Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Da har jeg ringt og plaget Cecilie litt igjen. Hun kunne ikke si annet enn at hun hade sendt det videre oppover i systemer og ventet selv på tilbakemelding. Fortalte om denne tråden og Facebook gruppen. Virket ikke som hun tok det så seriøst. Når jeg diskuterer med henne ender hun stort sett opp med å konkludere med at det ikke er deres skyld, men i dag la hun da til at hun forstod vår frustrasjon veldig godt, og ikke kunne gjøre annet enn å vente på tilbakemelding fra de over seg. Jeg blir borte i to uker (thailand) og har derfor liten mulighet til å "plage dem" på anne måte enn å sende dem en mail eller to i uken. Fint om andre sender mail/ringer. Jeg har også opplyst at om det ikke skjer noe snart vil jeg vurdere å kontakte forberukerådet og andre instanser som kan ha interesse av å høre om deres slette arbeid når det gjelder suppport på et produkt som inneholder en del småfeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg ringt og plaget Cecilie litt igjen. Hun kunne ikke si annet enn at hun hade sendt det videre oppover i systemer og ventet selv på tilbakemelding. Fortalte om denne tråden og Facebook gruppen. Virket ikke som hun tok det så seriøst. Når jeg diskuterer med henne ender hun stort sett opp med å konkludere med at det ikke er deres skyld, men i dag la hun da til at hun forstod vår frustrasjon veldig godt, og ikke kunne gjøre annet enn å vente på tilbakemelding fra de over seg. Jeg blir borte i to uker (thailand) og har derfor liten mulighet til å "plage dem" på anne måte enn å sende dem en mail eller to i uken. Fint om andre sender mail/ringer. Jeg har også opplyst at om det ikke skjer noe snart vil jeg vurdere å kontakte forberukerådet og andre instanser som kan ha interesse av å høre om deres slette arbeid når det gjelder suppport på et produkt som inneholder en del småfeil.

 

Har sendt de en mail nå jeg også. Støtter Tropetor på det å sende mail til de. Får de mange nok så kankje de får ut fingern tilslutt :)

Lenke til kommentar

Sendte også dinside.no en liten mail jeg :thumbs: Alle ting hjelper!

 

Hei!

 

Viser til test av Samsung omnia HD: http://www.dinside.no/819104/samsung-omnia-hd

 

Å regner med dere er interessert hvor "bra" denne egentlig er?

 

En mobil til snaue 7000.- kroner, som er full av feil å buggs, å en suport som ikke er verd telleskrittene engang:-S

 

Se innspill fra frustrerte kjøpere av telefonen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...689&st=1360

Lenke til kommentar

Eller 24 stk som er registrert til nå..hehe..

Uansett er det ikke bra med dårlig omtale rundt omkring..Det kan "skremme bort" mulige kunder..

 

 

tror dere virkelig samsung føler seg truet av en facebook gruppe på rundt 2000 stk?mulig det er 2000 i norge om ikke færre som har denne tlf.

 

 

Edit - Kan desverre ikke joine gruppen siden jeg fjernet min facebook konto sist år,men lykke til.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Yess...

Då har eg hatt telefonen ca. 3-4 dager og vart veldig positivt overaska :D

Men eg tenkte det var på tide med ein ny firmware, og eg er ikkje heilt sikker på kva eg skal gjere, nokon som har ein guide elr noko slikt?

 

Men kjøpte i tilleg ein Invisible Shield, tungvingt å ta den på men ellers veldig kjekk og ha.

Endret av asmund93
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mye tull med denne telefonen. Det kan være greit å lage en liste av problemer:

1. Rapportert: Videoavspilling skjer i 20-22 fps mens den skal være 24 fps. Det betyr hakking

2. Rapportert: Taster på skjermen fryser, glipper og gir feil resultat ved inntasting.Må sendes inn for kalibrering - 3 uker.

3. Rapportert: Dårlig lyd på samtaler. Langt under det billigtelefoner leverer.

4. Rapportert: All lagring skjer på C: noe som fører til at telefonen blir fullpakket av cachefiler , sms og mms's. Ikke mulig å legge dette over på E:

5. Rapportert: Deler av skjermen blir unresponsive.

6. Lyd på videoopptak er helt ute av synch

 

mm. (Legg til mer ettersom dere kommer på)

 

Alt dette har jeg personlig opplevd. Jeg har også hatt telefonen på service i 3 uker. Min erfaring etter å ha lest en rekke forum er at alle disse tingene kan tilskrives Firmware/Software som ikke er tilstrekkelig utviklet.

 

Mvh Writern

Lenke til kommentar

Ble dårlig av å se på dette :p

 

Men skjønnte ikke noe av slutten, fordi plastikken den tar man jo av når man unboxer telefonen uansett, lite point i å gå med denne på..

-Hvorfor i helvette, lager dem ikke en test med denne plastikken AV, og heller prøver noe mer relevant? F.ex nøkler og kort og noe annet med metall som man kanskje vil komme borti i hverdagen som kan være ett mulig tilfelle!? Ikke ett tannlegeborr! Hvem kommer til å kjøpe Omnia HD for så og prøve og stå og skrape opp skjermen mest mulig?! :mad:

 

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Ble dårlig av å se på dette :p

 

Men skjønnte ikke noe av slutten, fordi plastikken den tar man jo av når man unboxer telefonen uansett, lite point i å gå med denne på..

-Hvorfor i helvette, lager dem ikke en test med denne plastikken AV, og heller prøver noe mer relevant? F.ex nøkler og kort og noe annet med metall som man kanskje vil komme borti i hverdagen som kan være ett mulig tilfelle!? Ikke ett tannlegeborr! Hvem kommer til å kjøpe Omnia HD for så og prøve og stå og skrape opp skjermen mest mulig?! :mad:

 

 

Se filmen hos Youtube

 

 

Hvis du følger litt bedre med så står det "invisible shield", som er en type beskyttelse for mobiltelefoner og andre ting. Det er derfor ikke den orginale plasten han river bort på slutten.

Lenke til kommentar
Hehe :D

Har faktisk den invisble shield, funker fint men vanskelig å ta det på.

Men spør igjen: Er det noen som gidder å finne ein guide elr noko slikt for å oppdatere firmwaren?

 

HeHe!!

 

Kan tenkte meg det er litt vanskelig å ta det på. Jeg greier meg fint uten.

 

Asmund93: Du kan blar tilbake til s.64 - s.68 i forumet og det står alt der om oppdatere firmware. Du kan oppdater sist nyeste nordisk russisk firmware til telefon. Det har jeg gjort, og ble ganske mer fornøyd med telefon nå etter oppdatert. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da kan jeg igjen fastslå at min Omnia 8910 har nøyaktig de samme problemene med uresponsiv tochscreen som før jeg sendte den inn på rep.for 3 uker siden. 3 dager tok det før den var ubrukelig igjen. Da hadde de flasha den med ny software (ikke Firmware) og resetta den. Jeg la ikke inn noen programmer..kobla den ikke opp mot PC'en engang bare for å forsikre meg om at det ikke var noe jeg gjorde som laga problemene. Forbannet? Veldig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...