Gå til innhold

Håndballkafeen - Generell håndballdiskusjon


Anbefalte innlegg

Nordstrand er da ikke mange meterene fra Oslo sentrum, eller?

Det beste hadde jo vært å få sett landslagsjentene i aksjon, ergo Larvik. Nordstrand har allerede spilt mot Larvik (15-41), så den muligheten er borte denne sesongen. Frister ikke noe særlig å dra for å se nedrykkskandidat Nordstrand, jeg vet jo faktisk ikke hvem som spiller der engang. Får håpe Nordstrand overlever i år, slik at det kommer en ny kampmulighet neste sesong.

Dra til Nadderudhallen tirsdag 22 feb. Stabæk-Larvik.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

7 målsseier ikke nok

 

så røk Tertnes med to mål, hvilket bør være ett greit signal på at de trenger forsterkninger.

Er litt for mange juniorer virker det som og litt for lite topp kvalitet som kan dominere i eliten. I hvertfall på backupplass. Men det vil jo så klart hjelpe å få Rokne tilbake. Faen så surt at Amanda drar til Larvik igjen.

 

Ellers er dette tiltaket bra:

 

Steinsenteret HåndballProff

 

Verre at man omtaler Johannesen som Bergens beste. det får meg først og fremst til å lure på hvem som har skrevet dette, og samtidig er det ekstra viktig at de som skal vurdere hans jobb ikke har de samme tankene, selv om han har hatt trenervervet alt for lenge...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Huff så rævva dommerne var i Tertnes-Larvik kampen. Og det skal andrerekken til Larvik være glade for. Ett par feile avgjørelser i første omgang, gjør at Larvik gikk til ledelse med to mål. For førsteomgangen var veldig bra fra Tertnes. I mange situasjoner stresser de Tine K slik at hun gjør feil(ufattelig at hun får spille) og man klarer og å stresse og ta Nora Mørk fullstendig ut av kampen(hun er nok litt urutinert enda og kan fort miste landslagsplassen til f.eks Reinkind som var strålende i dag).

 

Så i starten av andre så klarer dommerne å gi to horrible utvisninger, Den ene til Tore Johannesen(tror det var til han, det skjedde før Larvik gikk opp til 5-målsledelse) bare fordi han ropte nei/sa at han var uenig :roll: . Så fikk Larvik straffe når Linka tråkket på Linn Gosse(tror det var hun). Så var det ett par feile avgjørelser i tillegg før de gikk opp til denne femmålsledelsen.

 

Etter det så tok ikke Tertnes ut spillpunktene til Larvik i kontringene. I forsvar så var det ingen som støtet på skytterne og enten så kommuniserte man ikke om Løke i det hele tatt, eller så var det ingen som prøvde å komme seg foran og ta innspillet. En blanding av flere dårlige og lette avslutninger, samtidig som spillerne gjør flere feil og Sakura faller litt nedpå, gjorde etterhvert at Larvik med to av verdens beste bakspillere(Hammerseng og Nyberg), kunne dra i fra. Feilene som blir gjort i andre, kan man ikke gjøre mot verdens beste klubblag. Blandet med katastrofal dømming(da tenker jeg og på at Larvik fikk spille det meste av kampen med fullt lag, noe som er ufattelig og horribelt med tanke på taklingene, holdingen av strek og linjen til dommerne. I en periode i andre, så gjorde de jo feil i hvert angrep.), så ble det i andre litt for enkelt for Larvik. Men det hjalp jo på at dommerne ga de denne femmålsledelsen.

 

Så bra som Tertnes spilte i første, så tror jeg de kunne gått til pause med ledelse med bedre dommere. Hadde ikke disse dommerfeilene blitt gjort, samtidig som man hadde skutt bedre i andre, spilt bedre i forsvar og ikke gjort så mange feil, så er det ikke sikkert at Larvik hadde vunnet med mer enn 4-5 mål. Noe som er meget sterk mtp de spillerne de hadde innpå i andre omgang. Hadde Larvik kun spilt med de spillerne de hadde før Hammerseng, Leganger og Nyberg, så er jeg ganske sikker på at Tertnes hadde vunnet denne kampen.

 

Nå bør Tertnes bare få seg 2-3 spillere til. en bedre backup i mål, en venstre back og kanskje en bra høyreback og fortsetter å spille minst like bra om ikke bedre som de gjorde i første, så kan det snart bli gull til Tertnes i en eller flere av konkurransene. Det hadde riktignok vært en fordel med en bedre trener...Dagens kamp viser og at det gror godt i Bergen, hvilket lover meget godt for de kommende årene. Klarer Tertnes å forsterke seg med noen spillere samtidig som spillerne som er her fortsetter sitt gode spill, så kan man stå klar til å hogge innpå når Larvik sine superstjerner gir seg i klubben/legger opp.

 

Så håper jeg at vi får ett litt mer virkelighetsnært bilde av landslaget. Noe som da vil tilsi rundt 4 Tertnesspillere inn i laget/eller som tidlige reserver. Hauge bør vurderes foran Grimsbø, Gosse bør inn på landsen(har ett høyere teknisk nivå enn Johansen, har bedre fart.), Nygaard Pedersen har dominert i eliten og var ganske bra i denne kampen og. Er sterkere enn flere av alternativene og mener at hun er en del bedre enn Oftedal. Reinkind har dominert i eliten over flere sesonger(vært spesiellt bra denne sesongen) og Mørk er langt i fra sikker i landslagstroppen. Det viste hun i dag. Nå har jeg ikke fulgt med så mye på hun, men mtp dagens prestasjon rangerer jeg Reinkind foran.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Straks er det klart for Champions League finale mellom Itxako og Larvik på TV2. Larvik vant første kamp 23-21, de har altså to mål å gå på. Ingen norske lag har vunnet CL før, derfor er det ekstra viktig at jentene våre greier å holde ut. Norsk håndball vil få en stor boost om det går veien i kveld. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får vel håpe at de taper slik at de ikke får 4 mill...Selv om det hadde vært positiivt for 3.plassen på en måte. Hadde vært fint for Tertnes.

Tenk på omdømmet til norsk håndball da. Det er stort å vinne Champions League. Larvik vil så klart stå sterkere økonomisk sett med seier her, noe som bare vil føre til at dominansen deres i Norge blir større. Men det er vel verdt det så lenge håndball blir mer populært her i landet? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hos meg var kvaliteten grei...

 

Da tror jeg du er vant til denne type kvalitet. Bildekvaliteten er grisedårlig, man ser aldri så dårlig kvalitet som dette lenger, skulle neste tro man filmer med mobiltelefon. Samtidig gir jo sola et forferdelig gjenskinn i gulvet, faen meg helt på trynet.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Håndball er sinnsykt populært i Norge, så det er ikke akkurat noe problem for håndballen. Og nei, er ikke fint hvis de får større dominans(tenker da i den grad hvis de kan hente nye stjerner). Tertnes tror jeg er minst like sterk som andrerekken deres, selv med Tore Johannesen som trener. Så at de da mister flere av verdensstjernene deres er bare bra.

 

Hos meg var kvaliteten grei...

 

Da tror jeg du er vant til denne type kvalitet. Bildekvaliteten er grisedårlig, man ser aldri så dårlig kvalitet som dette lenger, skulle neste tro man filmer med mobiltelefon. Samtidig gir jo sola et forferdelig gjenskinn i gulvet, faen meg helt på trynet.

 

Nei. Den kvaliteten som var i Giroen. den var bra.

Lenke til kommentar

Sorry TV2, hadde gledet meg til denne kampen i hele dag, men orker ikke mer av den elendige bildekvaliteten på denne sendinga. Trodde en CL sending hadde større krav til kvalitet enn dette. Da blir det mesternes mester finale på NRK i stedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...