Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare crossposte denne posten her men den er ganske representativ for hva en kunne ønske kunne skje:

Er boblen i ferd med å sprekke nå? Har Edda gapt over for mye eller styrt konsernet utenfor kapitalismens stup? Er dette nok en brodd i siden for det som en gang var en bærekraftig og kvalitetsbevisst symbiose mellom IT-relaterte nettsider og et forum som sirklet rundt Hardware?

 

Den endelige løsning skisserer jeg slik: Edda media inngår i nye forhandlinger og går med på å styre gamer.no med de samme gamle føringene. (jeg er ikke i tvil om at bruddet skylles at edda ønsket mer fokus på profitt i forbindelse med styringen av gamer)

I tillegg stenges alle kategorier på forumet som ikke er relatert til IT, ekskludert Off Topic. Kreftsvulsten TOPP fotballkort kvoteres til bake fra hullet de kom i fra og forumet omdøpes fra diskusjon.no til forum.hardware.no. 90% av skribentene for Hardware.no sparkes og kompetente brukere fra hardware-delen av forumet kvoteres inn som skribenter. Hardware.no og alle søstersidene går tilbake til opprinnelige design med noen modifikasjoner, og det bedritne glossy greiene kastes på dynga. Personen som syntes det var en god idé at hardware.no skulle begynne å skrive om gadgets får sparken og artikler om sikkerhetshull byttes ut til fordel for artikler om overklokking og hovedkort.

Lenke til kommentar

Jeg, og mange har sagt det før. Det gått nedover med hardware-nettverket siden det ble oppkjøpt av orkla/edda. Og nå er det noen som har fått nok.

 

Men det blir jo mye synsing dette, når ingen i tek.no vil gå ut med mer detaljert info om hvorfor! Jeg har en mistanke om at edda vil komersiellisere enda mer.

 

Hvis man ser på hvor mange prosjekter som har blitt opprettet og nedlagt etter orkla/media kom inn i bildet (sourcecode.no, kulturo.no, hwb.no) så kan man spekulere. Jeg tror at prosjektene ble opprettet for å samle større brukermasse (=mer annonseinntekter), men kvaliteten holdt ikke mål, og ble nedlagt grunnet for lite inntjening.

 

Kanskje hw.no blir oppkjøpt av IDG Magazines og havner sammen med pc-world osv :!:

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Forslag: Alle som bryr seg, tar tre dager og boikotter tek-nettverket. Vi holder oss fullstendig unna diskusjon.no, hw.no, amobil, akam og tek.no. Blir nok personer samlet, er det i det minste et sterkt symbol til Edda hva folk føler om forandringene.

 

Veldig få av oss vet hva krangelen mellom gamer og Edda er om, så for alt vi vet er det gamer som er kravstore eller egoistiske. Uansett er det et stort tap for diskusjon.no, og det som en gang i tiden var hw-nettverket som samlet noen av de beste norske teknologi-sidene på nettet. Jeg er ikke spillinteressert nok til å følge med på en isolert side, derfor har jeg elsket å ha gamer.no tilgjengelig via diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen kommer til å lese dette men ...

 

Jeg kommer fra så langt tilbake som den tiden da overklokking.no var en egen side etter innkjøp av min første PC, en nylig utbyttet Prescott basert sak. Etter at overklokking.no ble innlemmet i hw.no har det vært en nedgang dog det har ikke stått på en mangel av gode artikler opp gjennom årene, det jeg savner er entusiasmen og overklokkingsartiklene de hadde da de var uavhengige. Jeg har allerede en fullt fungerende strømforsyning! :tease:

 

Jeg kan aldri si jeg har brukt tek.no og så på med misnøye da den ble opprettet uten at det i ettertid har endret mine surfevaner det minste da jeg har fortsatt å gå inn på de respektive sidene, noe jeg vil fortsette å gjøre etter at Gamer.no blir en selvstendig side.

 

Forhåpentligvis kan dette bruddet føre til bedre innhold, men jeg håper virkelig forflytningen skjer mest mulig glidende da det ville vært svært synd å miste videodatabasen, alle de gamle artiklene og lignende som ligger lagret på serverne.

 

Om saken diskusjon.no vs. en eventuelt ny side er det ikke godt å si hva utfallet blir. Edda Media kommer fortsatt til å ha en spillside og en dedikert del av forumet til spill så jeg kommer sikkert til å fortsette å smuglese siden, det store spørsmålet er om jeg orker følge med på begge spillsidene da min interesse for spill er dalende med alderen.

 

Mitt hjerte er med Gamer.no i denne tunge tiden ...

Lenke til kommentar
Jeg, og mange har sagt det før. Det gått nedover med hardware-nettverket siden det ble oppkjøpt av orkla/edda. Og nå er det noen som har fått nok.

 

Helt enig! Nå har ikke jeg vært her like lenge som deg, men jeg husker godt når HW ble til diskusjon, og etter det gikk det bare nedover, overklokking.no kom bort, men til gjengjeld kom kulturo, men det kom bort altfor fort.

 

Nå blir Gamer borte, og jeg tipper at Akam eller Amobil kommer traskende etter, og da er det ikke mye igjen av det gamle HW-nettverket.

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg starte?

 

Jeg surfet på Gamer.no tidligere i dag som vanlig, og kommer hjem, og finner DETTE(!)

 

Usikkerhet og tvil kom raskt, men nå har jeg bestemt meg. Siden jeg fant Gamer.no i ca. 2001/2002 og ble bruker her i 2002 så har jeg brukt mye god tid her, og selv om forumet er brukbart, og flere av de andre websidene er gode, så er Gamer.no hovedbruksområdet.

 

Edda Media har nok tatt en dum beslutning her, men det innser de nok ikke før om en stund...

 

 

Jeg vet hvilken side jeg vil støtte fremover ihvertfall, jeg ser frem til nye Gamer.no! :)

 

Ses på det nye forumet alle sammen!

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett at noen med faktisk kunnskap om grunnene kunne uttalt seg om hvorfor bruddet kom. Jeg har vanskelig for å tro at det kun er Edda Media som er skyld i dette. Dersom det er uenigheter om driften som er årsaken heller jeg mot å tro at begge sider kanskje har problemer med å inngå kompromisser.

Lenke til kommentar

Så dette komme, med tanke på hva som skjer med spillserverne til Gamer.no. Jævla trist, da jeg alltid har sett på Gamer.no som en del innenfor HW-paraplyen. At Gamer nå mister diskusjon.no gjør at jeg er skeptisk til hvorvidt jeg blir med videre. Gamer har levert massevis av gode artikler gjennom årene, men det har vært muligheten til å diskutere artiklene såpass åpent som virkelig har gjort siden så populær for meg. Ønsker Gamer-gjengen lykke til videre, håper dere for opp en like bra side hvor en dere nå drar - så titter jeg vel innom etterhvert :)

Lenke til kommentar
Jeg må bare crossposte denne posten her men den er ganske representativ for hva en kunne ønske kunne skje:
Er boblen i ferd med å sprekke nå? Har Edda gapt over for mye eller styrt konsernet utenfor kapitalismens stup? Er dette nok en brodd i siden for det som en gang var en bærekraftig og kvalitetsbevisst symbiose mellom IT-relaterte nettsider og et forum som sirklet rundt Hardware?

 

Den endelige løsning skisserer jeg slik: Edda media inngår i nye forhandlinger og går med på å styre gamer.no med de samme gamle føringene. (jeg er ikke i tvil om at bruddet skylles at edda ønsket mer fokus på profitt i forbindelse med styringen av gamer)

I tillegg stenges alle kategorier på forumet som ikke er relatert til IT, ekskludert Off Topic. Kreftsvulsten TOPP fotballkort kvoteres til bake fra hullet de kom i fra og forumet omdøpes fra diskusjon.no til forum.hardware.no. 90% av skribentene for Hardware.no sparkes og kompetente brukere fra hardware-delen av forumet kvoteres inn som skribenter. Hardware.no og alle søstersidene går tilbake til opprinnelige design med noen modifikasjoner, og det bedritne glossy greiene kastes på dynga. Personen som syntes det var en god idé at hardware.no skulle begynne å skrive om gadgets får sparken og artikler om sikkerhetshull byttes ut til fordel for artikler om overklokking og hovedkort.

 

Den beste måten noen har sagt det på...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...