Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

ja. Litt lei den. Men uansett. Det er mangen mobiler med 8 mp kamera og 720p der ute nå. Og det kommer flere. Men det vi kanskje har glemt er lydkvaliten på videoopptak og selve opptikken og ikke minst en ekte blits. Dette er ting kun nokia klarer å levere. Men de lærer aldri på os fronten. Symbian er ut. Android er inn. Kort og greit. Denne mobilen frister meg mest nå ihvertfall. Samsung beam og htc evo kommer ikke til norge. Typisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å bli rimelig lei denne telefonen. Siste to-tre månedene har bare vært problemer.

Skjermen henger seg opp, bruker 5 min på å åpne bildemappen, klarer ikke å koble tlf nr til kontakter (ser tlf nr når jeg leser meldinger, så har måttet pugge nr til folk jeg sender med) og den er genrelt ganske treig.

 

Skulle levere den på rep hos telekiosken, men de sa bare at jeg burde ta en hard reset, for det var det de kom til å gjøre på rep uansett. Og ved å gjøre det selv, sparer jeg to uker.

Så det gjorde jeg. Det fungerte utmerket i to dager, før den var like klikk igjen.

 

Har I8910XXII1 / I8910XEEII2

 

31,2 mb ledig på telefonminne og 2,4 gb ledig på interminne hvis det kanskje har noe å si?

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig lei denne telefonen. Siste to-tre månedene har bare vært problemer.

Skjermen henger seg opp, bruker 5 min på å åpne bildemappen, klarer ikke å koble tlf nr til kontakter (ser tlf nr når jeg leser meldinger, så har måttet pugge nr til folk jeg sender med) og den er genrelt ganske treig.

 

Skulle levere den på rep hos telekiosken, men de sa bare at jeg burde ta en hard reset, for det var det de kom til å gjøre på rep uansett. Og ved å gjøre det selv, sparer jeg to uker.

Så det gjorde jeg. Det fungerte utmerket i to dager, før den var like klikk igjen.

 

Har I8910XXII1 / I8910XEEII2

 

31,2 mb ledig på telefonminne og 2,4 gb ledig på interminne hvis det kanskje har noe å si?

 

 

Jeg har gitt opp Samsung!

 

Fikk min HTC Google Nexus One forrige torsdag.

 

Og hvilken revolusjon! Sinnsvakt mye raskere (har selvfølgelig ikke pakket den full av data enda) mye bedre respons i skjermen og ikke minst; Android Market.

Applikasjoner er en fin måte å sette opp telefonen på. Skreddersy som man vil. Litt lite norske applikasjoner enda, men det øker stadig.

(PS! Det er over 50.000 mer eller mindre nyttige apper i Market pr i dag og det øker med 8-10.000 pr mnd).

 

Så hva er grunnen til at jeg har byttet? Jo, den er enkel;

Samsung tar ikke ettermarkedet på alvor. Når de ikke kommer med oppdateringer, til en telefon som hvertfall jeg betalte 6 lapper for når den kom, er det meget skuffende.

 

Jeg har imidlertid gitt telefonen til min 10 år gamle sønn. Han har uten tvil den feteste telefonen blant gutta i gata :-)

Og jeg kommer til å følge med slik at den blir oppdatert når det skjer (eller snarere hvis det skjer)...

 

Farvel Symbian, hello Android :-)

Endret av torebravo
Lenke til kommentar

ja. Litt lei den. Men uansett. Det er mangen mobiler med 8 mp kamera og 720p der ute nå.

Jeg vet kun om to utenom Omnia HD, og begge er sony ericsson telefoner.

 

Samsung beam og htc evo kommer ikke til norge. Typisk.
Sa samsung gått ut med slik informasjon? Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Dette er sikkert spurt om mange ganger... Men er det mulighet for å installere Android på Omnia HD?

 

Og har det dukket opp mye snacks siden Symbian ble "Åpen"?

 

Og... Jeg ser mye snakk om Symbian ^3.. Hva skjedde med Symbian ^2? er den ute nå? Er det S60v5?

 

Ikke mulig å kjøre Android, og fortsatt bare vanlig Symbian S60v5 som Omnia HD kom med når den ble lansert i fjor.

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært beta-tester for HX også i en lengre periode og er det fortsatt. For øyeblikket foretrekker jeg faenil sin nordiske rom ettersom den er veldig stabil, og uten noen spesielle bugs jeg har merket. Begynte å beta-teste HX sitt første utkast av V4 for noen dager siden, og den er foreløpig full av bugs, mens gjeldende versjon 3.29 har det problemet at det etter en stund slutter å fungere med å installere programmer på mobilen i det hele tatt. Dette opplever veldig mange, og er veldig plagsomt. Har skjedd to ganger med min mobil, og begge gangen har jeg måtte flashe på nytt for å få mulighet til å installere programmer igjen.

 

Jeg har også eneste versjon av HX-V4-SPEED-SE som eksisterer med norsk t9, den fungerer ganske bra men mangler jo det meste av programmer for å være så rask som overhodet mulig.

 

 

Jeg har ikke merket noe til innstallasjons problemer -FUNKER utmerket - og til dere som har gitt opp Samsungs update GÅ for HyperX ikke i tvil - Nå la jeg akkurat inn den FETESTE menyen jeg har sett på windowsmobiler som er kommet i symbian versjon her

http://samsung-i8910-hd.blogspot.com/2010/04/venit-link-ul-de-download-pt-spb-shell.html

 

SPB SHELL har en imponerende roterende meny :

http://www.youtube.com/watch?v=EkIKCZ1Led8&NR=1

:w00t:

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke merket noe til innstallasjons problemer -FUNKER utmerket - og til dere som har gitt opp Samsungs update GÅ for HyperX ikke i tvil - Nå la jeg akkurat inn den FETESTE menyen jeg har sett på windowsmobiler som er kommet i symbian versjon her

http://samsung-i8910-hd.blogspot.com/2010/04/venit-link-ul-de-download-pt-spb-shell.html

 

SPB SHELL har en imponerende roterende meny :

http://www.youtube.com/watch?v=EkIKCZ1Led8&NR=1

:w00t:

 

Installasjonsproblemet oppstår med v 3.29 etter en lengre periode, hva som trigger det har ikke HyperX funnet ut av, og det skjer ikke med alle heller. Veldig irriterende for dem som opplever det. Anbefaler å oppgradere til HX v4 som slippes om ikke så veldig lenge. Kommer i nordisk versjon etter hvert også, med norsk menyspråk.

 

SPB Mobile Shell er jo en alpha-release som oppleves som ustabil og de fleste widgets fungerer ikke. Gir litt eye-candy, men lite funksjonalitet i versjonen som ligger ute nå. Gleder meg til den slippes i ferdig utgave (ryktes at det blir release i mai/juni). Har god erfaring med SPB Mobile Shell fra Windows Mobile. Alpha-releasen du lenker til avinstallerte ihvertfall jeg ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor det ikke går med Android? Fordi man "formaterer" jo hele telefonen, gjør man ikke? Da burde man vel kunne legge inn hvilket operativsystem man vil?

 

Hvorfor stemmer ikke dette? :-)

 

Det hjelper ikke å "formatere" telefonen og så legge inn et helt annet operativsystem sånn helt uten videre. Det trengs korrekte drivere som kan snakke med mobilens ulike komponenter, bootloaderen må støtte Android og så videre. Så det er ikke mulig per dags dato, og tvilsomt om det blir mulig i fremtiden med mindre noen tar seg tid til å kode alt som behøves og får den til å boote med noe annet enn Symbian.

Lenke til kommentar

Men Android bruker jo mye samme hardware som er på Omnia HD?

Og Symbian ^3 vil sannsynligvis være veldig likt?

 

Joda, men med mindre driverene i Android (og eventuelt Symbian ^3) ikke snakker med Omnia HD sin hardware så har det ikke noe å si. Og ikke minst bootloaderen som gjør at mobilen i det hele tatt starter støtter ikke Android i utgangspunktet så den må på et eller annet vis hackes for å kunne få det til. Som ifølge dem som har peiling på slik ikke er gjort på 1-2-3.

Lenke til kommentar

kernelen på omnia HD må skrives helt om for å passe til eks. android, og siden den ikke er open source er det ikke mulig å gjøre det. Hadde nok vært en tung jobb uansett hvor åpent det hadde vært.

 

Sammenligningen med PC blir feil fordi alle komponentene i pcer er standarisert i større grad. Kjernen i OS'ene er laget for å samarbeide med svært mange ulike elementer. Som forskjellige prosessorer og I/O kort.

 

Jeg har blitt skeptisk til symbian^3. Hadde troen på det før, men de har brukt -alt- for mye fra symbian s60v5. Menyene i s60 er en katastrofe sett i lys av nyere OS, så det burde fikses helt fra bunnen av. Jeg liker ikke lapping av tynnslitte jeans.

 

Samme greia med bada også. For mye s60 låning og flere fra samsungs s60 avdeling jobber med bada nå. Ikke bra imo. De burde få inn noen som kan tenke nytt.

 

Ikke har jeg særlig tro på maemo eller den nye utgaven heller. Det har et bra utgangspunkt, men blir det populært nok til at skikkelig programutvalg blir virkelig konkurransedyktig..? Jeg tror det er feil av nokia å satse på to ulike prosjekt samtidig. En av de må med tiden ut.

 

Android og iphone OS er de beste valgene idag. Winmo 7 er imo latterlig, iphone kopi uten særlige fordeler slik jeg ser det. Dersom symbian^4 neste år blir laget skikkelig fra bunnen av er det en mulig hit for fremtiden. Grunnen er den sterke grunnmuren nokia de har bak seg. Nokia kan pumpe nok telefoner til å gjøre det populært og dermed gjøre et godt programbibliotek. Men da må de spore av den retningen de har om dagene.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg opp lyden på telefonen med hodetelefoner koblet til når jeg allerede har volumet på maks (10 av 10) ? Musikk- og videoavspillings volumet er alt for lavt når jeg har det på maks. Jeg kan nesten ikke hørre alt som sies når jeg ser film. Har prøvt med 3 forskjellige hodetelefoner men lyden er like fremdeles lav.

Håper på svar.

Lenke til kommentar

Jeg er beta-tester til en nordisk versjon av faenil sin n202-firmware med

i hovedmenyen.

 

Beste firmwaren jeg har brukt så langt på min Omnia HD, og om det ikke er noen kritiske bugs blir den sluppet i løpet av kvelden på denne nettsiden. :)

 

Edit: Og der er den ute, kan lastes ned her.

 

Interessert i å bruke denne oppdateringen, men finner ikke ut av følgende:

- oppdateringsfilen lar seg ikke åpne med 7-zip file manager, forslag til hva jeg skal bruke?

- vanlige bugs i I8910 er at Podcaster programmet ikke virker, er dette ordnet?

Lenke til kommentar

Jeg er beta-tester til en nordisk versjon av faenil sin n202-firmware med

i hovedmenyen.

 

Beste firmwaren jeg har brukt så langt på min Omnia HD, og om det ikke er noen kritiske bugs blir den sluppet i løpet av kvelden på denne nettsiden. :)

 

Edit: Og der er den ute, kan lastes ned her.

 

Interessert i å bruke denne oppdateringen, men finner ikke ut av følgende:

- oppdateringsfilen lar seg ikke åpne med 7-zip file manager, forslag til hva jeg skal bruke?

- vanlige bugs i I8910 er at Podcaster programmet ikke virker, er dette ordnet?

 

 

Bruk WinRAR .....

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er beta-tester til en nordisk versjon av faenil sin n202-firmware med

i hovedmenyen.

 

Beste firmwaren jeg har brukt så langt på min Omnia HD, og om det ikke er noen kritiske bugs blir den sluppet i løpet av kvelden på denne nettsiden. :)

 

Edit: Og der er den ute, kan lastes ned her.

 

Interessert i å bruke denne oppdateringen, men finner ikke ut av følgende:

- oppdateringsfilen lar seg ikke åpne med 7-zip file manager, forslag til hva jeg skal bruke?

- vanlige bugs i I8910 er at Podcaster programmet ikke virker, er dette ordnet?

 

 

Bruk WinRAR .....

 

Winrar går heller ikke. Oppdateringsfilen er ødelagt.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg opp lyden på telefonen med hodetelefoner koblet til når jeg allerede har volumet på maks (10 av 10) ? Musikk- og videoavspillings volumet er alt for lavt når jeg har det på maks. Jeg kan nesten ikke hørre alt som sies når jeg ser film. Har prøvt med 3 forskjellige hodetelefoner men lyden er like fremdeles lav.

Håper på svar.

tast denne koden for å komme til service menyen

*#0002*28346#

 

* 2. Play Sound

* now: 2. Mp3 HeadPHN

* Now change HS Gain to = 6db. Type 6 and #. Done.

To up the Video audio playback via the speakers.

In the menu select:

* 2. Play Sound

* Now press: 3. Mp4 LoudSPK

* Now change (4) PreDR Gain to = 6db. Type 6 and #. And your done

 

press back og så ser du punkt 6 BACKUP den velger du

da er endringene lagret -

prøv deg fram - lykke til :thumbup:

her kan du også endre videoopptakslyden også som du ser i menyvalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...