Gå til innhold

Feature: Hvilket MMORPG bør du velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er LITT drøyt å skrive at WoW og LOTRO har samme "grafikkvalitet". WoW kjøres uten problem på en gammel PC, mens LOTRO vil tvilsomt kjøres på full pupp på de nyeste PC. Det er altså et større gap mellom WoW og LOTRO enn mellom AoC og LOTRO grafikkmessig.

 

Piss, du trenger en ganske grei PC for å dra dagens WoWpå høyest grafikk.

En kompis spiller WoW på en Pentium 4. Lykke til med å kjøre LOTRO i det hele tatt på en slik prosessor. Det tar uansett maks 2 sekunder for å se at LOTRO har mye høyere grafikkvalitet enn WoW. Det er som å sammenligne Crysis og Far Cry.

Lenke til kommentar

En av de bedre artikklene jeg har lest fra gamer.no. Flere av disse samleartiklene!

 

Fikk veldig lyst til å prøve EVE vertfall etter å ha lest om det her. Sluttet med WoW for en stund siden pga. det tok opp alt for mye tid, men eve ser ut som et spill man faktisk kan ta sunne pauser fra uten at det går veldig utover sin egen spiller. Som i motsetning til WoW hvor det hele tiden kommer nytt gear f.eks.

 

Har foresten vært innom FFXI rundt et år og det er absolutt å anbefale. En av de morsome tingene der at de har en innebygd manuell translator så man kan komunisere med asiater også.

 

Men må si at AoC var en skuffelse, selv etter å ha nådd lvl 80. Noen som husker farm-campene på lvl72++? Konstant 5-man AoE group grinding fra lvl 72 til 80.. Eneste måten å dinge 80 på når spillet ble sluppet.

 

Det minner meg foresten på at jeg ifjor sommer lagde en grinde guide til AoC: http://www.catchgamer.no/?module=news&...amp;newsId=7568

 

I say no more.. : p

Endret av nts
Lenke til kommentar
Både lord of the rings online og Age of conan har gratis prøveperiode!

 

Hvor kan jeg få en gratis AOC prøveperiode?

Finnes ikke noen trial som er åpen for alle, derimot alle som kjøper spillet får en buddy key, så det er mulig å prøve spillet uten å betale for det hvis man får tak i en buddy key.

 

Trenger forresten en buddy key, så hvis noen har en :wee:...

Lenke til kommentar
Fikk veldig lyst til å prøve EVE vertfall etter å ha lest om det her. Sluttet med WoW for en stund siden pga. det tok opp alt for mye tid, men eve ser ut som et spill man faktisk kan ta sunne pauser fra uten at det går veldig utover sin egen spiller. Som i motsetning til WoW hvor det hele tiden kommer nytt gear f.eks.

EVE er råbra! Bare å prøve! Husk å gå gjennom tutorialen, uten å gå gjennom den vil du føle deg ganske lost i begynnelsen. Kan anbefale å joine kanalene 'Norwegian' og 'Norge.no' ingame, jeg og andre nordmenn svarer gjerne på nybegynner spørsmål ;).

 

Det fine med EVE er valgfriheten, stort community og gratis Expansion Packs.

 

http://www.eve-wiki.net/index.php?title=Category:Guides

Lenke til kommentar

Dere kunne kanskje hatt en oppfølgingsartikkel når det gjelder F2P spill som bruker mikrokreditt, de er jo som oftest gratis å starte opp med, og man trenger ikke bruke penger hvis man ikke vil. Det som kan kjøpes er som oftest ting som gjør det litt mer komfotrtabelt å spille. Et godt utgangspunkt kan jo være denne ti på topp listen http://www.tentonhammer.com/node/61938

 

ellers har man jo rangeringen på mmorpg.com, der kan man jo også finne gode F2P spill.

Lenke til kommentar
Trenger forresten en buddy key, så hvis noen har en :wee:...

Jeg mener jeg har en (ti?) buddy-key(s), avhengig av hvor mange som fulgte med CE når det ble lansert :tease: .

 

Ble fascinert av Lotro jeg, så skal prøve å få til en Trial. Eller Trialen er i boks, men installasjonen er det verre med :roll: .

Red: Du tuller?! nedlastingshastighet på minimalt. FUUUUU

- Åh fy satan så vanskelig system. Tror ikke akkurat det blir noe suksess av dette..

 

Also: God artikkel, introduserer et par spill helt greit for nybegynnere ;) . Fortsett med det på nye gamer.no :) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Det er LITT drøyt å skrive at WoW og LOTRO har samme "grafikkvalitet". WoW kjøres uten problem på en gammel PC, mens LOTRO vil tvilsomt kjøres på full pupp på de nyeste PC. Det er altså et større gap mellom WoW og LOTRO enn mellom AoC og LOTRO grafikkmessig.

 

Piss, du trenger en ganske grei PC for å dra dagens WoWpå høyest grafikk.

En kompis spiller WoW på en Pentium 4. Lykke til med å kjøre LOTRO i det hele tatt på en slik prosessor. Det tar uansett maks 2 sekunder for å se at LOTRO har mye høyere grafikkvalitet enn WoW. Det er som å sammenligne Crysis og Far Cry.

Ja, eller som og sammeligne epler og appelsiner? Grafikken på WoW er jo fantastisk med tanke på eventyr stilen de prøver og følge. Grafikk er helt opp til en selv og personlige preferaser, personlig liker jeg både grafikken i WoW og grafikken i spill som GoW2 på X-box 360. Du er selvfølgelig i din fulle rett til å mene noe annet. :D
Lenke til kommentar
Ja, eller som og sammeligne epler og appelsiner? Grafikken på WoW er jo fantastisk med tanke på eventyr stilen de prøver og følge. Grafikk er helt opp til en selv og personlige preferaser, personlig liker jeg både grafikken i WoW og grafikken i spill som GoW2 på X-box 360. Du er selvfølgelig i din fulle rett til å mene noe annet. :D

Jeg tror du blander begrepene "design" og "grafikkvalitet". Førstnevnte er subjektivt mens det andre er helt klart en objektiv egenskap. I tillegg støtter LOTRO DX10-teknologien og sine skygge/lyseffekter, noe som WoW ikke gjør (med mindre dette har blitt tillagt siden siste gang jeg prøvde).

 

Å skrive at grafikkvaliteten på WoW og LOTRO er den samme er intet annet enn uopplyst. Det er akkurat som å si at grafikkvaliteten til Doom 2 og Doom 3 er lik... på godt engelsk: utter bullcrap.

 

WoW:

world_of_warcraft_hyjal_3.jpg

wowscrnshot012808193913si5.jpg

 

LOTRO:

ScreenShotDX9.jpg

TheLordoftheRingsOnline02.jpg

Lenke til kommentar

 

Nå kunne du jo tatt deg bryet med å skru innstillingene på WoW opp slik at de iallefall matcher de som er brukt for å LoTRO-bildene, slik at sammenlikningen fremstår en smule mer objektiv.

Javel så du mener at innstillingene er på "low"? Morsomt, men jeg har jo spilt WoW på fult og jeg husker rimelig godt at det så minst like stygt ut. Vis meg gjerne en skog med alt på maks, da... jeg er litt spent her jeg sitter.

Skogsbildet fra LOTRO er forresten ikke optimisert... DX10 er ikke aktivert engang.

 

Jeg tror det er egentlig NinjaHamster som sitter med fasiten og jeg lurer på hvorfor jeg gidder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...