Gå til innhold

Feature: Hvilket MMORPG bør du velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LoTRO med eyecandy-nivåene over har jeg prøvd - men jeg ser ikke hvordan det er relevant i forhold til å ta med representative screenshots fra WoW om man først skal sammenlikne.

 

Fanboy er jeg dog ikke. Det er vel ingen som oppriktig mener at WoW jevnt over ser bedre ut enn LoTRO, for det gjør det virkelig ikke - men om en direkte sammenlikning ikke skal være fullstendig meningsløs, hjelper det ikke å sammenlikne low i et spill mot high i annet.

Lenke til kommentar

Det er jo et resultat av et kompromiss artikkelforfatter måtte foreta - dersom han ønsker å reservere "Høy" for Age of Conan med maks eyecandy, og "Lav" for Runescape og tilsvarende, ender både WoW og LoTRO opp innenfor "middels".

 

Jeg stusser litt over valget med å bare ha tre kategorier, og å reservere en av dem for et spill alene - med fire kategorier kunne man trygt ha plassert LoTRO et hakk over WoW, og så AoC på toppen igjen.

Lenke til kommentar
Tror vi sier at diskusjonen fortsetter når en WoW-fanboy som faktisk har prøvd LotRO i full HD (1920X1080) på ultra high med DX10 aktivert selv skriver noe her.
Grafikk graden betyr vel hvor slitsomt spillet er på gfx kortet, så wow fanboisa burde egentlig klage på at det ikke står "Low". Og angående WoW på maks grafikken så kan det sidestilles med en nypolert 240. Det ser fint ut, men det er jaggu ingen Ferrari.
Lenke til kommentar

Dette blir litt for teit synes jeg, skal man sammenligne spillets grafikk må man gjøre det på like kompromisser. WoW er nå et 5 år gammelt spill som at på til bruker cel-shading teknologi, Lord of the rings online er nyere og derfor en mer oppdatert grafikk. Ikke bare er det 2 forskjellige grafikkstiler det er snakk om, det er 2 forskjellige utgivelses perioder og på de 2.

 

Samt, skal jeg sitte å nyte utstikten kan jeg strengt tatt slå av maskinen og sette meg på verandaen, IRL har en mye bedre grafikk en begge de 2 spillene.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er feil å sammenlignet et spill fra 2004 med et spill av nyere utgave spesielt når de bruker 2 forskjellige grafikkstiler og med det faktum at grafikk foreldes forferdelig raskt. I 2006 var Black og God of war ansett som gode grafiske spill, de er det fremdeles, for den perioden. WoW kommer inn i en annen periode enn Lord of the Rings online.

 

Dermed synes jeg det blir feil å sammenligne grafikken.

Lenke til kommentar

Ja la oss sammenligne A link to the past med Halo 3, ufattelig hvor dårlig grafikken var/er what ever.

 

Når det gjelder Mount & Blade må man bare sammenligne så mye man vil men igjen blir det ikke helt realistisk ettersom Oblivion har et litt bredere budsjett å ta av enn Mount & Blade, samt, Mount&Blade er litt vanskeligere å klassifisere når det kom ut ettersom det ble gitt ut utalje versjone før retail versjonen kom.

Lenke til kommentar

Eve online :love: Kommer nok til å spille det spillet i mange år fremover.

 

For tiden bygger jeg en titan og alle komponentene som går i den. Det er den andre jeg er med på, men den første hvor jeg har gjort alt byggearbeidet. Hele prosjektet tar omtrent 6 måneder fra vi startet finansiering til den er ferdigstilt, hvorav 4 måneder er byggetid.

 

Så settes det hele i perspektiv når jeg to ganger har vært med på å ødelegge en fiendtlig titan. Så mye arbeid borte på 2 minutter.

Lenke til kommentar
Om man kun legger grafikk til rette når man skal velge spill så er man vel ute på jordet. Som sagt, IRL har mye bedre utsikt enn begge disse spillene, er jeg ute etter vakre omgivelser setter jeg meg heller utpå verandaen et par timer.

 

Svært saklig å sammenligne det virkelige liv med et spill. La de som liker eye candy i spill være i fred og diskutere det. Det blir for usaklig å komme rett inn i en diskusjon å bare pøse på med at det virkelige liv ser bedre ut enn alle spill. Fint for deg at du synes Nintendo 8-bit på en balkong høyt oppe på fjellet med god utsikt er bedre enn Age of Conan på maks, men det er det slettes ikke alle som synes. Greit at du deler dine meninger, men det holder å si det en gang og da på en mere saklig måte.

Lenke til kommentar
Det er LITT drøyt å skrive at WoW og LOTRO har samme "grafikkvalitet". WoW kjøres uten problem på en gammel PC, mens LOTRO vil tvilsomt kjøres på full pupp på de nyeste PC. Det er altså et større gap mellom WoW og LOTRO enn mellom AoC og LOTRO grafikkmessig.

 

Piss, du trenger en ganske grei PC for å dra dagens WoWpå høyest grafikk.

En kompis spiller WoW på en Pentium 4. Lykke til med å kjøre LOTRO i det hele tatt på en slik prosessor. Det tar uansett maks 2 sekunder for å se at LOTRO har mye høyere grafikkvalitet enn WoW. Det er som å sammenligne Crysis og Far Cry.

Ja, eller som og sammeligne epler og appelsiner? Grafikken på WoW er jo fantastisk med tanke på eventyr stilen de prøver og følge. Grafikk er helt opp til en selv og personlige preferaser, personlig liker jeg både grafikken i WoW og grafikken i spill som GoW2 på X-box 360. Du er selvfølgelig i din fulle rett til å mene noe annet. :D

 

Jeg er enig i at grafikken i LOTRO er veldig god, men det trengs ikke så god hw for å kjøre det på fullt. Jeg har en laptop med nvidia 7600m, c2duo 1.83ghz og 2gb ram. Kjører alt unntatt lightning på fullt og har 50-60fps. Skrur jeg lightning på fullt så synker det til 30-40fps så det er fremdeles spillbart, men man merker at det går litt tregt.

 

Jeg oppgraderte nettopp til 2gb og det gjorde susen. Før når jeg hadde 1gb så var det grusomt å spille. Spillet drev å lastet og styrte hele tiden

 

Det er helt nydelig å sitte i bunnen av vannfallet i Rivendell og bare se utover. Se alt speile seg i det klare vannet og røykskyen fra fossen komme mot deg

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Er sikkert sant det, men jeg tror du kommer til å slite litt når du har 100 spillere på skjermen din som gjør ulike ting samtidig hvis du setter alt på absolutt maks. For eksempel ved store slag i ettens eller i en av byene hvor mange samles på en plass. Når det er sagt er spillet bra optimalisert etter snart 2 år fordi om det gjenstår en del av dette på enkelte plasser i spillet.

Lenke til kommentar
Om man kun legger grafikk til rette når man skal velge spill så er man vel ute på jordet. Som sagt, IRL har mye bedre utsikt enn begge disse spillene, er jeg ute etter vakre omgivelser setter jeg meg heller utpå verandaen et par timer.

Slutt her du. Denne diskusjonen blir for teit, selv for deg.

bare gi opp oophus, det går ikke ann å diskutere med Bear. Når han har bestemt seg for noe er det sånn det er. uansett hvor mange knusende motargumenter han får.

 

Ja Bear.. i følge deg, om grafikken til et spill skal sammenlignes kan man bare glemme å sammenlige et spill fra i fjor eller forfjord med et fra i år. For det går jo ikke. Selv om det nye spillet sannsynligvis har bedre grafikk kan det rett og slett ikke sammenlignes nei. Man må vist også ta i betrakting hvor stort budsjett spillutviklerene har om man skal sammenligne (lol). For det går jo ikke å sammenligne to spill med forskjellig budsjett, det blir jo urettferdig...

 

Når du sier at folk som er intereserte i god grafikk heller burde ta en tur ut på balkongen sier bare at du diskuterer for å diskutere. I denne tråden vil jeg kalle deg et Troll, så dårlig og fjasete er argumentasjonen din.

 

Det jeg finner veldig rart med mange som diskuterer wow, fanbois spesielt, er at de har ingen problemer med å sammenligne WoW slik det er i dag innholdsmessig med andre helt nye MMO. Det er greit, men med en gang det er snakk om grafikken er det automatisk, WoW er flere år gammelt da!

 

Til slutt, Lotro = Høy.

Endret av JacobB
Lenke til kommentar

Vil du sammeligne spesialeffektene til en film fra 1996 opp mot f.eks The Dark Knight? Eller vil du forbeholde deg realistisk og sammenligne på rette grunnlag?

 

Har ikke fornektet noe rundt WoWs grafikk, men teknologien tilgjengelig da WoW ble laget (husk det kom ut i 2004 men ble designet rundt 2002). Dette ser man klart å tydelig i områder som er den originale WoW hvor grafikken begynner å tære. Dog cel-shading hjelper litt på å holde grafikken litt. Områder som Outland viser litt tegn på bedre grafikk og Northrend igjen har en veldig god grafikk og viser gode tegn på oppdatert grafikkmotor i WoW.

 

Det jeg finner veldig rart med mange som diskuterer wow, fanbois spesielt, er at de har ingen problemer med å sammenligne WoW slik det er i dag innholdsmessig med andre helt nye MMO. Det er greit, men med en gang det er snakk om grafikken er det automatisk, WoW er flere år gammelt da!

 

Ah, fanboy (fanbois er?) argumenteringen, selvfølgelig, er man uenig er man fanboy, diskusjon.no's perfekte mentalitet, eller, enkeltes i alle fall. Klarer du virkelig ikke å tenke deg til hvorfor innhold kan sammenlignes men ikke grafikk? Virkelig? Tenkte meg det.

 

Grafikk foreldes ettersom tiden går, spesielt i dag hvor grafikken blir presset fremover hele tiden. Innhold derimot foreldes ikke. Det kan holde seg i mange år. Mange sammenligner fremdeles gameplayet fra Half-Life med dagens spill, men ingen er dott nok til å sammenligne grafikken fra Half-Life med grafikken til Gears of war 2, selv for en trangnøttet dott klarer man å se at det blir urealistisk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...