Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter jeg tok backup av min Omnia HD, tror jeg det var, slutta lyden til alarmen å funke. Det er bare vibrasjon. Hva kommer dette av? Jeg har prøvd flere forskjellige ting når det gjelder profilene 'Lydløs', 'Generell' osv. Men det vil fortsatt ikke funke. Noen som har ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om en facebook app til samsungen? Liker ikke den som ligger på telefonen fra før. Den er klomsete og kan ikke chattes på. Ser mer etter noe som iphone sin facebook app? Og finnes det noe til mobilen som gjør at meldingene blir en hel diskusjon istedet for en melding for hver? Som " mottatte meldinger og sendte meldinger viser i lag "?

Bruker ikke facebook så på det området må du spør noen andre.

 

Men relatert til threaded sms, så ser jeg HyperX jobber med noe interessant: link

edit: link2

 

 

Hmm, man må hacke telefonen for å få den ja.. ?

Lenke til kommentar

Hei.

Etter jeg tok backup av min Omnia HD, tror jeg det var, slutta lyden til alarmen å funke. Det er bare vibrasjon. Hva kommer dette av? Jeg har prøvd flere forskjellige ting når det gjelder profilene 'Lydløs', 'Generell' osv. Men det vil fortsatt ikke funke. Noen som har ideer?

Ja tlf er fryktelig tungvinn der ja, men du var på rett vei -Når du står i den menyen på profiler -så trykker-profiler- da nederst på

menylina står det innstillinger den trykker du -da kommer du til innstillinger av lyder..... :thumbup:

Endret av juveng
Lenke til kommentar

Hei, Jeg får ikke koblet opp min tlf via wifi, kommer kun opp "ikke kontakt med Gateway".

Jeg får heller ikke Route66 til å fungere. :nei:

Må man virkelig ha kontakt med telenett for å bruke Google Map og Samsung GPS?? :ohmy:

 

Håper noen kan hjelpe meg, på tur å gå tilbake til Iphone..........

Nei, du ikke bruke telenettet for google maps og GPS. Men dersom du skal bruke aGPS så krever det litt trafikk mot telenettet, akkurat slik som på alle andre telefoner.

 

edit: altså, GPS alene er gratis, og google maps er gratis dersom du benytter deg av trådløst internett (wifi).

 

Les også svaret under her:

Er det ikke mulig å surfe på nett via wifi?

i8190 surfer fint på wifi den. iphone er lettere kompatibel med flere routere (har ipod touch). I hovedsak gjelder dette thomson speedtouch routere i Norge, fra f.eks. telenor, men også noen andre leverandører (jeg har hatt problemet med Lyse internett). Problemet, slik jeg har funnet ut, kan løses ved å skru av QoS (quality of service) funksjonen på routeren, da skal internett fungere fint. Fremgangsmåten for å skru av QoS på routeren varierer fra router til router, så det kan jeg ikke forklare i klartekst. Søk eller ring nettleverandøren og spør.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en facebook app til samsungen? Liker ikke den som ligger på telefonen fra før. Den er klomsete og kan ikke chattes på. Ser mer etter noe som iphone sin facebook app? Og finnes det noe til mobilen som gjør at meldingene blir en hel diskusjon istedet for en melding for hver? Som " mottatte meldinger og sendte meldinger viser i lag "?

Bruker ikke facebook så på det området må du spør noen andre.

 

Men relatert til threaded sms, så ser jeg HyperX jobber med noe interessant: link

edit: link2

 

 

Hmm, man må hacke telefonen for å få den ja.. ?

Ikke nødvendigvis, men det er enklere. Du må sannsnynligvis signere programvaren selv dersom du ikke har hyperX eller lignende rom (Fordi hyperX ikke krever sertifikater for å kjøre en programvare som ikke er godkjent, i motsetning til originale firmwares)

 

Last ned programmet her: http://web96.homer.kundenserver42.de/?p=1125

Lenke til kommentar

:thumbup:

 

hei dagens godbit !

helt tilfeldig fant jeg ut at jeg fikk NORSK tastatur etter HX flashinga med å innstallere denne lille sis-fila :

http://www.mobiletextinput.com/Product/SlideIT/symbian/LanguagePacks.php (velg norsks selfølgelig)

 

den tilhører egentlig SLIDEIT et eget program som ikke funket som forventet synes nå jeg- små taster-litt tregt kreverinnstallasjon av Dayhand- se her:http://symbianbriefs.blogspot.com/2009/12/dont-type-it-just-slideit.html Jeg fjernet dette, men beholdt den norske pluginnfila

voiala ! Norsk tastatur (gå på innstillinger velg språk når du står i standardtastaturet)!!!

:thumbup:

Endret av juveng
Lenke til kommentar

Du mener norsk T9 ordbok? Fordi norsk tastatur kommer originalt i alle HX versjoner.

 

Og i alle såkalte "Main releases" fra og med versjon 3 (siste HX 3.29) følger det med norsk T9.

 

Nei der tror jeg du tar feil? se bare et par sider tilbake her på forumet så er det flere som ikke har funnet >NORSK TASTATUR

sitat_oesvends :: Skrevet 28. mars 2010 - 18:11

_:"Jeg har hatt dårlige erfaringer med en tidligere versjon fra HyperX (f.eks. ikke norsk tastatur, ustabilitet), da har jeg gått tilbake til offisiell versjon. Muligens dytter jeg inn HX-V3-SPEED snart, men det er så mye styr og dill med å få Route66 og alskens programmer tilbake igjen, så jeg blir etterhvert litt lunken til å skifte for ofte. "

...jeg fant det heller ikke som sagt.men jeg ser på samsungomniahd forumet at F.O.M hx v3-17 har T9 og nordiske språk-Da jeg stilte min versjon 3-29 første gang kom ikke norsk tastatur.(en bug)?

T9 ordliste virker fint i SLIDE-IT (dasurtastatur) men ikke når den stilles tilbake til Nokiatastatur.

Endret av juveng
Lenke til kommentar

Nei der tror jeg du tar feil? se bare et par sider tilbake her på forumet så er det flere som ikke har funnet >NORSK TASTATUR

sitat_oesvends :: Skrevet 28. mars 2010 - 18:11

_:"Jeg har hatt dårlige erfaringer med en tidligere versjon fra HyperX (f.eks. ikke norsk tastatur, ustabilitet), da har jeg gått tilbake til offisiell versjon. Muligens dytter jeg inn HX-V3-SPEED snart, men det er så mye styr og dill med å få Route66 og alskens programmer tilbake igjen, så jeg blir etterhvert litt lunken til å skifte for ofte. "

...jeg fant det heller ikke som sagt.men jeg ser på samsungomniahd forumet at F.O.M hx v3-17 har T9 og nordiske språk-Da jeg stilte min versjon 3-29 første gang kom ikke norsk tastatur.(en bug)?

T9 ordliste virker fint i SLIDE-IT (dasurtastatur) men ikke når den stilles tilbake til Nokiatastatur.

Tull, de som jeg har vært borti, 1.72, 2.01, v3 har alle hatt norsk tastatur originalt, og det var like enkelt som original firmware å finne tastaturet. Jeg er rimelig sikker på at 1.4x også hadde det. Før det kjenner jeg lite til, men det er ikke aktuelt siden vi snakker om sist høst siden.

T9 ordbok vet jeg ikke noe særlig om da jeg aldri bruker det. Jeg bruker qwerty med ÆØÅ.

Lenke til kommentar

apegryn, det er så all deles ikke tull, jeg har hatt hyperx en stund, å jeg har ikke hatt norsk tastatur. Det er heller ikke standar på min tlf, garantert. OM det er så må du forklare meg hvor det er.. det er ikke på message wrighting language ellerno som noen tiligere her ba meg se etter..

Lenke til kommentar

Hei, Jeg får ikke koblet opp min tlf via wifi, kommer kun opp "ikke kontakt med Gateway".

Jeg får heller ikke Route66 til å fungere. :nei:

Må man virkelig ha kontakt med telenett for å bruke Google Map og Samsung GPS?? :ohmy:

 

Håper noen kan hjelpe meg, på tur å gå tilbake til Iphone..........

 

Hei GKOmnia!

 

Er du Telenor kunde med et Telenor-modem? I så fall følg denne veiviseren:

 

Hvis du bruker Vista er ikke telnet klienten installert som standard. Da må du inn i "Kontrollpanel" -> "Programmer" -> "Slå av/på windows komponenter" og installere den, både telnet-klient og telnet-server (dette tar litt tid).

 

 

 

->Åpne kommandolinjevindu og telnet til gateway.

c:\>telnet 10.0.0.138

 

->Brukernavn admin og blankt passord

 

->skriv inn følgende kommando "wireless qos config mode=disabled"

 

->skriv deretter inn følgende kommando "saveall"

 

Nå kan du lukke dette vinduet og deretter surfe i vei med WIFI med mobilen :)

 

 

 

Mvh Telenor Kundeservice

Lenke til kommentar

apegryn, det er så all deles ikke tull, jeg har hatt hyperx en stund, å jeg har ikke hatt norsk tastatur. Det er heller ikke standar på min tlf, garantert. OM det er så må du forklare meg hvor det er.. det er ikke på message wrighting language ellerno som noen tiligere her ba meg se etter..

Hvilken versjon kjører du egentlig?

Jeg har det på både Setting -> Phone -> Languages -> Writing languages -> Norsk

og på selve qwerty tastaturet: Trykk knappen med de tre horisontale strekene -> Writing languages -> Norsk.

 

 

Går det ann å gjøre om en app fra iphone til å kunne bruke på samsung?

 

Fra ipa til sis, skulle så gjerne hatt facebook appen til iphone på min samsung omnia hd

hah nei :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...