Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan alltids flashe firmware selv dersom en får tak i firmwareoppdateringen.

 

Men i værste fall kan man vel da få den oppdatert hvis man leverer den inn.

 

Jeg sendte selv en forespørsel om dette til Samsung. Jo flere som klager jo mer sannsynlighet for at vi kan få denne firmwareoppdateringen offisielt.

 

Jeg kjøpte min Omnia HD gjennom Chess sin nettbutikk. I følge versjonen av firmware jeg har ser det ut til at det kan være den generelle versjonen.

Noen som har en anelse om Omnia HD kjøpt i Norge er det de kaller for "generic unbranded"? Min firmwareversjon er I8910XXIE4. XX står for generic, I for år 2009, E for måned Mai og 4 for versjonsnummeret.

 

Hvordan flasher man firmware selv? Jeg fant ut at man ikke får gjort noen ny-innstallering dersom man besitter nyeste programvare. Husker at jeg kunne re-innstallere når jeg ville med min gamle nokia n95 og dens pc-suite for symbian s60 3. Jeg har klart å slette noen av de orginale filmene på min omnia hd, og skulle gjere foretatt en ny-innstallasjon slik at den ble slik den var når jeg pakket den ut. (dette med *#7370# er ikke en ny-innstallasjon)

Lenke til kommentar

Er det noen kloke hoder her inne som kan hjelpe?

Problemet er at jeg installerte Opera 5 beta, men det skjedde noe feil, vet ikke helt hva.

Nå får jeg ikke avinstallert programmet og det vil ikke starte.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan slette hele programmet ved å gå inn på telefonen via pc'en? kanskje noen har en annen lur løsning på problemet mitt? :p

 

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
opera mini, photoflow, google maps og nå profimail. Profimail funker greit. Veldig bassert på s60 3rd, men den gjør jobben selv på 5th

 

lastet du ned disse direkte på mobilen?

 

 

Noen er freeware. Alltid lurt å bli medlem på en bra forumside. Jeg er medlem på daily mobile blandt annet. Laster først ned på pcen, deretter overfører sis filen til mobben.

 

Du kan selvfølgelig laste direkte ned på mobilen :-)

Jeg har nettopp gjort det. Den nye ser meget bedre ut enn forgjengeren.

Det innlagte tastaturet er litt tregt, men det er foreløpig det eneste jeg har å utsette.

Lenke til kommentar
Er det noen kloke hoder her inne som kan hjelpe?

Problemet er at jeg installerte Opera 5 beta, men det skjedde noe feil, vet ikke helt hva.

Nå får jeg ikke avinstallert programmet og det vil ikke starte.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan slette hele programmet ved å gå inn på telefonen via pc'en? kanskje noen har en annen lur løsning på problemet mitt? :p

 

på forhånd takk :)

 

Har du prøvd å installere over den eksisterende (re-installere uten å fjerne først) versjonen? Har du prøvd Handy Task manager eller andre prg for å se hvilke prosesser som kjører? Hvis prg ikke reagerer, så høres det ut som det kjører i bakgrunnen... Men jeg er ingen ekspert, altså.

 

Søk litt rundt på ulike Symbian- eller i8910-forum, kanskje det finnes prg som kan rydde opp i installasjonsfeil.

 

Jeg har bare prøvd Opera Mini 5 en liten stund, men den er "by far" den beste nettleseren, etter hva jeg kan se...

 

 

BjOlav

Lenke til kommentar

jeg får ikke til Photoflow. får bare "feil med sertifikat" eller noe sånt. er det noen spesiell versjon dere bruker?

 

er forøvrig ikke veldig imponert over flyten når jeg bruker telefonen. er langt fra så "smooth" som iPod Touch'en, og mye mindre brukervennlig. nå er den riktignok fortsatt i startfasen, så jeg håper det blir bedre etter en par nye firmwares.

Lenke til kommentar
jeg får ikke til Photoflow. får bare "feil med sertifikat" eller noe sånt. er det noen spesiell versjon dere bruker?

 

er forøvrig ikke veldig imponert over flyten når jeg bruker telefonen. er langt fra så "smooth" som iPod Touch'en, og mye mindre brukervennlig. nå er den riktignok fortsatt i startfasen, så jeg håper det blir bedre etter en par nye firmwares.

opera 5 er helt super. bortsett fra at den fryser. eg tror det er mobilen. alt mobilen tar i blir til drit.

Lenke til kommentar
Du har antakelig gjort en feil i oppsettet av SMTP-server (utgående e-postserver). Eksempelvis må jeg bruke Telenors SMPT-server for å sende e-post, selv om jeg har konfigurert en IMAP-konto mot jobbens e-postserver.

 

 

Jeg fulgte kun izymail sin oppskrift. Med profimail gjøres dette automatisk. den er push and ready to go

 

Hva er Izymail sin oppskrift da? Jeg bruker Profimail, men har da satt opp alt manuelt.

Lenke til kommentar
Du har antakelig gjort en feil i oppsettet av SMTP-server (utgående e-postserver). Eksempelvis må jeg bruke Telenors SMPT-server for å sende e-post, selv om jeg har konfigurert en IMAP-konto mot jobbens e-postserver.

 

 

Jeg fulgte kun izymail sin oppskrift. Med profimail gjøres dette automatisk. den er push and ready to go

 

Hva er Izymail sin oppskrift da? Jeg bruker Profimail, men har da satt opp alt manuelt.

 

 

hm. på profimail trykte jeg kunn inn epost adressen min og passord. resten gikk automatisk, mener eg... men uansett. Profimail er veldig bra, selv om meny systemet er ikke akkurat så veldig touch vennlig. Gratis er den heller ikke. Hva mener du om saken?har du betalt for den? ( eg må uansett få til utgående epost, før eg ser i lommeboken)

Lenke til kommentar
Du har antakelig gjort en feil i oppsettet av SMTP-server (utgående e-postserver). Eksempelvis må jeg bruke Telenors SMPT-server for å sende e-post, selv om jeg har konfigurert en IMAP-konto mot jobbens e-postserver.

 

 

Jeg fulgte kun izymail sin oppskrift. Med profimail gjøres dette automatisk. den er push and ready to go

 

Hva er Izymail sin oppskrift da? Jeg bruker Profimail, men har da satt opp alt manuelt.

 

 

hm. på profimail trykte jeg kunn inn epost adressen min og passord. resten gikk automatisk, mener eg... men uansett. Profimail er veldig bra, selv om meny systemet er ikke akkurat så veldig touch vennlig. Gratis er den heller ikke. Hva mener du om saken?har du betalt for den? ( eg må uansett få til utgående epost, før eg ser i lommeboken)

 

er ikke telenors SMTP server bare smtp.online.no? må man ha egen port og?

 

Edit:

 

nå fikk jeg til å sende e-post på profimail. brukte disse instillingene.

 

så satte jeg "Use SSL for SMTP" til "Start TSL" og SMTP port til 587, uten at jeg skal si det er nødvendig. har ikke testet med port 25 etter at jeg fikk det til å fungere.

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
Er det noen kloke hoder her inne som kan hjelpe?

Problemet er at jeg installerte Opera 5 beta, men det skjedde noe feil, vet ikke helt hva.

Nå får jeg ikke avinstallert programmet og det vil ikke starte.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan slette hele programmet ved å gå inn på telefonen via pc'en? kanskje noen har en annen lur løsning på problemet mitt? :p

 

på forhånd takk :)

 

Har du prøvd å installere over den eksisterende (re-installere uten å fjerne først) versjonen? Har du prøvd Handy Task manager eller andre prg for å se hvilke prosesser som kjører? Hvis prg ikke reagerer, så høres det ut som det kjører i bakgrunnen... Men jeg er ingen ekspert, altså.

 

Søk litt rundt på ulike Symbian- eller i8910-forum, kanskje det finnes prg som kan rydde opp i installasjonsfeil.

 

Jeg har bare prøvd Opera Mini 5 en liten stund, men den er "by far" den beste nettleseren, etter hva jeg kan se...

 

 

BjOlav

 

Alt ente med at jeg tok en hard reset.. ble mye tull til slutt.. alt funker fint nå bortsett fra en ting, jeg får ikke intallert Photobrowser.. jeg har prøvd mange forskjellige versjoner og hver gang får jeg en beskjed som sier "fil skadet" når jeg prøver å installere.. noen som vet hva som er galt?

 

edit:

Ok, jeg prøvde å installere det på minnekortet, da funket det helt fint.. hva er galt med internminnet siden det ikke vil godtta programmet?

anyone that knows? :)

Endret av tjn
Lenke til kommentar
Syns faktisk telefonen ble MYE bedre aa bruke med invisible shield! Mye lettere aa faa til jevn scrolling i tlf boken og lange musikk lister.

 

Og bare saa det er sagt. Etter aa ha faatt ny tlf av komplett innen 24 timer etter at jeg tok kontakt og fortalte om problemene jeg hadde, og at jeg skulle reise til thailand og var avhengig av en telefon som virket. (Tumbs up for komplett og super service. Det er i slike tilfeller man er glad man har handlet der, og ikke et annet sted for aa spare 200 kr) saa har jeg ikke noen problemer med tlf lenger. I alle fall ikke til mitt bruk her nede, som er aa ringe, se film, hoere paa musikk, ta bilder/filme. Men det gjoer ikke saken noe bedre i forhold til Samsung Norges latterlige kundbehandling.

Kort oppsummert. Jeg digger tlf, og alle dens funksjoner etter at jeg fikk siste versjon av Norsk firmware paa den, men er ikke fornoyd med Samsung Norge. Neste samsung produkt, om det blir noen, blir derfor kjoept i utlandet. For min del kan den Norske avdelingen gjerne bli nedlagt slik at de som jobber der mister jobbene sine....

 

Er det 3D multitasking på den versjonen du har fått nå?

 

Nei det har den dessverre ikke. Den jeg har nå er i8910xxif7. Men den er betydelig bedre en den jeg hadde på den første tlf. Det som plaget meg mest med den første var at etter noen minutters snakking ble det enten brutt, eller samtalene hakket noe voldsomt. Skulle nesten tro man hadde utrolig dårlig dekning, men det hadde jeg ikke. At supporten til Samsung er så utrolig dårlig i Norge var omtrent like irriteende.

 

Håper noen "skriker" ut om den italienske firmwaren blir oversatt til Norsk, og forteller om erfaringene med den. Sitter på en meget dårlig linje hjemme hos en kompis på landsbygda ved grensen til Kambodsja, og bruker omtrent 1 minutt på å laste en av siden her på forumet, så jeg håper noen gidder å legge inn et eget innlegg med link til firmwaren når den dukker opp.

Lenke til kommentar
Syns faktisk telefonen ble MYE bedre aa bruke med invisible shield! Mye lettere aa faa til jevn scrolling i tlf boken og lange musikk lister.

 

Og bare saa det er sagt. Etter aa ha faatt ny tlf av komplett innen 24 timer etter at jeg tok kontakt og fortalte om problemene jeg hadde, og at jeg skulle reise til thailand og var avhengig av en telefon som virket. (Tumbs up for komplett og super service. Det er i slike tilfeller man er glad man har handlet der, og ikke et annet sted for aa spare 200 kr) saa har jeg ikke noen problemer med tlf lenger. I alle fall ikke til mitt bruk her nede, som er aa ringe, se film, hoere paa musikk, ta bilder/filme. Men det gjoer ikke saken noe bedre i forhold til Samsung Norges latterlige kundbehandling.

Kort oppsummert. Jeg digger tlf, og alle dens funksjoner etter at jeg fikk siste versjon av Norsk firmware paa den, men er ikke fornoyd med Samsung Norge. Neste samsung produkt, om det blir noen, blir derfor kjoept i utlandet. For min del kan den Norske avdelingen gjerne bli nedlagt slik at de som jobber der mister jobbene sine....

 

Er det 3D multitasking på den versjonen du har fått nå?

 

Nei det har den dessverre ikke. Den jeg har nå er i8910xxif7. Men den er betydelig bedre en den jeg hadde på den første tlf. Det som plaget meg mest med den første var at etter noen minutters snakking ble det enten brutt, eller samtalene hakket noe voldsomt. Skulle nesten tro man hadde utrolig dårlig dekning, men det hadde jeg ikke. At supporten til Samsung er så utrolig dårlig i Norge var omtrent like irriteende.

 

Håper noen "skriker" ut om den italienske firmwaren blir oversatt til Norsk, og forteller om erfaringene med den. Sitter på en meget dårlig linje hjemme hos en kompis på landsbygda ved grensen til Kambodsja, og bruker omtrent 1 minutt på å laste en av siden her på forumet, så jeg håper noen gidder å legge inn et eget innlegg med link til firmwaren når den dukker opp.

 

 

Prøv denne FW

last ned Nordisk FW,

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsun..._ii1_based.html

Lenke til kommentar
Syns faktisk telefonen ble MYE bedre aa bruke med invisible shield! Mye lettere aa faa til jevn scrolling i tlf boken og lange musikk lister.

 

Og bare saa det er sagt. Etter aa ha faatt ny tlf av komplett innen 24 timer etter at jeg tok kontakt og fortalte om problemene jeg hadde, og at jeg skulle reise til thailand og var avhengig av en telefon som virket. (Tumbs up for komplett og super service. Det er i slike tilfeller man er glad man har handlet der, og ikke et annet sted for aa spare 200 kr) saa har jeg ikke noen problemer med tlf lenger. I alle fall ikke til mitt bruk her nede, som er aa ringe, se film, hoere paa musikk, ta bilder/filme. Men det gjoer ikke saken noe bedre i forhold til Samsung Norges latterlige kundbehandling.

Kort oppsummert. Jeg digger tlf, og alle dens funksjoner etter at jeg fikk siste versjon av Norsk firmware paa den, men er ikke fornoyd med Samsung Norge. Neste samsung produkt, om det blir noen, blir derfor kjoept i utlandet. For min del kan den Norske avdelingen gjerne bli nedlagt slik at de som jobber der mister jobbene sine....

 

Er det 3D multitasking på den versjonen du har fått nå?

 

Nei det har den dessverre ikke. Den jeg har nå er i8910xxif7. Men den er betydelig bedre en den jeg hadde på den første tlf. Det som plaget meg mest med den første var at etter noen minutters snakking ble det enten brutt, eller samtalene hakket noe voldsomt. Skulle nesten tro man hadde utrolig dårlig dekning, men det hadde jeg ikke. At supporten til Samsung er så utrolig dårlig i Norge var omtrent like irriteende.

 

Håper noen "skriker" ut om den italienske firmwaren blir oversatt til Norsk, og forteller om erfaringene med den. Sitter på en meget dårlig linje hjemme hos en kompis på landsbygda ved grensen til Kambodsja, og bruker omtrent 1 minutt på å laste en av siden her på forumet, så jeg håper noen gidder å legge inn et eget innlegg med link til firmwaren når den dukker opp.

 

 

Prøv denne FW

last ned Nordisk FW,

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsun..._ii1_based.html

 

 

Har du testet ut den nye custum firmwaren med nordic språk pakke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...