Gå til innhold

Har du blitt tutet på i trafikken?


Hel-H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjørte rundt på sommeren med toyota MR2 med taket av og ante fred og ingen fare.

plutselig bryter helvete løs, en svær lastebil legger seg på tuta og skremmer nesten vettet av meg og min passasjer.

 

vet ikke helt hva han ville, det var stort sett bare meg og han på veien, 2-felts vei så ville han forbi kunne han lagt seg over.

jeg tok det litt med ro med bilen, minst ett av dekkene var ikke helt slik de skulle

Lenke til kommentar

Jeg har blitt tutet på 3 ganger i løpet av tiden jeg har hatt lappen (snart 6 år). To av disse kom som følge av at jeg var frekk i kryss med vikeplikt. Ellers glemte jeg å kjøre på grønt en gang- satt i helt andre tanker.

 

Har forøvrig levert ut rundt 5 tut fra egen bil i løpet av samme periode.

Lenke til kommentar

Faktisk aldri blitt tutet på i løpet av mine 6 år med bil, men bruker selv tuten ganske ofte i grunn. Kjører mye og langt så har sett de rareste situasjoner :p. I Norge er vel tuting i grunn synonymt med å vise fingeren, men det er også forskjell på tut. Et vennlig tut er kort, et hissig tut er langt (gjerne lengre enn langt).

Lenke til kommentar

Vel, er jo bare 17. Så egen bil og tuting på andre er derfor uaktuelt. :p

 

Men man blir jo tuten på ofte som fotgjenger og, noe som er ufattelig irriterende, ihvertfall når jeg ikke har gjort noe galt.

Som en gang, i ett kryss, der både jeg har grønt for og gå over, og han grønt for og svinge inn dit. Ja, uansett. Jeg gikk over, og var vel opptatt med dagrømming, eneste jeg var klar over var at jeg hadde grønt, nok for meg. Så halvveis over veien begynner en ug tute som bare faen, og jeg skjønte ikke noe, trodde først jeg hadde rødt. Men så opp, så hva lyset var, så på bilen, han åpnet vinduet, kjeftet som faen, jeg kjeftet jo tilbake. Og endte derfor med og sette meg på bilen hans. Flyttet meg ikke før det ble rødt.

Joda, umoden handling, yes. Men med den språkbruken osv rett oppi fleisen helt uten grunn gjorde meg sinn ;)

Lenke til kommentar

Som yrkessjåfør blir jeg stadig tuta på. Spesielt i rush-tiden må man ta noen u-populære avgjørelser feks i rundkjøringer å kryss for å i det heletatt komma seg videre, å dem som EGENTLIG har forkjørsrett må da gjerne bremse litt, å da kommer det ofte en finger å et lite tut. Skjønner hvorfor dem tuter, så vinker å smiler telbake. Som kjørelæreren min sa: "skal du kjøre lastebil, så MÅ du kunne være frekk"

 

Tuter litt sjøl å, i hovedsak et lite vennlig tut på folk som har sovna i lys-kryssa, å et litt lenger stygt tut på folk som bare skal "smette forbi" på u-passende steder å gjerne skaper litt farlige situasjoner. Å selvsagt tuter jeg hvis jeg tar noen på fersken i å parkere på lasteplassene mine sjøl om det er store "parkering forfbudt"-skilt der. Hender stadig vekk jeg må stå å vente i 15-20 minutter for å komma tel laste-rampene fordi folk bare skal inn en "kjapp tur". Men for all del....står det en bil når jeg kommer å jeg har mulighet til å ta jekketralla inn feks en hovedinngang på et kjøpesenter, så sperrer jeg dem godt inne å tar meg GOD tid, sånn at de 5 minuttene dems gjerne blir 40 minutter før dem kommer ut igjen.

Lenke til kommentar

Har hatt lappen i ca en måned og har aldri blitt tutet på, men jeg har tutet på mange andre da. Ganske mange som ikke følger med i lyskryss og står å venter selv om det er grønt, da pleier jeg å gi et kjapt lite tut, ikke fordi jeg er hissig, men fordi jeg vil få han til å se at det er grønt. Er endel ganger jeg egentlig skulle tuta men ikke har gjort det, kjørt inn i rundkjøringer et par ganger der folk tar litt vel små luker, var ei gammel kjerring jeg var ca 10 cm unna, da jeg ikke gadd å sleppe gassen. Blir bare så irritert... Store lastebiler og busser har jeg somregel forståelse for, da de mange ganger ikke har sjanse til å komme seg gjennom rundkjøringer iløpet av dagen om de ikke tar noen litt frekke..

Lenke til kommentar

I løpet av 2 år og litt til med førerkort der 1 år er som yrkessjåfør har jeg aldri blitt tuta på, men tuta uendelig mange ganger på andre.

Mest på folk som prøver å presse meg av vegen, slenger seg ut foran meg i 80 soner, kutter inn foran meg, ligger i 50-60 der det er 80, står "parkert" foran lasteramper o.l.

Jeg må få meg et kraftig kompressorhorn.

Er ikke så mange som tar den pinglete bilfløyta i lastebilen helt seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...