Gå til innhold

Har du blitt tutet på i trafikken?


Hel-H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da får du gjøre som meg. Du sperrer for dem som provoserer deg, tuter, setter bilen i fri og tar opp brekket, går ut av bilen og skjeller dem ut. Det har jeg gjort ved to anledninger og de ble ganske så forfjamset begge to. Den ene i forbindelse med en som kjørte ulovlig i kollektivfelt og skulle snike seg inn foran meg og den andre etter en håpløs avgjørelse i en vikepliktsituasjon. Du får ut aggresjon på 10-15 sekunder, du er til underholdning for dem som er i kø bak deg og dem som har gjort noe galt tar det 95% sikkert til etterretning. De fem resterende prosentene ser på deg med et latterlig blikk og lurer på hva du vil oppnå.

 

Ved bakkestart er det kjempelett. Da kommer de seg i alle fall ingen vei. Enkelte fortjener å høre det.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Det er morsomt å se her hvor mange som klager over at de har en eller annen galning hengene omtrent på tilhengerfeste når de kjører, om det er inne eller utenfor byen. Jeg opplever det samme hele tiden, og tror etterhvert at veldig mange gjør det uten å tenke over det. Ellers er det jo rart at så mange tar sterk avstand fra det, men at man likevel ikke kan kjøre til nærbutikken uten å få et påheng. Når man kommer bak noen, uansett om man synes forankjørende kjører for sakte eller ikke, blir man rett og slett bare liggende tett innpå. Trafikkfarlig er det, jeg husker jeg så et nyhetsinnslag for en tid tilbake, hvor flere yrkessjafører ble bøtelagt for nettopp å holde for kort avstand til forankjørende. De, fremfor noen burde jo vite om farene, men de sitter vel i sine egne tanker, tenker jeg. Nok et bevis på at trafikken ikke er et sted hvor man kan sitte i sine egne tanker.

Jeg har også tenkt tanken på å bråbremse skikkelig ved anledninger der jeg har en liggende på støtfangeren. Men som tor_erik sier, så slår det jo like så negativt ut for meg som for han som kjører bak. Jeg får bilens bakdel ødelagt og kanskje whiplash, og da er det en mager trøst at han bak får skylden for å være uoppmerksom.

Tilbake on-topic, har jeg blitt tutet på mange ganger som syklist. Den siste gangen opplevde jeg hvor vanskelig det er å få vist fingeren når man har polvotter på seg. :laugh:

Lenke til kommentar

Ting som skremmer noe jævelig er om du ligger i et høyt gir, slipp gassen, gir ned og idet du slipper clutchen gir du full gass. Du synker et par meter bakover men er raskt på det turtallet der bilen drar best og unngår å treffe bilen, såklart ikke det beste å gjøre men greit om man har hatt en skikkelig dårlig dag og det irriterer å ha bilen der.

Lenke til kommentar

Håper ikke jeg møter på deg i trafikken. Om det ligger en rett i ræva på deg er det bare å slippe dem forbi. Selvfølgelig fins det dem som ligger rett i ræva, men som ikke vil forbi, men disse er det ikke mange av. Dessuten vil du ikke miste fart om du ligger i høyt gir (lavt turtall) og girer ned ett hakk og gir full gass. Da vil bilen aksellere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...