Gå til innhold

Byttetråden for musikk


Jethrotulling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da har jeg finni fram noe som bare støver ned.

 

HIM - Greatest Lovesongs vol. 666 (litt slitasje)

Incubus - Make Yourself (litt slitasje)

Lit - Tripping the Light Fantastic (strøken)

Lit - Atomic (strøken)

 

Hvis du velger en av de to første, så kommer jeg uansett til å høre gjennom for å forsikre meg at cd'en ikke driter seg ut.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ettersom Tjalla sine plater ikke fikk noen respons tar jeg meg friheten til å fortsette tråden, i et forsøk på at den ikke skal dø ut.

 

Vinneren av denne trekningen kan velge mellom:

 

The Doors - The Doors,

Jean Michel Jarre - Equinoxe,

Dungen - 4,

Dennis Wilson - Pacific Ocean Blue,

Bob Dylan - Blood On The Tracks og

The Beatles - Revolver.

 

Trekning = to døgn fra nå, men da er jeg på by:Larm. What to do? Å utsette trekningen til søndag eller å fremskynde den til samme tid i morgen, er et fett for meg. Det lar jeg de som melder seg på få avgjøre.

 

Håper dette kan være med på å øke kvaliteten på musikken i denne tråden.

Svært interessant konsept, om vi klarer å få det til og gå rundt. Men da er også folk nødt til å ofre musikk som man selv er glad i. Man kan ikke gi bort musikk man ikke liker.

 

Edit: Alle platene er forøvrig så og si helt strøkne. Ingen riper. Dylan-plata har en sprekk i coveret og Jean Michel Jarre-platen har noen små sprekker i coveret og mangler noen av de greiene som holder selve CDen på plass inne i coveret.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar

Det der var den helt klart beste så langt. Jeg er med! Jeg foreslår at du utsetter fristen til du kommer hjem igjen.

 

Det er jo helt greit om folk ikke vil gi bort favorittplatene sine, og det var ikke meningen heller. Meningen var heller at man skal gi bort plater man ikke er glad i, men som man tror andre vil like.

 

Ad tjallas plater: Ingen ting galt i dem, det er mange som er kjempefan av sånn musikk, selv om det ikke er av min favorittmusikk.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar
Det der var den helt klart beste så langt. Jeg er med! Jeg foreslår at du utsetter fristen til du kommer hjem igjen.

 

Det er jo helt greit om folk ikke vil gi bort favorittplatene sine, og det var ikke meningen heller. Meningen var heller at man skal gi bort plater man ikke er glad i, men som man tror andre vil like.

 

Ad tjallas plater: Ingen ting galt i dem, det er mange som er kjempefan av sånn musikk, selv om det ikke er av min favorittmusikk.

 

Da utsetter jeg trekningen til søndagen. Om dere andre er enig. Jeg mener ikke å uttrykke at man er nødt til å gi fra seg favorittplatene sine for at dette skal fungere, eller noe sånt. Slik jeg tenker om saken så er det å gi fra seg en god plate i en tråd som denne en mulighet til å få igjen en minst like god plate, om man er heldig.

 

Hva som er god musikk er et tema jeg ikke skal begi meg ut på. Det er opp til hver enkelt å bestemme. Den platen man evt. blir nødt til å gi fra seg kan man kjøpe på nytt. Og hvis prisen av det at du ga fra deg en bedre plate er den at du får igjen en plate som er minst like god eller bedre. Da ser jeg på dette som en vinn-vinn situasjon.

 

Alt det jeg har snakket om nå kommer an på tilfeldigheter. Men alt i alt er dette en genial måte å oppdage ny musikk på.

 

Jeg synes bare ikke noe om å prakke musikk man ikke liker over på andre. Om det virkelig er noe ræl så er det noe ræl, og da er sannsynligheten for at andre liker det mindre enn om man faktisk ga bort en plate man har et personlig forhold til, til å begynne med. Denne tråden er avhengig av at det finnes folk i den som er interessert i den musikken som blir tilbudt. Ved å tilby musikk man liker selv så vil tråden leve lengre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...