Gå til innhold

Byttetråden for musikk


Jethrotulling

Anbefalte innlegg

Da konseptet med å gi bort en cd ved loddtrekking ikke viste seg å fungere godt nok, gjøres tråden om til en byttetråd.

 

Det er vel heller få som ikke har en eller annen cd eller lignende liggende i samlinga si, som ikke gjør annet enn å samle støv grunnet diverse årsaker (”bomkjøp,” eier flere kopier av samme, etc.). Så, det å delta i eksperimentet bør være overkommelig for mange. Å sende en cd/dvd med posten koster omtrent 25 kr.

 

Regler

  • Legg ut en post med alle cdene du kunne tenke deg å bytte bort
  • Dette er en tråd for deling av fysisk musikk, og tråden er ikke en arena for fildeling.
  • Den som sender plata betaler porto.
  • Da dette primært er en cd-tråd, er det krav om at det skal være minst én cd i hver trekning.
  • Det er viktig å opplyse om platens stand og format. Dette gjelder særlig vinylplater.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man 'ofre' noe for å få dette konseptet til å gå rundt!

 

Jeg kommer hvertfall til å 'donere' kvalitet til dette, så forventer at det blir litt kvalitet tilbake :p

 

Edit: Det var også en liten reminder til deg Axel! *pekefinger*

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Ja, det er vel noe av problemet. Ikke mange vil gi bort de beste cd-ene sine, og da blir det på en måte en ond sirkel. =/

Men det burde gå på en eller annen måte, det ser jo ut til å fungere med dvd-er. Det blir kanskje noe litt annet da, med tanke på at det er mye mer vanlig høre musikk om igjen enn å se en film om igjen ...

Lenke til kommentar

Det er sant. Men jeg kommer nok til å gi vekk det jeg godt hører på mp3 osv, men som jeg ikke finner på å sette på stereoanlegget :p Men forventer som sagt at det blir kvalitet tilbake da. Kommer ikke til å signe meg opp for Mr. Music 58 liksom

 

Syns dette er et bra tiltak, og håper flere blir med! :)

 

Samtidig skal det sies at man får en god DVD for en ganske billig penge. Dette gjelder ikke alltid for CD'er desverre

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er flere som melder seg på innen søndag, så kommer jeg til å legge ut en plate til.

 

Og forresten, angående kvalitet, her er hva groove.no sier om Sweetheart of the Rodeo: "At The Byrds sitt countryalbum Sweetheart of the Rodeo er eit av pop- og rockhistoriens mest legendariske album er det vel få som kan seie seg uenig i ... Sweetheart er naturligvis langt meir enn ein legende, den er eit tidlaust og håndfast musikalsk dokument, med elleve sangar som er like kjekt å høyre på i dag som (det burde ha vore) i 1968."

 

Både den og Hybrid Theory står også i boka "1001 album du må høre før du dør".

 

Bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Både den og Hybrid Theory står også i boka "1001 album du må høre før du dør".

Det må da eksistere 1001 album som er bedre enn [insert title of random Linkin Park album here].

 

Ang. skuffende lite aktivitet, det er bare stress å poste CDer, dessuten har jeg ikke noen jeg vil kvitte meg med (har et Sting-album, men det er dessverre (eller heldigvis!)samboeren sitt).

Lenke til kommentar

Ser jo ut til å ha funket fint med dvd-tråden, så ser ikke at det skal være noe i veien for at det ikke skulle funke for cder også. Det er jo heller ikke snakk om å "kvitte seg med" cdene, det er snakk om å donere bort cder man ikke hører så mye, slik at man kan få tilbake en cd man har større interesse av senere.

 

Såklart, det er jo snakk om litt gambling, men hvis det fungerer, så er det kjempekult. Den eneste som taper på dette er jo meg selv, da jeg alltid vil ha gitt bort en cd mer enn hva jeg får tilbake, iom. at jeg postet først.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...