Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Og der knuste glasset forran skjermen(fløy noen meter ned i betonggulv. Noen som vet om noe sted i oslo som fikser ting som dette?

 

Mulig du ikke vil gjøre ting selv, men nytt glass er å få på Ebay, om du takler å vente en uke eller to for å (sikkert) spare en god del penger:

 

Original LCD Touch Screen Digitizer Samsung i8910 Omnia

Endret av oesvends
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå orker ikke jeg å lese igjennom hele tråden her, så selv om det sikkert er spurt om hundre ganger før, gjør jeg det en gang til.

 

ser mange her har problemer med sin Omnia HD, jeg har nå bare hatt min i 2-3 dager, men har enda tilgode å ha noen problemer med den.

 

det jeg derimot har litt trøbbel med er e-posten på telefonen. noen her som har fått satt opp Hotmail på denne? det ble jo tidligere åpnet for å bruke hotmail på mobile enheter. hadde bl.a dette på min iPod Touch.

 

en annen ting, hvilke programmer eksisterer til denne, og hvilke bør man ha? operativsystemet er jo gammelt, så noe fornuftig må det jo være.

Lenke til kommentar
Nå orker ikke jeg å lese igjennom hele tråden her, så selv om det sikkert er spurt om hundre ganger før, gjør jeg det en gang til.

 

ser mange her har problemer med sin Omnia HD, jeg har nå bare hatt min i 2-3 dager, men har enda tilgode å ha noen problemer med den.

 

det jeg derimot har litt trøbbel med er e-posten på telefonen. noen her som har fått satt opp Hotmail på denne? det ble jo tidligere åpnet for å bruke hotmail på mobile enheter. hadde bl.a dette på min iPod Touch.

 

en annen ting, hvilke programmer eksisterer til denne, og hvilke bør man ha? operativsystemet er jo gammelt, så noe fornuftig må det jo være.

 

jeg lurer på akkurat det samme. Jeg har skaffet meg de programmene jeg mener er et must, men har enda ikke fått skaffet meg en skikkelig email client til hotmail adressen min:(

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg formaterer onmnia hd. Jeg har forsøkt programvareoppdatering på pc suite, men har visstnok den nyeste. Dermed får jeg ikke mulighet til å re-innstallere programmvare. Vet noen åssen jeg kan utføre en såkalt hard-reset?

 

Hm. Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener - er du HELT sikker på at du vil kjøre "hard reset"? Fjern iallfall ekstra minnekort, og ta backup av ALT du har lagret på telefonminnet først.

 

"Hard reset": trykk "ring", få fram tlf.tastaturet. Trykk nå *#7370#

"Unlock code" er "00000000" (8 nuller)

VENT til prosessen er ferdig - det tar litt tid...

 

Jeg husker ikke helt, men når telefonen restarter, er den ennå ikke helt ferdig. Du må regne med at alt som lå på E: er borte, og det må legges inn på nytt. Bruk PC Studio til backup/restore: NB - dette tar også TID, om du f.eks. har mye lagret (bilder/videoer/musikk).

 

Håper dette er til hjelp. Vider ellers til det utmerkede forumet her:

http://forums.samsungi8910omnia.com/

 

BjOlav

Lenke til kommentar

Hei, etter å ha lest gjennom hele tråden ble jeg litt usikker på om jeg ville ha denne telefonen, men som det er med alle telefoner er det jo en del problemer med telefonene i startn men bruker som regel å rette på seg...

 

Jeg klarte nu uansett ikke å la hver å kjøpe den :new_woot:

 

Så spørsmålet mitt blir jo... trenger jeg å kjøpe dette fra CDON : Invisible Shield Samsung Omnia HD Full Body, eller er det ikke noe behov??,

Lenke til kommentar
Hei, etter å ha lest gjennom hele tråden ble jeg litt usikker på om jeg ville ha denne telefonen, men som det er med alle telefoner er det jo en del problemer med telefonene i startn men bruker som regel å rette på seg...

 

Jeg klarte nu uansett ikke å la hver å kjøpe den :new_woot:

 

Så spørsmålet mitt blir jo... trenger jeg å kjøpe dette fra CDON : Invisible Shield Samsung Omnia HD Full Body, eller er det ikke noe behov??,

 

Jeg har kjøpt og installert Invisible Shield, og kan varmt anbefale det. Litt arbeid med å få lagt det på, krever litt fingerferdighet - men dette er veldig ba beskyttelse for skjermen og batteridekslet.

 

Men må og må... smakssak? Jeg har tlf i lomma, og føler at skjermen er bedre beskytta med denne filmen enn uten.

 

Og grattis med telefonen - den er bra, og blir stadig bedre!

 

BjOlav

Lenke til kommentar
Etter å selv ha oppdatert firmwaren (I8910_Sweden_Netherlands_Switzerland_Germany_Italy) på telefonen er det nå plutselig ikke mulig å søke etter oppdateringen firmwareoppdateringer gjennom Samsung pc-studio.. Noen spes grunn til dette? Blir jo tungvindt når samsung norge omsider kommer med en offisiell oppdatering... :cry:

 

Det var rart. Jeg har spurt Quist om dette (han som har laget det russiske imaget med Norsk input. Han sier at han selv har gjort dette mange ganger i forbindelse med all testingen han har gjort.

 

Han sier vel selv i sin egen tråd at man kan nedgradere til gammel nordisk firmware for så å oppdatere fra denne i pcstudio. Han sier også at det var det han selv pleide å gjøre i starten...

Endret av kjibba
Lenke til kommentar
Da var Invisible Shield også bestilt...

 

Litt vondt i magen etter å ha brukt så mye på en mobil, men blir nok sikkert bedre når jeg får den :yes:

En god forsikring kan hjelpe når uhellet er ute og reklamasjon ikke blir dekket. Spesielt når en mobiltelefon som Samsung Omnia HD er så dyr er forsikring en smart investering.

Lenke til kommentar

Kjøpte min i juli.Har ikke brukt noe beskyttelse.Telefonen er like fin som ny,men jeg behandler den fin og da.. :)

 

Program jeg har lagt inn

 

Opera mini,Gmail,Norsk Tipping,AccuWeather,Blackboard,Paint Pad,Soft Touch StopWatch,MobilTTV,Google Maps,Youtube,Wefi,FlashLight,Nimbuzz,Travler,The Musician's Swiss Knife,Chords,Sms Preview,Bolt,XpressDrums,Chromatic Tuner,Rotary Dialer,Photo Flow,Level,Nice Calc 3,Mame XM,ScreenSnap..

Touch Guitar (funker ikke 100% :p ),Touch Piano (funker ikke 100% :p )

 

+ 20 spill.

Orker ikke skrive alle,men synes selv at Labyrinth Lite,Texas Hold'Em Poker,Conncet4,Fifteen og Solitaire funker bra.

:)

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Takker så mye:) Jeg gjør ett forsøk.

 

Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg formaterer onmnia hd. Jeg har forsøkt programvareoppdatering på pc suite, men har visstnok den nyeste. Dermed får jeg ikke mulighet til å re-innstallere programmvare. Vet noen åssen jeg kan utføre en såkalt hard-reset?

 

Hm. Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener - er du HELT sikker på at du vil kjøre "hard reset"? Fjern iallfall ekstra minnekort, og ta backup av ALT du har lagret på telefonminnet først.

 

"Hard reset": trykk "ring", få fram tlf.tastaturet. Trykk nå *#7370#

"Unlock code" er "00000000" (8 nuller)

VENT til prosessen er ferdig - det tar litt tid...

 

Jeg husker ikke helt, men når telefonen restarter, er den ennå ikke helt ferdig. Du må regne med at alt som lå på E: er borte, og det må legges inn på nytt. Bruk PC Studio til backup/restore: NB - dette tar også TID, om du f.eks. har mye lagret (bilder/videoer/musikk).

 

Håper dette er til hjelp. Vider ellers til det utmerkede forumet her:

http://forums.samsungi8910omnia.com/

 

BjOlav

Lenke til kommentar
opera mini, photoflow, google maps og nå profimail. Profimail funker greit. Veldig bassert på s60 3rd, men den gjør jobben selv på 5th

 

lastet du ned disse direkte på mobilen?

 

 

Noen er freeware. Alltid lurt å bli medlem på en bra forumside. Jeg er medlem på daily mobile blandt annet. Laster først ned på pcen, deretter overfører sis filen til mobben.

Lenke til kommentar
Nå orker ikke jeg å lese igjennom hele tråden her, så selv om det sikkert er spurt om hundre ganger før, gjør jeg det en gang til.

 

ser mange her har problemer med sin Omnia HD, jeg har nå bare hatt min i 2-3 dager, men har enda tilgode å ha noen problemer med den.

 

det jeg derimot har litt trøbbel med er e-posten på telefonen. noen her som har fått satt opp Hotmail på denne? det ble jo tidligere åpnet for å bruke hotmail på mobile enheter. hadde bl.a dette på min iPod Touch.

 

en annen ting, hvilke programmer eksisterer til denne, og hvilke bør man ha? operativsystemet er jo gammelt, så noe fornuftig må det jo være.

 

 

Prøv denne, fungerte fint hos meg: http://v3.izymail.com/register.aspx

Endret av Bendizzle
Lenke til kommentar
Nå orker ikke jeg å lese igjennom hele tråden her, så selv om det sikkert er spurt om hundre ganger før, gjør jeg det en gang til.

 

ser mange her har problemer med sin Omnia HD, jeg har nå bare hatt min i 2-3 dager, men har enda tilgode å ha noen problemer med den.

 

det jeg derimot har litt trøbbel med er e-posten på telefonen. noen her som har fått satt opp Hotmail på denne? det ble jo tidligere åpnet for å bruke hotmail på mobile enheter. hadde bl.a dette på min iPod Touch.

 

en annen ting, hvilke programmer eksisterer til denne, og hvilke bør man ha? operativsystemet er jo gammelt, så noe fornuftig må det jo være.

 

 

Prøv denne, fungerte fint hos meg: http://v3.izymail.com/register.aspx

 

 

Har ikke prøvd det selv, men er det ikke bare å gå inn på Smart search og velge Windows Live? Ligger jo mail der

Lenke til kommentar
Nå orker ikke jeg å lese igjennom hele tråden her, så selv om det sikkert er spurt om hundre ganger før, gjør jeg det en gang til.

 

ser mange her har problemer med sin Omnia HD, jeg har nå bare hatt min i 2-3 dager, men har enda tilgode å ha noen problemer med den.

 

det jeg derimot har litt trøbbel med er e-posten på telefonen. noen her som har fått satt opp Hotmail på denne? det ble jo tidligere åpnet for å bruke hotmail på mobile enheter. hadde bl.a dette på min iPod Touch.

 

en annen ting, hvilke programmer eksisterer til denne, og hvilke bør man ha? operativsystemet er jo gammelt, så noe fornuftig må det jo være.

 

 

Prøv denne, fungerte fint hos meg: http://v3.izymail.com/register.aspx

 

 

Denne izymail, er den gratis forresten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...