Gå til innhold

Feature: Hvilket MMORPG bør du velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste jeg savner er MMPORG spill fra dagens tidsalder, svært få av disse har jeg sett, meste har gamle dager med klingende og klangende sverd, fancy men for mange av, eller så er det fremtiden som for så vidt er morsomt.

 

Men hva med noe fra idag? Hvorfor ikke designe noe lignende? GTA inspirert MMPORG er jo en mulighet.

 

Får se hvordan the Secret World blir da. Dog selv om det er satt i nåtiden kommer det sikkert til å få noen magiske og steampunk/sci-fi elementer i seg. :)

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Gratis prøveperiode for Lord of the Rings Online har blitt oppdatert til Ja.

 

Når det gjelder grafikkvalitet er det KUN Age of Conan som har fått høy som beskrivelse. Dette er på grunn av spillets utseende på svært høye instillinger. (Jeg beskriver også at det trengs en sterk PC for å få frem disse.) Dette betyr ikke at de andre spillenes grafikk er dårlig, for alle beskrivelser her er kun målt opp mot de andre spillene.

 

Når det gjelder antall spill er det selvfølgelig mange flere som hadde fortjent en plass på listen, men det ville blitt et alt for stort prosjekt om jeg skulle skrevet om alle.

 

Dette er en innføring først og fremst for de som er nye innen sjangeren, men jeg håper også noen som er litt mer erfarne også kan dra nytte av noe her, hvis de lurer på hvordan mye av det massive onlinespillmarkedet ser ut generelt.

Lenke til kommentar

Må vel nesten bare slenge inn det en del andre har påpekt her. Lotro med Direct X 10 på høye innstillinger synes jeg ser vel så fint ut som screenshots jeg har sett fra Age of Conan. Age of Conan støtter vel fremdeles ikke Direct X 10? Nå utnytter jo ikke LOTRO så mye av direct 10 x, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg linken til ww2online? :)

De har forandret navnet:

www.battlegroundeurope.com <-- 14 dager gratis

 

Før du begynner å spille er det essensielt å titte litt i spillerguidene, hvis ikke er det stor sjanse for at du gir deg med en gang pga. vanskelighetsnivå.

 

I forhold til vanlige krigsspill så kreves det litt mer tålmodighet og forberedelser. Dessuten er det viktig å huske på at etter hvert som du stiger i gradene så vil du få tilgang til det skikkelig tøffe utstyret. Du burde også skaffe deg en squad (se i rekrutteringsforumet), de vil som regel ha en eller flere dager i uken hvor de finner på noe organisert morro. Det vi vanligvis har det mest morro med er når hele gjengen sitter på Teamspeak og kjører tanks. Fallskjermtokt er også veldig artig.

 

For alle som vurdere å spille: motstanderne er vanskeligere å drepe enn i andre spill. I første omgang må du finne dem, deretter må du klare å treffe dem. Dette kan virke demotiverende for en nybegynner.

Lenke til kommentar

Bra artikkel, men jeg savner en liten oppsummering, anmeldelse eller hva man nå kaller det av selve communityet i spillet. Jeg har spilt mye rart opp gjennom årene, og mange svært bra MMOer har blitt ødelagt av et dårlig community. Til nå er det kun LotRO, Vanguard, EverQuest 2 og WoW som hadde et community jeg likte, og av dem hadde WoW og EverQuest 2 til tider svært umodne spillere. Vanguard hadde et bra community, men også her har jeg møtt altfor mange idioter og gav opp. Om en fyr ber meg om hjelp til en quest får han for svarte ikke gå og spise middag når jeg endelig har kommet frem... :nei:

 

Poenget er at for meg er communityet helt avgjørende, så hvorfor er det ikke engang nevnt?

Lenke til kommentar

Det er LITT drøyt å skrive at WoW og LOTRO har samme "grafikkvalitet". WoW kjøres uten problem på en gammel PC, mens LOTRO vil tvilsomt kjøres på full pupp på de nyeste PC. Det er altså et større gap mellom WoW og LOTRO enn mellom AoC og LOTRO grafikkmessig.

 

EDIT: Ah, jeg ser at firberblad var innom temaet før meg. Han har også rett når det gjelder innholdet. På begynnelsen hadde ikke LOTRO mye innhold ift. WoW... men det var begynnelsen. WoW hadde også lite innhold i sine første år. Men nå kan innholdet i LOTRO og WoW sammenlignes. LOTRO har faktisk "stjålet" mye fra WoW og det meste som finnes i sistnevnte finnes også i LOTRO.

 

Jeg synes altså at denne artikkelen rører bare overflaten og reflekterer ikke virkeligheten.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Mine erfaringer med brukerbasen i Age of Conan er nokså radikalt motsatt artikkelforfatters - folk er kanskje voksne på papiret, men en verre gjeng med sutrete, hyperaktive e-thugs skal man lete lenge etter.

 

Tiltredes.

 

I Warcraft vet du i det minste at den som sitter på andre siden av ledninga sannsynligvis bare er tolv. ;)

Lenke til kommentar

Det er høyst tvilsomt. Det er godt mulig snittet på forumlesere som har svart en survey er 26, men den aktive ingame spillerbasen har såpass stor mengde av folk som ikke er i stemmeskiftet at 26 år ikke har sjans til å stemme om det ikke er en haug av 40-50 åringer til å trekke det opp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...