 50% av mandatene og da er det ingen mening for AP og samarbeide med SP og SV.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Sitter enda og vurderer - men som en liten observasjon så synes jeg det er nokså fælt å gå fra min tidligere holdning med "hvilke partier har saker jeg brenner for" og over til dagens "hvilke partier har saker som det må aldri bli noe av".

 

Det er alltid mye kjekkere å støtte et parti fordi en liker politikken deres, og ikke bare gi støtte fordi en frykter andre partiers politikk.

Lenke til kommentar

for meg så hadde det vært perfekt at FRP,AP og kanskje høyre kunne samarbeidet på et saklig grunnlag

det er jo det folket ønsker. problemet her er ar høye og venstre siden nekter å samarbeidde så intens at det går ut over sakene.

 

 

litt pussig i grunnen at venstre i Danmark skulle være så lik (ening ) med FRP i Norge .

jeg har hele tiden at venstre i Norge og Danmark var mere lik hverandre

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...